חייל שנעדר מצה"ל בעקבות הרס ביתו - נשלח למאסר של חודש ימים

פקחי המנהל האזרחי הרסו את בית משפחת עטיה שבגבעת מעוז אסתר • גלעד, בן המשפחה המשרת בצה"ל קיבל עונש לאחר שנעדר מהבסיס בכדי לעזור למשפחתו • עטיה: "המדינה בוחרת להילחם במי שמתעקשים לשמר את החזון הציוני"

הריסת בית החייל

במהלך מסע ההרס בגבעות בנימין לפני כחודש וחצי, הרסו פקחי המנהל האזרחי גם את ביתו של גלעד עטיה - תושב גבעת מעוז אסתר שמשרת כעת בשירות חובה בצה"ל. בעקבות ההרס, הודיע עטיה למפקדיו כי עליו להיעדר על מנת לדאוג לאשתו ולשקם את ביתו, ובצה"ל הוחלט בתגובה להטיל עליו עונש מאסר לזמן ממושך.

לפני כחודש וחצי התעורר גלעד עטיה, תושב מעוז אסתר המשרת בימים אלו בשירות חובה בצה"ל, לסיטואציה מאתגרת במיוחד. בזמן ששהה בבסיס בדרום הארץ בו הוא משרת, פשטו כוחות גדולים של משטרה וצבא על גבעות מעוז אסתר ואעירה שחר, והרסו את בתיהן של 8 משפחות ושני בתי כנסת. בין היתר הרסו הכוחות את ביתם של בני הזוג עטיה, שבו התגוררו מאז חתונתם, ולטענת עטיה הם דחפו באלימות החוצה את אשתו, שהייתה לבד בבית, יחד עם כל רכושם וחפציהם האישיים – והחריבו את הבית עד היסוד.

בעקבות ההרס והצורך לשקם את ביתו ורכושו, הודיע עטיה כי יעדר בתקופה הקרובה, ויצא לביתו ללא אישור. לאחר היעדרותו, הודיע לו מפקדיו כי הוא יעמוד למשפט, ואתמול גזר עליו בית המשפט הצבאי עונש של 30 ימי מאסר בפועל.

הבית ההרוס,
גלעד עטיה,

עטיה קיבל בזעם את ההודעה על העונש שהוטל עליו. "התגייסתי בשביל להגן על העם שלי, לתת את השירות שלי לעם ולהגן על המדינה, וקיבלתי פשוט יריקה לפרצוף. לא מספיק שהמדינה החריבה כליל את ביתנו במסע הרס אלים וברוטלי, כעת היא מטילה עלי גם עונש על כך שנאלצתי ללכת לשקם את ביתי מההריסות".

"בעבר המדינה הקימה עשרות ישובים חדשים במסגרת חטיבת הנח"ל, וכעת לצערי פועלת בדיוק בכיוון ההפוך ובוחרת להילחם במי שמתעקשים לשמר את החזון הציוני", הוסיף עטיה.

בצה"ל אומרים כי הלכו מעל ומעבר על מנת לספק לחייל את החופשה הנדרשת אך הוא בחר למרות זאת לצאת לנפקדות ולעל כך נשפט למאסר.

תגובת דובר צה״ל:

מפקדיו של החייל מלווים אותו באופן רציף ונענים לבקשותיו ככל הניתן. מתוך הבנת מצבו ניתנו לחייל 50 ימי חופשה לפנים משורת הדין, על מנת לשקם את ביתו, זאת לצד ביקורים ויחס אישי ותומך.

לאחר שהחייל נשפט וקיבל מאסר על תנאי בלבד על כך שנעדר משירות בפעם הראשונה, ולאחר שנעדר שנית לתקופה ממושכת בלא אישור מפקדיו, נשפט החייל על ידי מפקדיו לשלושים ימי מאסר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר