לקראת פסח: מירן בוזגלו משתפת טיפים לניקיון הבית

המשפיענית וכוכבת הריאליטי הצטלמה לקמפיין חברת טאצ', ושיתפה המלצות להרחקת חיידקים • כדי לגרום לבית נקי לכבוד החג, בדקנו גם איך להוריד כתמים של יין אדום, דג, חרוסת ושוקולד

מירן בוזגלו בקמפיין לחברת טאצ'. צילום: אור גפן

מירן בוזגלו ידועה כמשפיענית רשת אשר משתפת עם העוקבים שלה טיפים לניקיון הבית. בוזגלו הצטלמה לקמפיין חברת הניקיון טאצ', שם תפסנו אותה בהכנות לחג והיא נתנה טיפים קצרים שהיא משתמשת בהם בעצמה -

1. ג'ל אורנים - רבות דובר עליו בניקיון הבית אבל להוסיף אותו למכונת הכביסה נותן את הבוסט להסרת כתמים קשים ועיקשים. שימו בתא הימני במכונת הכביסה ותראו את ההבדל.

2. חומץ - מוצר מעולה להסרת כתמים, אני מוסיפה אותו למוצרי ניקיון (יש היום מוצרים משולבי חומץ בסופרים). החומץ בעל יכולות ניקוי, חיטוי והברקה מצוינות, מעולה להרחקת חיידקים, עובשים, הסרת לכלוך, חלודה ועוד.

מירן בוזגלו,

3. הסרת סימנים של שמן עיקש בתבניות של התנור וסירים - לשים בתבנית מסיר שומנים, להכניס לשקית למשך הלילה, לסגור אותה ובבוקר ניתן למצוא אותה נקייה.

4. ניקוי התנור - חצי כוס סודה לשתייה, שלוש כפות סבון כלים, שתי כפות חומץ וחצי שליש כוס מים, לערבב הכל ולמרוח שכבה. להשאיר עם החומר למשך הלילה.

5. מקלחונים - חומץ ונוזל כלים (יחס אחד לאחד), מרססים בבקבוק ספריי ועוברים עם ספוג כלים / ספוג הפלא רטוב בדלי עם מים וג'ל אורנים. המקלחונים והברזים נקיים ונראים חדשים.

מירן בוזגלו ובנה,

כדי לצלוח את הניקיון לפסח בקלות ביקשנו גם מאסעד קראעווי, הכימאי הראשי של חברת טאצ', לתת לנו כמה טיפים. 

"בכתם מטפלים קרוב לזמן שנוצר וכך ניתן להוציאו בקלות יותר. רגע לפני שאתם רצים אחר תרופות סבתא כמו סודה לשתייה, יין לבן, או חומץ תבדקו את העניין, כי הדבר עלול לייצר פגיעה בבד", סיפר קראעווי.

לצורך בדיקה, לקחנו את מאכלי החג השכיחים כמו: דג, חרוסת, יין ושוקולד - קחו דף ועט.

יין אדום
כתם של יין אדום על חולצה חגיגית ולבנה הוא אולי הפחד של כל בן אדם כמעט בשולחן החג. הדבר הכי מהיר שניתן לעשות הוא לשפוך מיד יין לבן, שמנטרל את הצבע האדום במהירות. לאחר מכן יש לתת לבד להתייבש טוב ורק לאחר מכן להכניס למכונת הכביסה. מד הטמפרטורה הוא קריטי ואסור לו לעבור את 40 המעלות.

יין אדום, צילום: GettyImages

דג
כתם של דג הוא שומני, לכן כל סבון הוא למעשה מסיר שומנים. בנוסף ניתן לקחת גם סבון כלים ושמפו לשיער. קחו מעט מהנוזל, מהלו אותו טיפה ומרחו על הכתם. יבשו היטב ואז הכניסו למכונת הכביסה וכבסו כרגיל.

חרוסת
החרוסת הקלאסית היא תערובת שעושים לרוב מתמרים, יין ואגוזים. רכיבי התערובת, בנפרד, עלולים לגרום לכתמים עיקשים ולעיתים בלתי ניתנים להסרה, כאשר שילובם ביחד יכול להראות לנו כמשימה בלתי אפשרית. כתמי החרוסת ניתנים להסרה עם טיפול נכון - הניחו על גבי הכתם אבקת כביסה והוסיפו מעט מים פושרים ועסו את האזור המוכתם בתנועות סיבוביות ובעדינות. המתינו מספר דקות ושטפו במים.

חרוסת, צילום: לירון אלמוג

שוקולד או מצה עם שוקולד
כשמסירים כתמי שוקולד, חשוב להוציא באמצעות כלי כמו כפית את השאריות של ממרח השוקולד, כדי שהכתם לא יתפשט ויימרח. לאחר מכן נשרה את הבגד במי קרח לפחות כשעה. לאחר מכן שפשפו את הכתם כשהבגד הפוך, יבשו היטב והכניסו למכונת הכביסה בהפעלה שמתאימה לסוג הבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר