מגזין ווג, מגזין האופנה הגדול בעולם, מצוי בסערה משמעותית בימים אלו בעקבות הופעתה של דוגמנית AI בפעם הראשונה אי פעם בדפי המגזין המודפס.
קוראי ווג נותרו חלוקים בדעותיהם לאחר שזיהו כי הדוגמנית נוצרה באמצעות בינה מלאכותית בפרסומת בת שני עמודים של מותג האופנה האמריקני Guess, שפורסמה לאחרונה במהדורה המודפסת של המגזין מאוגוסט 2025.
המודעה נוצרה על ידי סוכנות שיווק המשתמשת בבינה מלאכותית, והציגה תמונות דיגיטליות של דוגמנית בלונדינית שלובשת לוקים שונים מקולקציית Guess, בליווי אותיות קטנות המציינות שהקמפיין "הופק על ידי בינה מלאכותית".
למרות שהמודעה לא הייתה חלק מהתוכן המערכתי של ווג אלא רק הוצגה כפרסומת בתשלום, חלק מהקוראים ראו בזה צעד משמעותי לעבר עולם המשתמש בבינה מלאכותית באופן קבוע ומוותר על שימוש באמצעים יצירתיים. "זה די עצוב. יש כל כך הרבה אנשים מוכשרים שהיו שמחים להיות במגזין ובסוף נותנים את ההזדמנויות האלה לבינה מלאכותית", כתב אחד הגולשים, כשאחר הוסיף: "זה מטריד. זה הכיוון שאליו בינה מלאכותית לא צריכה ללכת".
חלק מהמבקרים ועיתונאי האופנה ברחבי העולם הביעו דאגה מההשלכות על דוגמניות אמיתיות ועל סטנדרטים מתפתחים של יופי. מבקרת אחת ציינה: "סטנדרט היופי החדש יהיה, פשוטו כמשמעו, בלתי ניתן להשגה - משום שהוא אינו אמיתי".
הדוגמנית הפלאס סייז פליסיטי הייוורד, שהתראיינה לאתר BBC בנושא, ציינה: "עוד בעיטה בשיניים, כזו שתשפיע באופן לא פרופורציונלי על דוגמניות במידות גדולות".
ברשת עלו לא מעט קונספירציות ושמועות כמעט מבוססות על הקשר המעניין בין הופעת דוגמנית ה-AI הראשונה אי פעם בווג לבין הפרישה של אנה וינטור מתפקיד העורכת הראשית של מגזין ווג האמריקני בחודש שעבר - פרישה שטלטלה את תעשיית האופנה ועשויה לנבוע ממספר גורמים, אף שווינטור צפויה להמשיך בתפקידה בווג כמנהלת התוכן העולמית של המגזין.
מנגד, בחודש האחרון עלו שמועות שאיש העסקים והמיליארדר ג'ף בזוס עומד לרכוש את קבוצת קונדה נאסט, שכוללת מגזינים כמו ווג, ואניטי פייר, GQ, גלאמור ועוד, עבור אשתו הטרייה לורן סנצ'ז, שכיכבה על שער המגזין הדיגיטלי בשמלת הכלה שלה. שמועות אלו גם עוררו קונספירציות נוספות על פרישתה של וינטור.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו