"לוחם חד ואמיץ": אלפים השתתפו בהלוויתו של סמל אילן כהן, חייל בודד מארגנטינה

אילן כהן היה חייל בודד אשר עלה מארגנטינה ולמד בישיבת הר ברכה, ונהרג בג'בליה מירי בשוגג של טנק צה"ל לעבר בניין שבו שהו כוחות ישראלים • סבו של אילן: "חלמת לחיות בארץ ישראל, בחרת ללכת למסלול של חיילים בודדים והגשמת את החלום"

סמל אילן כהן מובא למנוחות בהר הרצל // צילום: יוני ריקנר

"לא היה מאושר ממך": אלפים הגיעו היום (שישי) להר הרצל להשתתף בהלוויתו של החייל הבודד, סמל אילן כהן אשר נהרג מירי כוחותינו בג'בליה. יחד עם אילן נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו עוד שבעה לוחמים. 

הלוויתו של סמל אילן כהן בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

סבו עמוס: "אילן שלנו חלמת לחיות בארץ ישראל, בחרת ללכת למסלול של חיילים בודדים והגשמת את החלום. לא היה מאושר ממך, ועכשיו אתה צנחן בצבא ההגנה של ישראל. התגברת על כל המכשולים ואז הגיע היום הארור של 7 באוקטובר, למרות השבת טלפנת אליי והודעת שאתם נכנסים לרצועת עזה והיה לך חשש בקול. דיברנו בטלפון וביקשתי ממך להיזהר וגם לא לפחד. היו כמעט חודשיים שלא יכולנו לדבר אבל אמא שלך עדכנה אותי כל הזמן ואז יצאת אחרי חודשיים ונפגשנו. לא האמנתי איך התבגרת והפכת לחייל קרבי. הייתה לך גאווה, היו לך מלא תוכניות קדימה. אני אוהב אוהב אותך".  

הלוויתו של סמל אילן כהן בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

הרב שלמה משה עמאר, הרב הראשי לירושלים ספד לו: "משפחת כהנים צדיקים שהגעתם מארגנטינה בצער גגדול הזה תדעו שזה לא רק צער שלכם זה לא אבל פרטי שלכם אלא של כל בית ישראל. בכל בית ישראל יבכו. אילן זכה בחר לבוא לעזרת המדינה למרות שלא היה חייב לעשות זה". 

הלוויתו של סמל אילן כהן בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

נציג הצבא ספד לו: "משפחת כהן היקרה. חנה, בתיה, דוד, אסתר, ומאיר. מדינת ישראל נפרדת היום מאחד מטובי בניה, יקירכם אילן שנפל בעת שלחם על הגנתה המולדת. אילן, התגייסת באפריל 2023, עברת מסלול אינטנסיבי ומאתגר כדי לבצע שירות משמעותי, כדי לתרום למדינה. בחרת לעלות ארצה ובכך קשרת את גורלך עם מדינת ישראל מתוך אמונה חזקה ואהבה לארץ".

"פעלת בנחישות ובמקצועיות בקרבות מול מחבלים ברצועת עזה, נלחמת עם חבריך הלוחמים זה לצד זה, באחוות לוחמים באומץ וגבורה. עד לרגע נפילתך לחמת בתושייה יוצאת דופן. חטיבת הצנחנים איבדה אדם מדהים, לוחם מצטיין". 

הלוויתו של סמל אילן כהן בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון

אילן נפל בקרב בצפון רצועת עזה היה חייל בודד, עלה לארץ לבדו מארגנטינה, למד בישיבת ההסדר הר ברכה שבשומרון והתגייס לצבא, הוריו ומעט מבני משפחתו הגיעו בטיסה ארצה ללוויה, משום שמדובר בחייל בודד ויש לו מעט קרובי משפחה בישראל.

סמל אילן כהן נהרג יחד עם עוד ארבעה לוחמים מגדוד 202 של חטיבת הצנחנים בג'באליה, מירי בשוגג של טנק צה"ל לעבר בניין שבו שהו כוחות ישראליים. בתקרית נפצעו עוד שבעה לוחמים, שלושה במצב קשה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר