לא עומד בפרץ: הסטנדאפיסט במדים שמסביר את ישראל

עם פרוץ המלחמה, הסטנדאפיסט מתן פרץ חזר במהירות מחו"ל, התגייס למילואים והתייצב בחזית ההסברה • בראיון נרחב שיתפרסם בסוף השבוע במוסף "שישבת" ובאתר "ישראל היום", הוא מספר על ילדותו בבית מסורתי וקובע כי "מצב ההסברה של ישראל הוא בושה וחרפה"

עצם זה שפרו־פלשתינים מניחים שמשלמים לנו כדי להעלות סרטוני הסברה, זה מראה כמה משרד ההסברה, עם תקציב של מיליונים, הוא כושל ומביך". מתן פרץ. צילום: אריק סולטן

מכירים את זה שיש מלחמה ואתם חוזרים במהירות מחו"ל, מתגייסים למילואים ומתייצבים בחזית ההסברה? אז הסטנדאפיסט מתן פרץ.

עם מאות אלפי עוקבים, כשהוא מצטלם במדי צבא ועם אנגלית משובחת, מנהל פרץ קרבות רשת נגד שונאי ישראל - ולעיתים גם מול הנהלת טיקטוק, המצרה לטענתו את צעדיו.

הוא גדל בבית מסורתי, אבל את הכיפה הוריד בגיל 27. אביו חילוני ("אבל מרוקאי של פעם, עם קידוש ושבת") ואמו חזרה בתשובה יחד עם שישה אחים ואחיות. הבנים יצאו בשאלה, הבנות נשארו דתיות. תהליך היציאה בשאלה שלו היה איטי: בהתחלה טלוויזיה בשבת, אחר כך טלפון, ואז הכיפה. "הבנתי שזה פחות בשבילי. אני לא מתחבר לפרקטיקה, לא אוהב ללכת לבית כנסת. קשה לי מאוד לשמור שבת, כשאני מוצא את עצמי ביום הפנוי שלי נעול בבית בלי טלפון ובלי טלוויזיה".

@matanperetz#israel🇮🇱#palestina🇪🇭#hamasisis#amisraelchai#unrwa#un#jurnalist♬ original sound - Matan Peretz

כיום, מרחב המחייה של פרץ הוא בעיקר ברשתות החברתיות. מאז פרוץ המלחמה, הוא הפך לנדבך משמעותי בהסברה הישראלית. לפני כמה שבועות שוחרר ממילואים, שבמסגרתם שירת ביו"ש. בין פטרול אחד למשנהו העלה סרטונים לטיקטוק ולאינסטגרם, שבהם הסביר לכל שונאינו כמה הם טועים, עם קבלות.

ומה הוא חושב על ההסברה הישראלית? בראיון נרחב שיתפרסם ביום שישי במוסף "שישבת" ובאתר "ישראל היום", פרץ אומר שמדובר לדעתו ב"בושה וחרפה. עצם זה שפרו־פלשתינים מניחים שמשלמים לנו כדי להעלות סרטוני הסברה, זה מראה כמה משרד ההסברה, עם תקציב של מיליונים, הוא כושל ומביך".

גלית דיסטל אטבריאן, צילום: אריק סולטן

"שבוע אחרי תחילת המלחמה – השרה גלית דיסטל אטבריאן התפטרה מתפקידה. ואני שואל: מה עשית עד עכשיו? העולם מקבל 24/7 תמונות של תינוקות מתים בעזה. אנחנו בשלושה חודשים של מלחמה, ואומרים: 'אבל זה לא ככה'. באיזה עולם ננצח כך בזירה הזאת?".

הריאיון המלא עם מתן פרץ יתפרסם ביום שישי במוסף "שישבת" ובאתר "ישראל היום"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר