בים של עליות מחירים, דירות למכירה באשקלון הן הפתרון

אין זה סוד כי מחירי הדירות בארץ נחשבים לגבוהים ביחס לשאר העולם, ואם לדייק – במיוחד באזורי הביקוש השונים ובעיקר בערים המרכזיות כמו תל אביב, חיפה וירושלים

אנטרייס הדמיה אדריכלית

בשיתוף אפגד

ערים אלו נהנות שנים רבות מביקוש אדיר המתפרש על כל גווני האוכלוסייה החל מסטודנטים, משפחות צעירות ואפילו בני הגיל השלישי. ישנם מספר רב של סיבות לביקוש שכזה, מקרבה אל הים, אל אזורי דת או אל מרכזי תרבות.

בסיכום שנתי של שנת 2021 ניתן לראות כי מדד תשומות הבנייה ביצע עלייה של 5.6%. והתייקרות הנדל”ן בשנה החולפת עומדת על מעל עשרה אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

אלו הם פני הדברים בחציה של שנת 2022, וחשוב לציין ממש באותה נשימה, כי בצל נתונים מספריים שכאלו נהיר כי עליות במחירי הנדל”ן צפויות במיקומים רבים בישראל. אך כאשר מדובר בנדל”ן, קיימים כמה כללי אצבע שהופכים את המרכז ליקר יותר, בעוד שבמיקומים פחות מרכזיים – אך קרובים מספיק לליבו הפועם של מרכז הארץ, תמצאו מחירי-דירות שיפתיעו אתכם לטובה.

מחפשים יתרונות בקניית דירה באשקלון? אספנו עבורכם נתונים על פרויקטים חדשים באשקלון:

מוסדות החינוך בעיר הינם רבים ומגוונים – החל בגני-ילדים דרך בתי ספר יסודיים, גם כאלו המוגדרים ממלכתי-דתי, דרך תיכונים ממלכתיים כדוגמת אורט הנרי רונסון, מקיף עירוני א’, וכלה בישיבות ואולפנות הנמצאים באזור אשקלון והסביבה.

עיריית אשקלון אף ידועה כאחת שעושה רבות למען רווחת תושביה. רק בשנתיים האחרונות הקימה עיריית אשקלון מעונות יום לילדים בגילאי 0 עד 3 בשכונות ברנע ואגמים. הפתרון הזה, העניק מענה ל-250 פעוטות באזור זה של העיר אשקלון, וכמובן שמדובר בהקלה על משפחות רבות.

גם בתחום ספורט-הנוער אשקלון בולטת לטובה והדוגמה הטרייה ביותר לכך היא המשלחת שנסעה לתחרות קארטה בינלאומית שנערכה בפראג ואף הביאה איתה בחזרה מדליית-זהב לאשקלון, ועד כמה שידוע לנו, משפחות צעירות רבות בעיר מעידות כי ילדיהם אשר נמנים על קבוצות נוער שונות או חוגי ספורט, מאוד נהנים ומרגישים תחושת סיפוק.

גם כשמדובר בקהילת המשקיעים מסתמן כי אשקלון היא יעד מבוקש, בין אם מדובר בדירות הממתינות בתור לאחד מהפרויקטים להתחדשות עירונית ובין אם מדובר בדירות חדשות מקבלן, הביקוש אינו קרוב מלהסתיים.

בימים אלו, מוצעות הטבות נוספות ליזמים אשר ייקחו על עצמם פרויקטים להתחדשות עירונית בפריפריה של ישראל; משמעות עניין זה, היא כי בעוד מספר שנים יקומו באשקלון וסביבותיה מספר לא מבוטל של פרויקטים להתחדשות עירונית. עניין זה אמנם עדיין אינו מדבר לחלק נכבד מיזמי הבנייה והקבלנים, אך מומחי נדל”ן טוענים כאמור, כי בשנים הקרובות אנו צפויים לחזות בשינוי מגמה, דבר אשר בשורה התחתונה יהפוך את העיר אשקלון למקום אשר יותר נעים, יפה ומשתלם לחיות בו.

לשם המחשת הפערים והמגמות שהשפיעו על הנדל”ן באזורים אלו, דירות 5 חדרים באשקלון מוצעות במחירים אטרקטיביים של כ-1.7 מיליון ₪ בממוצע ואף יציעו ערך נדל”ני גבוה – אשר לפחות בחלק גדול מן המקרים יכלול גם מחסן ויותר מחנייה אחת. לעומת זאת בקו חוף ראשון ושני של תל אביב או יפו, מחירן של דירות בגודל דומה – ותיקות או חדשות מקבלן ינוע בין 3.8 עד 7 מיליון שקלים.

למה כדאי להשקיע עכשיו?

ראשית כי מחירי הדירות במרכז ממשיכים לטפס במהלך השנים האחרונות, עם זאת גם תשואות של כ-3% או אפילו 4% מהוות רווח לא קטן כאשר מדובר בנדל”ן. ובכל הקשור לנדל”ן בפריפריה או דירות למכירה באשקלון, מחירן עדיין לא האמיר לשחקים, אחוזי התשואה נשארו בטווח שצוין לעיל ובפועל צומחים באופן מורגש גם הדרישה לדירות, וגם ההיצע בפריפריה.

אם כן למה עכשיו? ראשית כי שחקנים רציניים כמו אפגד – יזם וקבלן בניה עוזרים לפרויקטים בעלי סטנדרטים גבוהים לרקום עור וגידים. בדיוק כמו שכונת ”עיר היין” באזור הצפון מזרחי של העיר אשקלון, המשלבת בנייה איכותית, דירות מרווחות, וכמובן תשתיות מעולות. שנית כי רכישה מחברה בעלת ניסיון של מעל ל־30 שנה, מאפשרת לרוכשים ראש שקט בקנייה, שקיפות גם בזמן הבנייה וכמובן ניסיון מעולה ומוכח.

פרויקטים מטעם אפגד

בריזה אשקלון

אחד הפרויקטים המתהווים והמעניינים כיום בעיר אשקלון, הוא לא אחר מאשר פרויקט ”בריזה” של אפגד – יזם וקבלן בניה. בנייה איכותית המציעה איכות חיים גבוהה, לצד העובדה כי המרחק מהעיר תל אביב עומד לכל היותר על כשעה.

בפרויקט בריזה ניתן למצוא דירות בנות 3, 4 ו־5 חדרים, לצד מספר מוגבל של פנטהאוזים שעוד לא נראו גם באזורי הביקוש של ישראל. הבניין שייבנה לגובה של 24 קומות יעניק לא רק היצע דירות, או מיקום מושלם, אלא גם תכנון מוקפד תחת מחשבה מרובה ושימת לב לכל פרט קטן באשר הוא. כך דירות בפרויקט זה יגיעו עם הכנה למאווררי תקרה בכל חדר, בנייה ירוקה וחסכונית, תריסים חשמליים, דירות מרווחות ומרפסות החל מ־20 מ”ר ואף יותר ובהן הכנה למאוורר תקרה, ברז מים ונקודת גז. בחלק מהמרפסות תהיה הכנה לג’קוזי.

אפגד באגמים

בשכונת אגמים הצעירה מתוכננות עוד דירות חדשות למכירה באשקלון, הפעם בחלקה הדרומי של העיר,
שם יוכלו ליהנות הדיירים החדשים מפארקים מרווחים, מוסדות חינוך מעולים, אזורי בילוי מגוונים ואפילו אגם מלאכותי. פרויקט זה כולל שלושה מתחמי מגורים, כאשר בנייתו של מתחם רקיע החלה והוא  יכלול שבעה בניינים חדשים ו־62 יחידות דיור, כאשר כל בניין ייבנה עד ל־13 קומות.

מפרט הדירות בפרויקט זה הוא בעל סטנדרטים גבוהים במיוחד של בנייה לצד חדשנות טכנולוגית והוא כולל: מערכת ניטור ובקרה של צריכת החשמל בבית, נקודות תקשורת בכל רחבי הבית, אינטרקום צבעוני כולל שלוחה לחדר ההורים וכמובן בנייה ירוקה ואפילו הכנה לג’קוזי במרפסות הפנטהאוזים.

בקרוב יחל השיווק של שני המתחמים הבאים, מתחם הפארק ומתחם הגן הצפוני.

בשיתוף אפגד

כדאי להכיר