מותג האופנה הבינלאומי DIESEL משיק בימים אלה מיצג חזותי חדש, שמוצג בקניון רמת אביב בתל אביב וצפוי לנדוד בחודשים הקרובים בין לוקיישנים שונים ברחבי הארץ. המטרה ברורה, העלאת המודעות לקיימות דרך שפה אסתטית המזוהה עם המותג - בועטת, חתרנית ולא מתנצלת.
במרכז המיצג ניצבים כ-300 קילוגרמים של שאריות דנים, שהוטסו לישראל ישירות מסט תצוגת האופנה של דיזל באיטליה. על רקע ערימות הבדים הללו מוצגת קולקציית הדנים החדשה של המותג, באופן שמבקש לא רק למשוך את העין אלא גם לעורר מחשבה על מחזור חיי הבגד ועל מקומה של הפסולת בתעשיית האופנה.
המיצג עצמו מתפקד כמעין הצהרה חזותית, במקום להסתיר את שאריות הייצור, הן הופכות לבמה. הבדים הקרועים ושאריות חומר הגלם אינם מוסתרים מאחורי הקלעים, אלא מוצגים בגאווה כחלק בלתי נפרד מהסיפור של הקולקציה.
בסיום הצגת הקולקציה במיצג הנודד, יעברו שאריות הדנים תהליך מיחזור, שבסופו יהפכו לחומרי גלם עבור תעשיות הרכב והבידוד. המהלך הזה הוא חלק מתפיסת Responsible Living של המותג, המבקשת להאריך את חיי החומר גם הרבה אחרי שסיים את תפקידו האופנתי.
פעילות זו מצטרפת לשורה ארוכה של מהלכים סביבתיים של המותג הבינלאומי, אשר אף זיכו את DIESEL בפרס Circular Economy Award מטעם קרן אלן מקארתור. הפרס הוענק במסגרת פרסי הקיימות באופנה לשנת 2024 של לשכת האופנה הלאומית האיטלקית, כהוקרה על פעילותה של דיזל להגברת המודעות לאופנה מתחשבת בסביבה.
"יש יופי בפסולת", אומר גלן מרטנס, המנהל הקריאטיבי של דיזל. "היופי הוא במעגליות של שיירי הדנים וההרס המכוון שלהם שבנינו לתוך הקולקציה. זה הרוח המרדנית של דיזל, אנחנו מקדמים מעגליות בייצור שלנו באותה העוצמה שבה אנחנו מקדמים את העיצוב".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו