הכירו את המסעדה החדשה באיסטנבול שנפתחה עבור ישראלים ואת הקשר שלה למשחקי השף

זה לא סוד שאנחנו הישראלים אוהבים לטייל המון בחו"ל אבל הקושי המרכזי שלנו, בעיקר לשומרי הכשרות מביננו, הוא בנושא האוכל. מסעדת ז׳ולייט באה לפתור בדיוק את העניין הזה בטורקיה – מדובר במסעדה שמגישה אוכל ישראלי כשר ואותנטי באיסטנבול, והיא מבצעת גם משלוחים

צילום: פלי דינט ישראל

בשיתוף מסעדת ז׳ולייט

טורקיה היא יעד אהוב על הישראלים, בין אם למטרות שופינג, טיפולים אסתטיים או מסע בעקבות הסדרות הטורקיות הפופולאריות. עד כה הם היו צריכים לסחוב במזוודה המון שימורים אבל עכשיו כשאיש העסקים גיא חטאב החליט להקל על הישראלים – הבעיה נפתרה.

“בטח יש התלהבות רבה סביב המסעדה בקרב הישראלים.”

“את אפילו לא מתארת לעצמך כמה אנשים ניגשים אליי ואומרים לי שעצם זה שהמסעדה קיימת שדרג להם משמעותית את הטיול ואת השבת בחו”ל. האמת היא שלא רק ישראלים נהנים ממנה, אני מקבל ביקורות מעולות גם ממקומיים ותיירים שחיפשו טעמים חדשים, והיום מתלהבים מהאוכל הישראלי.”

להנציח את סבתא

גיא חטאב הוא איש עסקים ויזם שזיהה את הפוטנציאל של מסעדה ישראלית כשרה בטורקיה ולא היסס לפעול בנושא – כך נולדה מסעדת ז’ולייט.

“אני מבינה שזו הייתה החלטה די ספונטנית.”

“בדיוק ככה, זו יוזמה שבאה לי בהפתעה ואני מאושר שזה קרה כי זה פשוט תענוג לראות את האחווה הישראלית הזו של כולם ביחד, מקום עם אוכל ישראלי כשר בו כולם נפגשים. יש במסעדה תחושה של קהילתיות ואני ממש אוהב את זה.”

“למה דווקא ז’ולייט? יש משמעות מיוחדת?”

ז’ולייט הוא שמה של סבתי היקרה והמסעדה הזו היא לכבודה. סבתא שלי הייתה בשלנית והכינה אוכל מדהים בסטייל טוניסאי אותנטי עם נגיעות צרפתיות.”

“ולמה בטורקיה, איסטנבול?”

“איסטנבול מזמן הפכה לבית שני שלי, כי כבר מעל ל- 5 שנים אני מנהל כאן את חברת פליי דנט, העוסקת בתיירות מרפא. כבר שנים שאני שומע את המטופלים שלי ‘בוכים’ כי הם מתגעגעים לאוכל הביתי ומתים לדג המרוקאי של שישי, ומטופלים שומרי כשרות אפילו היו מגיעים עם קופסאות שימורים כי לא היה מענה לשומרי כשרות באיסטנבול, אז החלטתי להרים את הכפפה. אני גם רוצה להכיר את האוכל הישראלי לקהילה היהודית בטורקיה, כי הם לא ממש מכירים מאכלים כמו חומוס ופלאפל ואפילו סלטים ישראלים כמו מטבוחה. יש גם הרבה ישראלים כמוני, שגרים כאן ופשוט מתגעגעים לאוכל הישראלי, לאו דווקא מטעמי כשרות אז גם הם נהנים מהמסעדה.”

צילום: פלי דינט ישראל

.

“נשמע שקהל היעד מאוד מגוון.”

“כן, אנחנו מזמינים את כולם ליהנות מאוכל טוב – ישראלים שמחפשים כשר, תיירים שרוצים להרגיש טעם ישראלי, יהודים שגרים באזור וגם צמחונים וטבעונים. הכי כיף להזמין מאיתנו בשבת עד הבית, כי זה ליהנות מאוכל ישראלי ולקבל את השבת בכיף עם חלות ופיתות שנאפו חם-חם במקום לכבוד שבת המלכה.”

מערך משלוחים נוח

מסעדת ז’ולייט ממוקמת בצד האסייתי של איסטנבול, בשכונת קדיקוי, ממש 3 דקות מהים. בקרבת המקום תוכלו למצוא גם מרכזי קניות, שוק מותגים, שווקים, חנויות ובתי קפה. מעבר לכך, ז’ולייט מפעילה שירות משלוחים עבור כל מי שרוצה להזמין למלון אוכל כשר.

“המשלוחים מגיעים לכל האזורים בעיר?”

“בהחלט. יש משלוחים לכל המלונות באיסטנבול, הרבה אנשים מתאכסנים בצד האירופאי אז זה עד חצי שעה נסיעה ובאופן כללי זמן המשלוחים הוא כמו בארץ -עד שעה למשלוח. כמובן שהכול נגיש ואת ההזמנה מקבלים נציגים דוברי עברית.”

צילום: פלי דינט ישראל

.

“מה תוכל לספר לנו על הכשרות של המקום? כי הבנתי שאין תעודת כשרות רשמית.”

“תעודת כשרות רשמית בקרוב! ועד אז, אנחנו לא פתוחים בשבת ומקפידים על חוקי הכשרות כדת וכדין היהודי. המסעדה פתוחה בימי ראשון עד חמישי מ- 10:00 בבוקר ועד 22:00 בערב, בימי שישי אנחנו עובדים עד כניסת שבת, מכינים אוכל לשבת ועושים משלוחים לכל האזור, וכמובן שגם בחגים אנחנו סגורים. האוכל הוא לא חלבי ולא בשרי ולכן אנחנו מתאימים גם לצמחונים. חשוב לציין שמי שמדליק אצלנו את הגז הוא שף יהודי וכל המצרכים מגיעים מישראל, אפילו התבלינים. כמובן שהתפריט הוא בעברית וכך גם השירות.”

“אלו מנות אפשר למצוא בתפריט שלכם?”

“התפריט מאוד עשיר ויש בו באמת הכול מהכול – חומוס, דגים, פלאפל, קובה, פריקסה, סביח, קוסקוס, אורז ושעועית ואפילו ארוחות בוקר ישראליות, מלוואח, שקשוקה ובורקס טורקי.”

צילום: פלי דינט ישראל

.

השף מ”משחקי השף”

מסעדת ז’ולייט השקיעה גם בעיצוב המקום הושקעה מחשבה רבה ותוכלו להתרשם במקום מתמונות של זמרים צרפתיים כמו אידית’ פיאף וזמרים ישראלים כמו יהודה ברקן, יוסף שילוח וזאב רווח.

“שמעתי שיש גם סלב במסעדה.”

“השף שלנו הוא מידד סטבינסקי שמוכר מהתוכנית משחקי השף. כמו שכולם יודעים הוא מאוד מוכשר ויש לו ניסיון עצום.”

“אתם מתכננים להתרחב בעתיד?”

“כן, התכנון הוא להפוך את המסעדה לרשת. עוד כמה חודשים נפתח סניף באזור האירופאי בטקסים, מדובר באחד האזורים המרכזיים באיסטנבול ואנחנו נפתח שם בר מסעדה עם אלכוהול ואווירה ישראלית.”

לפרטים נוספים על מסעדת ז’ולייט, איסטנבול, לחצו כאן.

*הכתבה נערכה על ידי עדן יצחק Eden-Ink

בשיתוף מסעדת ז׳ולייט

כדאי להכיר