צה"ל למשפחות בייזר, שרמן וטולדנו: לא ניתן לקבוע את נסיבות מותם

גופותיהם של השלושה אותרו חולצו באמצע דצמבר ממנהרה באזור ג'בליה • בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, או הרעלה

רב"ט ניק בייזר מובא למנוחות // איליה יגורוב

נציגי צה''ל הודיעו אמש (שלישי) למשפחותיהם של החטופים סמל רון שרמן, רב"ט ניק בייזר ז"ל ואליה טולדנו ז"ל. שגופותיהם חולצו משבי חמאס, כי מהדו"ח הפתולוגי לא ניתן לקבוע את סיבת המוות של השניים. צה״ל הציג למשפחות את עיקרי הדו"ח הפתולוגי וממצאים מחילוץ הגופות. 

בצה"ל הדגישו בפני המשפחות שבמהלך התקיפה באזור התת קרקעי לא היה מידע על הימצאות חטופים במקום.

גופות שני החללים חולצו מתוך מנהרת חמאס בפעילות כוחות צה״ל בג׳באליה ב-14 בדצמבר 2023, יחד עם גופתו של טולדנו. יומיים קודם לכן חולצו מאותו מרחב גופותיהם של עדן זכריה ורס״ב זיו דדו ז"ל שנרצחו על ידי חמאס בשבעה באוקטובר.

בסמוך למקום בו נמצאו הגופות, הותקפה המנהרה שבה חוסל מפקד החטיבה הצפונית של עזה, אחמד ע׳רנדור. מהתחקיר עולה כי במהלך התקיפה צה״ל לא ידע על המצאות חטופים במרחב. כמו כן, הכוחות מצאו את גופותיהם בסריקות במנהרה וללא מודיעין מקדים על המצאותם שם.

מהדו״ח הפתולוגי עולה כי לא נמצאו על גופם סימני חבלה או ירי, כך שלא נהרגו כתוצאה מפגיעה ישירה של התקיפה. בעקבות מצבן של הגופות, לא ניתן לקבוע את סיבת המוות. בשלב זה לא ניתן לשלול או לאושש שנהרגו כתוצאה מחנק, חניקה, הרעלה או מהיבטים אחרים של תקיפת צה״ל או פעולה של חמאס. נלקחו דגימות לביצוע המשך בדיקת טקסולוגיה, אשר ייתכן וילמדו פרטים נוספים בהמשך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר