עונת הפרסים של תעשיית הבידור נפתחת מדי שנה עם טקס גלובוס הזהב שמתקיים כבר מאז שנות הארבעים. הטקס, שהתקיים השנה בפעם ה-77, הוא מעין מוסד שמגדיר את שכבת העלית של תעשיית הבידור, מין רשימת "היפים והנכונים", מבלי להתאמץ לכתוב אותה.
לא רק המועמדים והמגישים מגיעים לטקס, כל מי שהוא משהו או היה ושמר בכבוד על הישגי פועלו בימי הזוהר יהפוך עולמות כדי להצליח לצעוד על השטיח האדום השני המצולם ביותר, והזמנה פירושה אישור השתייכות למועדון המכובד ביותר בעולם הבידור.
המראה הנכון באירוע גלובוס הזהב יהיה מתון וזוהר. לא פרוע כמו הגראמי של המוסיקאים, לא פרוגרסיבי כמו אירוע הגאלה השנתי במוזיאון המט בניו יורק, בנוצות אלגנטיות ובגלאם קלאסי. בכל זאת, כפי שגילו כבר לא מעט כוכבים לאורך השנים, תעוזה וכריזמה על השטיח האדום עשויה להשתלם ולהוביל לחשיפה בינלאומית שעשויה להזניק קריירה.
אנחנו בבית יכולים לשאוב השראה מהמתלבשות המוצלחות ולהסיק מסקנות מהמוצלחות פחות, בכל הנוגע לאירועים הזוהרים הפרטיים שלנו. אז מי הימרה בהצלחה ומי עשתה בושות?
הזווית הישראלית
הקומיקאית טיפאני חדיש, אחת הכוכבות העולות המדוברות בשנה האחרונה ויקירת השטיח האדום, בחרה ללבוש הפעם שמלה של המעצבת הישראלית גליה להב, ואף הוסיפה למראה מגן דוד קטן בתליון לצד עגילים גדולים. השמלה, בצבע פוקסיה, החמיאה לגוון עורה, כמו גם גזרת הקשר שהחמיאה לגזרה הנשית הטבעית של הקומיקאית. היא הפגינה שוב טעם טוב והמשיכה את הקו המוצלח של הופעות על השטיח האדום.
עשו לנו את זה
צריך לא מעט אומץ כדי להופיע בשמלה בוהמיינית לשטיח האדום, ובמקרה הזה האומץ השתלם. השחקנית הוותיקה שהופיעה השנה ב״שקרים גדולים קטנים״ הספיקה לצעוד על לא מעט שטיחים עד היום, ולהיראות זוהרת ואסופה. דווקא המראה הקליפורני הזוהר בשמלה של סאן לורן, עם שיער משוחרר ואיפור נינוח עובדים נהדר.
סקרלט היא בכל מקרה התגלמות הזוהר ההוליוודי הישן, אבל דווקא בסרט שהיא משחקת בו השנה, סיפור נישואין, היא מייצגת דמות מאוד ארצית. לטקס הגיעה סקרלט יפה מאי פעם וזוהרת מתמיד עם שיער מתוח בקפידה. היא לבשה שמלה נועזת וקלאסית בה בעת של ורה וואנג ותכשיט אימתני של בולגרי. השמלה האדומה והנועזת בעלת מפתח לב עמוק במיוחד שלא גורע במילימטר מהאלגנטיות שלה וגזרת בת ים עם שובל כבד. אגב, רגע משעשע נצפה כשאורחת בלונדינית זוהרת אחרת בשמלה אדומה, ניקול קידמן, התפרצה לראיון של ג׳והנסון. בלונדיניות, זו העונה שלכן כנראה לאמץ את האדום.
ג׳יי לו מעולם לא חששה מעודף תשומת לב על השטיח האדום, ויפה לראות את הדרך שבה בחרה למשוך אותה השנה, הפעם עם שמלה למתקדמות מבית ולנטינו קוטור. עם מעט מאוד עור חשוף והרבה מאוד בד היא מביאה לוק שכמעט אף אחת לא יכולה להחזיק לעומתה.
השחקנית הבלונדינית בלוק שהיינו ממליצים לכל כלה אלגנטית לאמץ. מפוסל, נקי, זוהר, ואיפור שיער שמשלימים את המראה בנינוחות לא מתאמצת.
השמלה מעוררת המחלוקת של דיור דווקא מאוד מצאה חן בעינינו, למרות שלא הרבה מעצבים יכולים לדייק בגזרה כזו, כפי שלא הרבה מתלבשות יכולות להיראות כל כך אלגנטיות בשמלה שנראית חצי גמורה וגם זוהרת בירוק עז. ובכל זאת, האיכויות שבפרטים והאלגנטיות הטבעית של המתלבשת יוצרים תעוזה משתלמת במקרה הזה.
לא הבנו
זואי קרביץ לא יכולה להיראות רע באמת, ונדיר שסאן לורן מאכזבים אותנו, לכן נסייג את הביקורת שלנו. בעוד ביקורות שונות בעולם מהללות את הלוק, אנחנו מרגישים שהדפסי נקודות הם עניין טרנדי מדי ופחות מתאימים לאירוע, מהסוג שנצפה לראות בחלונות הראווה של כל הרשתות הגדולות בשנה הבאה. מהכוכבת הלוהטת והאקזוטית היינו מצפים ליותר.
בכל שטיח אדום יש אחת כזו שלוקחת סיכון ולובשת מראה שערורייתי. אליזבת׳ הארלי עשתה מזה קריירה עם שמלת הסיכות המיתולוגית, אבל במקרה של קרי וושינגטון זה פחות עבד, לא היינו ממליצים לנסות את זה בבית.
גם הצד השני של הסקאלה, המראה המתוק מדי, בוהמייני מדי, לא מחמיא מספיק לגוף - גם ממנו כדאי להישמר באירועים שנצרבות התמונות ממנו לנצח. שמלה בצבע סוכריה, עשויה טול ושרוולים תפוחים עם גזרת אמפיר לא תחמיא כנראה לאיש אם לא החמיאה לדקוטה פנינג.
הכוכבת מביאה לשטיח האדום את חוסר הטעם המשווע ביותר שראינו מזה זמן רב. הצבע, הגזרה, המחשוף, השילוב של הכל. זה לא רק פרובוקטיבי ולא מוצלח, זה גם מיושן.
מרגו רובי לא נראית רע כמובן, אבל מעט מאכזבת בהתחשב בציפיות ממנה. הלוק הבוהמייני שציינו לטובה במקרה של לורה דרן מתפספס אצל מרגו, אפילו שמדובר בשמלה של שאנל. הלוק הנונשלנטי נראה מתאים לארוחת ערב בריזורט אקזוטי, לא לשטיח האדום של השחקנית הכי מדוברת השנה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו