שוקלים להתחתן? השאלות שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה החשובה

נמצאים בזוגיות ושוקלים למסד את הקשר? כדאי שתוודאו היטב אם אתם מוכנים לכך • מומחה לטיפול זוגי שיתף בשאלות שיעזרו לכם לוודא אם אתם מוכנים לצעד המשמעותי בחייכם

זוג בחתונתם (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

יום האהבה הלועזי - הוולנטיין נמצא ממש מעבר לפינה, ואיתו לרוב מגיעות שלל הצעות נישואין, שחוגגות את האהבה. אז אם אתם נמצאים בזוגיות ושוקלים להתחתן, מומחה זוגי פרסם את השאלות שיעזרו לכם להחליט אם אתם מוכנים לכך. 

ד"ר דיויד הלפנד, פסיכולוג אמריקני המתמחה בטיפול זוגי, אמר ל-Today.com כי "אחד הכללים למערכת יחסים רומנטית ארוכת טווח הוא היכולת להציב גבולות לבן הזוג". לדבריו, מדובר ביכולת חשובה שחייבת להיעשות עוד לפני החתונה עצמה. כדי שתוכלו לדעת אם אתם בכיוון הנכון, הוא פרסם 12 שאלות שהתשובה עליהן תוכל להבהיר לכם את התמונה.

• מרגישים שהקנאה פוגעת בזוגיות שלכם? כך תוכלו להציל אותה

• להתאהב מחדש: הדרך שבה תוכלו להציל את הזוגיות

מה עוזר לכם ולבן הזוג להירגע?

החיים בזוגיות אינם תמיד מלאים בשמחה ובאושר. הם כוללים גם משברים ומתח רב מאוד שעלול להוות טריגר למשברים, זאת בנוסף גם ללחצים החיצוניים שעוברים על כל אדם. לכן חשוב מאוד לדעת מה עוזר לבן הזוג שלכם להירגע כדי שתוכלו לעזור לו בנושא בבוא הזמן.

מה גורם לכם ולבן הזוג להרגיש נאהבים?

עבודתו של ד"ר גארי צ'פמן, שעסק בשנות ה-90 בתיאוריית "שפת האהבה", כי לבני האדם יש מספר שפות אהבה, כלומר – שלכל אדם יש דרך אחרת להרגיש אהוב או נאהב. לפי התיאוריה, יש כאלו שירצו לקבל מילות אישור, אחרים אוהבים מגע פיזי או זמן איכות עם בן הזוג, וכדומה. הידיעה של מה שגורם לצד השני להרגיש נאהב עוזרת מאוד לבסס קשר אוהב ארוך טווח.

כיצד מצבכם הכלכלי משפיע עליכם?

אחת מהסיבות המרכזיות לפרידות של בני זוג היא ויכוחים על כסף., לכן כדאי להיכנס לנישואין אחרי שביררתם ביחד את ההתנהלות הכלכלית של בן הזוג והסברתם לו את הגישה שלכם בתחום והגעתם לעמק שווה. זה כולל את כמות החובות שיש לכם, את ההכנסות השונות, מצב האשראי הבנקאי שלכם וכדומה. כמו כן, לפי המומחים, דברו על חלוקת האחריות הפיננסית ביניכם ואפילו פנו ליועץ פיננסי שיעזור לכם אם יש בכך צורך. לדברי המומחים, העיסוק בנושא הזה הוא פתח לנישואין יציבים.

מה אתם משאירים לעצמכם? זוג מתחתן (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

האם אתם יודעים מהן הטראומות הכי גדולות של בן הזוג?

חשוב מאד לחפור בעבר של בן הזוג ולברר, שכן הידע הזה יעזור לכם להבין אותו טוב יותר, וגם תבינו כיצד ההתנהגויות והתגובות שלו הן בהכרח מושפעות ומופעלות גם בצל אירועי העבר. בהקשר לכך, ד"ר הלפנד מסביר כי "הטראומות שלנו מעצבות אותנו, ואם אתה יודע מה הן החוויות הכי מפחידות של בן הזוג שלך – אתה יכול להבין יותר טוב מי שהוא כיום".

בררו מה אתם משתפים את בן הזוג – ומה נותר סודי ושלכם

מסתבר שיש פערים של ממש בשמירה על סודיות ופרטיות בין אנשים. יש בני זוג ששמחים לשתף את הצד השני בהכל, אך יש כאלו שמעדיפים לשמור על מידה מסוימת של פרטיות. לכם, חשוב מאוד לברר את הנושא עם בן הזוג, מכיוון שמחלוקת בתחום הזה עלולה ליצור משברים בהמשך בגלל תחושה של חוסר אמון בין בני הזוג.

איך אתם מתמודדים במקרה של מחלוקת ומריבה?

לכל אדם יש את הדרך שלו להתמודדות בזמן משברים, וכאן חשובה היכולת להגיע לפשרה, כלומר להכיר את דרך ההתמודדות של בן הזוג בנושא הזה ולכבד אותה. למעשה, יש מספר דרכים מוכרות לניהול משבר. אדם אחד יעדיף להימנע ממשברים ועימותים, שני יתנהל באופן הפכפך במהלך ויכוח ושלישי יכול להתנהל בתוקפנות בעת משבר. מדובר בנושא חשוב שבני הזוג צריכים להתמודד ולהכיר אותו, קרי איך לנהל משבר תוך הכרת הדרכים השונות שלהם בתחום הזה.

כמה תהיה מעורבת המשפחה המורחבת בחייכם?

התפקיד שממלאים ההורים וקרובי המשפחה בתוך מערכת יחסים מהווה לא פעם מקור אמיתי למחלוקת קשה בין בני זוג. יש אנשים שרוצים כל הזמן להיות אצל ההורים שלהם ולהיפגש עם קרובי המשפחה, בעוד שאחרים עלולים לראות בכך סיוט. כמובן שיש גם כאלו שמעריכים ומתחשבים יותר בדעת ההורים שלהם, מה שעלול להיות לא מקובל על בן הזוג. לכן, חשוב מאוד לדעת מראש כיצד כל אחד רואה את היחסים עם המשפחה המורחבת ולהגיע לפתרון מוסכם בין שני הצדדים.

התשובות יוכלו לעזור לכם בנוגע למיסוד הקשר (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

בגלל אילו נושאים הקשר עלול להתפוצץ?

זה דבר חשוב מאוד לקבוע לעצמכם גבולות. למשל, כיצד תגיבו למקרה של בגידה, להתעללות מהצד השני או ניצול, ולהתמכרות. הנושאים האלו חשובים, ובריא לאדם לשרטט לעצמו מראש מה הם הגבולות שלו בכל הקשור למערכת יחסים.

איך אתם שומרים על ה"אני" שלכם בתוך קשר זוגי?

ישנם אנשים שמאבדים את עצמם בתוך קשר זוגי וממש "מתמזגים" עם בן הזוג. לדברי המומחים, יש להימנע מכך אם רוצים לשמור על רומנטיקה וקשר זוגי חזק לאורך זמן. לכן, על כל צד לשמור על שאיפות מקצועיות עצמאיות שלו, חברים שונים וכן על תחביבים שהם רק שלו. באופן הזה תוכלו גם לנהל זוגיות בריאה וגם לשמר את האני שלכם כנפרד.

איך תחלקו את עבודות הבית?

מסתבר שיש אנשים שזועמים על בן הזוג שלהם ואף מפתחים כלפיו טינה מכיוון שהוא לא מסייע בעבודות הבית. לכן, כדאי מאד לדון על כך ולחלק באופן הוגן את עבודות הבית. מדובר בתחום כל כך חשוב, שאם אתם לא מצליחים להגיע בו להסכמה – ראוי לשקול העסקה של עוזר/ת בית.

מהן החולשות של בן הזוג שמקשות עליכם?

מדובר בנושא מביך, אולם לדברי המומחים כדי לפתח זוגיות בריאה – על כל צד צריך גם להסביר לצד השני מה הן החולשות או ההתנהגויות שלו שהוא לא אוהב. הכנות הזו היא דרך לתיקון חולשות והתנהגויות, או לפחות דרך להבנה והשלמה איתן. שיחה על התחום הזה גם תתרגל את שני הצדדים בניהול שיחות לא נעימות במהלך הזוגיות.

מה היא השאיפה או החזון המשותף שלכם בקשר?

אמנם בירור השאיפות אחד של השני בהמשך הדרך מזכיר תהליך של ריאיון עבודה, אבל זוגות שיש להם שאיפות וחלומות משותפים נחשבים ליציבים יותר ולכאלו ששורדים יותר זמן את הקשר. בהקשר זה, חשוב לברר מפעם לפעם אם בן הזוג עדיין מחזיק באותה שאיפה ולברר מחדש מה העמדות או השאיפות שלכם יחד, וזאת כדי להימנע מהפתעות או ממשברים הקשורים לחלומות האישיים של כל אדם.

הכל טוב ויפה בשגרה, אבל איך הריבים ישפיעו על הקשר שלכם? (אילוסטרציה), צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר