קלאב ויויאן: קולקציה לזכרה של פעילת השלום שנרצחה בטבח

בית האופנה קום איל פו מקדיש את קולקציית הקיץ לזכרה של ויויאן סילבר ז"ל מקיבוץ בארי • כל ההכנסות ממכירת סיכות דש שיוצרו עבור הקולקציה ייתרמו לקרן על שמה, שהוקמה על ידי בנה, יונתן צייגן

מארז סיכות קום איל פו. צילום: עדן דגני וליאור הראל

קולקציית הקיץ של קום איל פו לשנת 2024 עוצבה הרבה לפני ה-7 באוקטובר. אלו היו הימים של המחאה הגדולה וההשראה לקולקציה הייתה קבוצה דמיונית של נשים אקטיביסטיות שיוצאות לפעולת התנגדות. אבל ב-7 באוקטובר העולם עמד מלכת והכל השתנה.

קבוצת הנשים הדמיונית הפכה להיות פעילת שלום אחת, אמיתית לחלוטין, שלצערנו כבר לא איתנו. את הקולקציה הנוכחית בית האופנה קום איל פו בחר להקדיש לכבודה ולזכרה של פעילת השלום מקיבוץ בארי, ויויאן סילבר ז״ל.

קולקציית קלאב ויויאן. קום איל פו / צילום: שלו אריאל

הקולקציה מורכבת מדיטיילים מתוך עולם המחנאות - ״קמפינג״, עם הרבה שילובי פסים, קשירות, סיכות, מדים, הסוואה, רקמות ופאצ׳ים. הדגמים נעשו עם מחשבה של פונקציונליות בבגדים - המאפשר הרחבה או הקטנה של בגד, קשירות, כיסים ודיטיילים מיועדים.

קולקציית קלאב ויויאן. קום איל פו / צילום: שלו אריאל

בקולקציה נעשה שימוש בבדים טבעיים בלבד כגון: ויסקוזה, כותנה, טנסל ופשתן. הדפוסים בקולקציה עוצבו בשיתוף פעולה עם המאיירת מיכל לוריא, בעלת המותג better in person בה היא יצרה דפוס "הסוואה" פרחוני וייחודי.

לצד הקולקציה עוצב ליין סיכות דש לבגדים עם דימויים המאפיינים את קבוצת הנשים של קום איל פו כמו: דבורה, ידיים אוחזות, סמל השלום, יונת שלום, ורד, יינג יאנג, גלגל הצלה. הסיכות נותנות מראה פופ-אפי, משדרגות את נראות הבגד ומעניקות לו ערך מוסף.כל ההכנסות ממכירת הסיכות יתרמו לקרן ע"ש ויויאן סילבר.

קופסה הכוללת חמש סיכות נמכרת במחיר של 150 שקלים, תרומה לקרן שהוקמה על ידי בנה, יונתן צייגן, ושותפים לדרך, שממשיך את דרכה של אמו / צילום: שלו אריאל

פרס ויויאן סילבר, שהוקמה על ידי בנה, יונתן צייגן, יעניק אחת לשנה פרס לשתי נשים (יהודיה ופלשתינית) הפועלות באחד או יותר מהתחומים של כינון שלום בין ישראל לפלשתין, פיתוח של חיים משותפים בין יהודים לערבים בישראל וקידום של נשים לעמדות השפעה. תחומים המבטאים את העשייה של ויויאן לאורך חייה. הפרס נועד להנציח את המורשת שלה ולעודד נשים אחרות הבוחרות ללכת בדרכה, על מנת ליצור עתיד ראוי יותר.

קולקציית קלאב ויויאן. קום איל פו / צילום: שלו אריאל

קולקציית קלאב ויויאן. קום איל פו / צילום: שלו אריאל

סילבר נולדה בקנדה, והייתה חברת קיבוץ בארי ונטבחה בביתה ב-7 באוקטובר. היא הייתה פמיניסטית חסרת פשרות, פעילת שלום אסרטיבית, קרייריסטית וגם אשת משפחה וקהילה שכל מפעלותיה התבססו על יחסים בין אישיים.

ויויאן סילבר, צילום: פרסום על פי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"המחויבות שלנו, כנשים, לעתיד הילדים ולעתיד החברה מחייבת אותנו להתנגד בקול גדול לכל אלימות", אומרת סיביל גולדפיינר, מייסדת רשת האופנה קום איל פו. "עלינו למצוא את הדרך לחיות ביחד והשלב הראשון הוא לדמיין את זה. מורשת השלום שלה היא התקווה שלנו. ויויאן צדקה" .

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר