לאחר חשיפת "ישראל היום": פינות ההנצחה בחמ"ל כיסופים הושבו למקומן

התצפיתניות תיעדו את פינות ההנצחה לחבריהם שנהרגו בבסיס וכתבו: "חזרנו למקורות" • המפקדים הבכירים חזרו בהם מהחלטתם להזיז את פינות ההנצחה

. צילום: מתוך אינסטגרם

ניצחון לתצפיתניות בכיסופים: לאחר החשיפה ב"ישראל היום" אתמול (שלישי), לפיה החיילות קיבלו הנחיות מהמח"ט ומהסמח"ט להסיר פינות, שלטי וספסלי הנצחה שיצרו עבור חבריהן וחברותיהן ששכלו ב-7 באוקטובר - המפקדים חזרו בהם והדברים הושבו למקומם. אחת החיילות פרסמה את אחד משלטי ההנצחה ששבו למקומם וכתבה: "חזרנו למקורות". 

מאיה אילתי, שהייתה בחמ"ל ב-7 באוקטובר כחלק משירותה כתצפיתנית ושוחחרה מאז, סיפרה על ההחלטה השנוי במחלוקת של המפקדים בשיחה עם "ישראל היום": "בסגירה האחרונה הסמח"ט הגיע לביקור. הוא ביקש מאחת הסמב"ציות במשמרת להוריד את כל מה שקשור לזיכרון מהחמ"ל. הוא הסביר יפה שהוא יודע שזה קשה ושגם הוא מכבד את הנופלים, אבל חמ"ל זה דבר מבצעי ועם כל הכאב צריך להתייחס לזה בהתאם. הבנות קיבלו וכך עשו, הורידו את כל מה שקשור לזיכרון מהמסדרון של החמ״ל: מדבקות זיכרון, השלט שהבנות הכינו עם התמונות של הנופלים".

עמדת הנצחה שהוקמה בכיסופים, צילום: ללא קרדיט

בצה"ל הגיבו להוראת המפקדים אמש ואמרו כי "הנצחת החללים במוצבים באוגדת עזה תתבצע באופן מכובד ואחיד, המפקדים עוסקים בכך בשיתוף פעולה עם החיילים ויפעלו ברגישות מול החיילים על מנת להנציח את כלל החללים באופן הראוי ביותר". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר