ברגע הראשון זה נראה כמעט מטורף: זוג אמיתי מתנשק על גג מגדל, גבוה כל כך עד שהעיר כולה נראית קטנה מתחתיהם. אבל מאחורי הקמפיין החדש של Diesel, מותג הג'ינסים האיטלקי, יש לא רק רומנטיקה נועזת, אלא גם אמירה אמנותית וחברתית - על חופש, אהבה, ואותנטיות בעולם שבו הכול נעשה דיגיטלי מדי.
בסרטון שמלווה את הקמפיין נחשף כי לא מדובר בגובה מסחרר באמת, אלא באשליה חכמה של מצלמת רחפן. ובכל זאת, המסר עובר ברור, בדיזל בוחרים לא לזייף רגש - לעשות את זה הכי אמיתי שאפשר, בדיוק כמו הג'ינסים.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
בין מרד לאמת רגשית
הקמפיין החדש, שמתואר על ידי דיזל כ"הצהרה נועזת של חופש, מרד ואהבה פומבית חסרת בושה", משתמש בזוג אמיתי ולא בדוגמנים. כל פרט, מהמבט בעיניים ועד תנוחת הגוף, נבחר כדי לשדר רגע חי ונושם. בעולם שבו מותגים רבים מסתפקים בבינה מלאכותית ובאסתטיקה מנוכרת, דיזל מחזירה את המגע האנושי לקדמת הבמה.
אבל לא כולם קיבלו את זה באהדה. ברשתות החברתיות התעוררה סערה: "זה מסוכן!", כתבו חלק מהגולשים. אחרים טענו שמדובר ב"פרובוקציה מיותרת" ואף "פורנוגרפית". אך עבור דיזל, המחלוקת היא חלק מהעניין, המותג תמיד ידע להפוך גבולות לאמנות.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
כשסערה היא חלק מהמותג
זו לא הפעם הראשונה שבה דיזל מעוררת תגובות עזות. כבר ב-1994 יצר הצלם הנודע דייוויד לה שאפל קמפיין עבור המותג שהפך לאייקוני: בתמונה בשם Victory! (1945) נראה צוות צוללת אמריקאי חוגג את סיום מלחמת העולם השנייה, כשברקע שני מלחים מתנשקים. אז, כמו היום, דיזל השתמשה בדימוי של אהבה נועזת כדי להציב מראה בפני החברה - ולהראות איך אופנה יכולה לגעת בפוליטי ובחברתי, לא רק באסתטי. ממש כמו המוטו שלהם - "לחיים מוצלחים יותר".
כמעט שלושה עשורים אחר כך, המסר נותר דומה, דיזל ממשיכה לחפש את המקום שבו האמיתי פוגש את המעוצב, והחיים עצמם הופכים לפרסומת. אולי השאלה האמיתית היא כבר לא אם זה אמיתי, אלא אם אנחנו עוד יודעים לזהות מתי זה כן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו