מבית החולים לבקו"ם: המפגש המרגש בין מחלימת הסרטן ל"איש הלגו"

בגיל 10 התמודדה נטע אריכא עם המחלה הקשה, מי שהיה לצידה היה רב סרן מאור כהן • עכשיו, כשהיא התגייסה, הוא היה שם ללוות אותה

נטע ומאור ביום הגיוס, צילום: אביטל ארכיא

בגיל 10 חלתה נטע אריכא בלוקמיה אלימה, והתמודדה עם מחלת הסרטן באומץ רב. מי שהיה שם לצידה היה רב סרן מאור כהן, שמוכר במיוחד כ"איש הלגו" של עמותת עזר מציון, ומלווה ילדים חולי סרטן בבתי החולים. ביום העצמאות האחרון השיא משואה בהר הרצל.

"את נטע אני מכיר למעשה מאז היתה ילדה קטנה", מספר כהן. "סבא שלה ואני מתפללים באותו בית כנסת בנחלת יצחק בתל אביב. לימים, כשפגשתי אותה במחלקה בתל השומר, ליוויתי אותה ואת משפחתה במאבק במחלת הסרטן, שמחתי לראות שהיא החלימה ובמהלך השנים הרימה בעצמה מיזמים לטובת ילדים חולים בסרטן".

כהן: "לראות ילדה חולת סרטן שהבריאה עומדת ומתנדבת לצה"ל בתפקיד משמעותי, אין סגירת מעגל גדולה מזו"

 

אלא שלפני כמה ימים התרחשה סגירת מעגל מרגשת, כשאריכא התגייסה לצה"ל בסיועו של לא אחר ממאור כהן, שאמון על תהליך הגיוס של אוכלוסיות מיוחדות לצבא. כהן, שעזר לה כשחלתה בסרטן, זכה לסייע לה שוב - והפעם בגיוס. ההליך החל לפני כמה חודשים, אז שיתפה אריכא את כהן ברצונה להתנדב לצה"ל ולשרת את המדינה, והסתיים בשבוע שעבר.

"עזרתי לה והכוונתי אותה, והגעתי ליום הגיוס שלה, עם דפיקות לב רבות והרבה הודיה לשם יתברך. לראות ילדה חולת סרטן שהבריאה עומדת ומתנדבת לצה"ל בתפקיד משמעותי, אין סגירת מעגל גדולה מזו עבורי", מספר כהן.

"סיפוק אדיר"

בארגון עזר מציון התרגשו גם הם למשמע הסיפור. "מרגש לראות סגירת מעגל כזו. כמי שמלווים יום יום חולים, לעיתים במצב קשה, אין דבר שמשמח אותנו יותר מאשר לראות אותם מבריאים, גדלים והופכים לאזרחים שתורמים לחברה", סיפרה ד"ר ברכה זיסר, מנהלת בנק מח העצם ובית אורנית של הארגון. "רגעים כמו אלו נותנים לנו סיפוק אדיר וכוחות להמשיך במשימה הלא פשוטה - לתמוך בחולי סרטן, ללוות אותם ואת משפחתם ולהיות שם בשבילם ברגעים לא פשוטים".

ד"ר ברכה זיסר: "רגעים כמו אלו נותנים לנו סיפוק אדיר וכוחות להמשיך במשימה הלא פשוטה - לתמוך בחולי סרטן"

 

הגיוס לצה"ל ריגש מאוד את נטע ובני משפחתה. אחותה, אביטל, בישרה בחשבון הפייסבוק שלה על הגיוס של אחותה וצירפה תמונה שלה חולה ב-2013 ועל מדים ב-2021.

"מי שמכיר אותי יודע ששום דבר בעולם לא עניין אותי מהרגע שנכנסנו למחלקה האונקולוגית. רק לראות כבר ילדה שעברה את זה. כל תפילותיי על הילדים שלכם, לבריאות איתנה ושנה טובה", כתבה בפוסט המרגש.

מאור מספר כי ביום הגיוס הייחודי שהתקיים בשבוע שעבר התגייסו כ-200 מתנדבים חדשים לשורות הצבא, שיא חדש במספר המתנדבים המתגייסים, וכי כיום בצה"ל יש כ-2,000 מתנדבים הנמצאים בשירות. העלייה המשמעותית בהיקף המתנדבים היא תוצאה ישירה של תהליכים רבים שיצאו לפועל ביחידת מיטב על מנת לייעל את התהליך ולסייע למתנדבים, ובהם יצירת מענה ישיר על ידי פתיחת מוקד ווטסאפ ייעודי למתנדבים וליווי אישי על ידי חיילים וקצינים מוסמכים, קיצור תהליכי ההתנדבות והגדלת מספר מחזורי הגיוס השנתיים ופתיחת גיוסים פרטניים. ובנוסף, פתיחת האפשרות לגיוס עם מלווה למתנדבים עם צרכים מיוחדים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר