לאחר מספר חודשים של משא ומתן, קבוצת פראדה הסכימה לרכוש את בית האופנה ורסצ'ה מקבוצת קאפרי הולדינגס תמורת 1.25 מיליארד אירו (1.38 מיליארד דולר), כך הודיעו החברות בהצהרה היום (חמישי).
העסקה מגיעה בתקופה שבה בית האופנה ורסצ'ה נאלץ להתמודד עם הפסדים, כשהוא מתקשה להתחרות במותגי יוקרה גדולים יותר בתקופה של האטה עולמית במכירות של מוצרי יוקרה.
העסקה מתקדמת למרות המפולת בשוק העולמי שנגרמה ממלחמת הסחר של טראמפ, אשר מסכנת את הביקוש למוצרי יוקרה בנוסף להעמדת שרשרת האספקה העולמית של האופנה בסימן שאלה. מניות מייקל קורס וחברת האם של ורסצ'ה, קאפרי, צנחו ב-36 אחוזים בשבוע אחד, לפני שהתאוששו חלקית לאחר שטראמפ הכריז על הפסקה של 90 יום במכסים הכבדים ביותר על ייבוא מכל המדינות למעט סין.
למרות שוק תנודתי שעלול לפגוע במותגים כמו פראדה או ורסצ'ה, נראה כי קבוצת פראדה החליטה שלא להחמיץ את ההזדמנות להוסיף לשורותיה את אחד מהמותגים המפורסמים ביותר בעולם.
הפיכת ורסצ'ה למצליחה תהיה אתגר עבור הקבוצה הנשלטת על ידי מיוצ'ה פראדה ובעלה פטריציו ברטלי, אך עשויה לספק אפיק צמיחה חדש מעבר למותג הדגל פראדה וחברת הבת מיו מיו, שבשנה האחרונה נמצאת בצמיחה משמעותית.
ההכנסות המוערכות של ורסאצ'ה ירדו ב-19 אחוזים ל-810 מיליון דולר בשנה האחרונה, כך לפי קאפרי.
בחודש שעבר, ורסצ'ה מינתה מנהל אמנותי חדש שגויס מהמותג מיו מיו של פראדה, דריו ויטאלה, כדי לסייע בחידוש הקולקציות שלה. ויטאלה הוא מעצב מנוסה, שחזונו היצירתי הרענן עשוי לעורר מחדש את העניין במותג שמעוצב על ידי המייסדת השותפה דונטלה ורסצ'ה מאז 1997, לאחר מותו של אחיה ג'יאני.
מצד שני, צרכנים רבים מעריכים את העשייה רבת השנים של דונטלה, שנחשבת למעצבת על אייקונית ומוערכת שהביאה עימה במשך השנים לא מעט רגעי אופנה מיוחדים. דונטלה לא עזבה לגמרי את המותג, ובקרוב היא תתחיל את תפקידה כשגרירת המותג.
מכירות קבוצת פראדה המשיכו לצמוח למרות ההאטה בשוק היוקרה הכללי. ההכנסות עלו ב-15 אחוזים ל-5.4 מיליארד אירו (5.7 מיליארד דולר) בשנה שעברה. ההתרחבות הונעה בעיקר על ידי מיו מיו, שמכירותיה הקמעונאיות כמעט הוכפלו.
המחיר ההתחלתי עליו דנו בעסקה עמד על 1.5 מיליארד דולר, אך פראדה השיגה הנחות נוספות למחיר ורסצ'ה בעיצומה של המפולת הנוכחית בשוק. במחיר של 1.25 מיליארד אירו (1.375 מיליארד דולר), קאפרי מוכרת את ורסצ'ה בהרבה פחות מ-2.1 מיליארד דולר ששילמה עבור המותג ב-2018.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו