מעצבת תכשיטים על סערת מעיין אדם: "ביזיון, זו פגיעה אנושה בענף"

התגובות לתמונות שנחשפו ב"ישראל היום" סוערות במיוחד • מעצבת תכשיטים שלמדה תואר ראשון בעיצוב אומרת: "משפיעניות שחיות בסרט ופותחות מותג תכשיטים מזלזלות באינטליגנציה של הלקוחות"

המותג של מעיין אדם לעומת עלי אקספרס

נראה שהסערה בנוגע למותג התכשיטים של מעיין אדם, מאדאם, מסרבת לשכוך. נזכיר כי תמונות שפורסמו ב"ישראל היום" חשפו כי לאדם יש עיצובים זהים לתכשיטים שנמצאו באתרים "עלי אקספרס" ו"שיין" הסיניים, וכי מדובר בהבדל עצום במחירים. כל זה העלה את השאלה, האם מדובר בתכשיטים מקוריים?

• למבצעים הכי שווים באופנה היכנסו לכאן

התגובות שהתקבלו לפוסט שפרסמתי באינסטגרם היו נוקבות. "רוצים תכשיטים? תקנו אצל אנשים שבאמת משקיעים בזה את החיים שלהם כי זו האהבה האמתית שלהם, וכמובן כי הם מבינים בזה, חיים את האומנות יום יום ויוצרים בעצמם את התכשיטים. אם החלטתן לקנות את התכשיטים או את האיפור של מפורסם כזה או אחר, תדעו למה לצפות", נכתב בתגובה אחת.

תכשיטים

"כל אושיה נהייתה היום גם מעצבת תכשיטים, בעלת חברת איפור או ליין בגדים, ככה שאולי התחרות בשוק עולה, אבל הזילות של המוצרים לא מפתיעה והמקוריות מתה", נכתב בתגובה נוספת.

בדומה ל"מחאת השחקנים", על כך שסלבס שאין שום קשר בינם לבין משחק, מתלהקים לתוכניות ותופסים את מקומם של אנשים מוכשרים שלמדו בבית ספר למשחק, כך גם נראה שמעצבות תכשיטים ותדמיתניות כועסות על הזליגה של סלבס לתחומן.

צילום: אינסטגרם

"אני חייבת להגיב לתופעה הזאת כמעצבת תכשיטים שעשתה תואר ראשון בעיצוב תכשיטים בשנקר", אומרת מיתר וימן, בעלת מותג משלה. "התופעה הזאת של משפיעניות שחיות בסרט ופותחות 'מותג' תכשיטים זה פשוט ביזיון. הכל ברמה מאוד ירודה, זה זלזול באינטליגנציה של הלקוחות".

"זה עיצובים קיימים שהן פשוט מעתיקות ממעצבים אחרים או כמו במקרה של מעיין, מעלי אקספרס. זה פוגע בצורה אנושה בענף. לא חסרים בארץ מעצבי תכשיטים שהתמקצעו בתחום ומביאים מקוריות לתחום, והם פשוט נשארים מאחור כדי שכל משפיענית רשת תוכל לעשות עוד כסף זול ומלוכלך על חשבון הקהל השבוי שלה. אותי זה מכעיס, שכל אחת תישאר בתחומה", היא מוסיפה.

"אם כבר החלטת להיכנס לתחום של תכשיטים, לפחות תשמרי על הכבוד שלך לקהל שלך ותחברי למעצבים אמיתיים בתחום ותרימי משהו חדש, מעניין ואיכותי. זה תחום כל כך קשה בארץ מלכתחילה, שבאמת הדבר האחרון שחסר לנו הוא שהאמינות והאסמכתא של מעצבים אמיתיים תיפגע בגלל בנות כמוה. תופעות כאלה פשוט משאירות את התחום הזה שטוח וזול, וזה גונב את הבמה לאמנות ולפאשן המטורף שיש לתחום הזה להציע", סיכמה.

נזכיר שמעיין אדם הגיבה לדברים ואמרה כי "אני מתביישת בכלל שמישהו חושב ככה או מאמין שאני מסוגלת לקנות בכמה שקלים ולמכור. זה לא אותו התכשיט גם אם זה נראה בדיוק אותו הדבר. גם את ג'וצי יש ב'עלי אקספרס' אחד לאחד, עד רמת הרוכסן, אבל אף אחד לא חושב שג'וצ'י קנו בשני שקלים ומוכרים בשני מיליון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר