מנכ"ל פראדה, ג'אנפרנקו ד'אטיס, יעזוב את המותג, כך אישרה החברה אמש (ראשון), ביום תצוגת הגברים של המותג לעונת אביב-קיץ 2026.
המנכ"ל יעזוב את החברה "בהסכמה הדדית" ב-30 ביוני, לאחר שנתיים וחצי בתפקיד. את מקומו ימלא באופן זמני המנכ"ל של קבוצת פראדה, שכוללת מותגים נוספים כמו מיו מיו ו-Church's, אנדראה גוארה.

מנכ"ל פראדה היוצא, ג'אנפרנקו ד'אטיס // יחצ
בעוד שמותגי יוקרה רבים מתקשים כלכלית בימים אלו, קבוצת פראדה שומרת על מעמדה ומתמודדת עם המצב טוב יותר מהמתחרות שלה. 2024 הייתה שנת שיא עבור הקבוצה, עם עלייה של 17 אחוזים בהכנסות ל-5.4 מיליארד אירו (6.19 מיליארד דולר).
העזיבה נחשבת מפתיעה בתעשיית האופנה, מכיוון שבית האופנה נמצא במקום הטוב ביותר שלו מזה שנים ונחשב לאחד המותגים הצומחים ביותר. רק לאחרונה, רכשה קבוצת פראדה את בית האופנה ורסצ'ה בעסקה בשווי 1.38 מיליארד דולר. העסקה צפויה להיסגר לחלוטין במחצית השנייה של 2025, בכפוף לאישור רגולטורי.
כאמור, העזיבה מגיעה ביום תצוגת הגברים של בית האופנה, שהתקיימה במסגרת שבוע האופנה לגברים במילאנו. למרות שהתצוגה אכן קיבלה חשיפה משמעותית ברשתות החברתיות, נדמה כי הצעד המטלטל של החברה לקח מעט את הפוקוס מקולקציית אביב-קיץ של המותג, בהובלת מנהלי הקריאייטיב מיוצ'ה פראדה וראף סימונס.
תעשיית אופנת היוקרה העולמית עברה מספר שינויים משמעותיים בחודשים האחרונים, במיוחד בדרג הבכיר שלה, כשמנכ"לים ומנהלי קריאייטיב רבים עוזבים ומצטרפים לבתי אופנה אחרים.
ענקית מוצרי היוקרה קרינג, שבבעלותה גוצ'י, בלנסיאגה, סאן לורן ומותגי אופנה נוספים, מינתה בשבוע שעבר את לוקה דה מאו, מנכ"ל רנו, למנכ"ל החדש שלה, במקומו של פרנסואה-אנרי פינו, שעמד בראש החברה המשפחתית, שסבלה מחובות כבדים מאז 2005.
גם מנהלי הקריאייטיב מתחלפים במהירות לא הגיונית בשנתיים האחרונות, תופעה שקיבלה את השם "משחק הכיסאות", כשרק בחודשים האחרונים נראו כמה מהלכים מפתיעים: מנהל הקריאייטיב של בלנסיאגה, דמנה גווסאליה, עבר לבית האופנה גוצ'י, כשמי שהחליף אותו הוא המעצב פייר פאולו פיצ'ולי. גם בדיור מינו מנהל קריאייטיב חדש, המעצב ג'ונתן אנדרסון, שעומד להציג את קולקציית הבכורה שלו עבור בית האופנה ביום שישי הקרוב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
