אדידס מסתבכת בגלל בגד ים: הדוגמן הגברי בבגד שנוי במחלוקת

מותג הספורט הבינלאומי השיק קולקציית גאווה שהצליחה לעורר סערה וקריאות לחרם על המותג • אין ספק כי מדובר במהלך מתוכנן עם תוצאה ידועה מראש

אדידס. צילום: רויטרס

חברת האופנה והספורט אדידס השיקה בגד ים חדש לכבוד חודש הגאווה שחל ביוני, והצליחה לעורר סערה. הסיבה: בגד הים משווק במחלקת נשים על דוגמן בעל שיער ארוך, שיער על החזה ומבנה גוף שאי אפשר לטעות בגבריותו. 

השמרנים בארצות הברית זעמו והחלו לצאת בקריאות להחרים את החברה. גם ארגוני הנשים טוענים כי אדידס מדירה נשים מקמפיינים של נשים המיועדים לנשים, וזאת באמצעות דוגמן זכרי הלובש בגדי אישה. ברשתות החברתיות הופץ ההאשטאג של 'BoycottAdidas'.

אחת מתומכות מאבקי הנשים צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי היה נכון יותר לפתוח קטגוריה חדשה באתר החברה תחת הכותרת "להט"ב". 

השחיינית האמריקנית, ריילי ג'יינס, צייצה כי היא לא מבינה למה חברות עושות זאת לעצמן. "היה אפשר לכתוב כי בגד הים מותאם לשני המינים".

בגד הים נוצר על ידי המעצב הדרום אפריקאי ריץ' מניסי ושוחרר לכבוד חודש הגאווה, לצד קולקציה נוספת שכוללת גם שמלות וחולצות, כולן נמצאות בקטגוריית הנשים של האתר האמריקני. באדידס אמרו כי בגד הים הוא "חגיגה של ביטוי עצמי, דמיון והאמונה הבלתי מעורערת שאהבה מאחדת".

הדוגמן בעל חזות גברית, שזהותו המגדרית אינה ברורה או אינה ידועה. החברה בחרה במתכוון בדוגמן פלואידי שייצר אינטריגה מתוך מטרה לעורר את השיח על נושא אופנה ומגדר. אז איך הצליחה אדידס ליפול לתוך המלכודת הזאת של מסר שמערער כל כך הרבה קהלים? אין ספק כי מדובר במהלך מתוכנן וידוע מראש.

כיצד חתיכה של בד יכולה להיות בעלת משמעות כל כך גדולה? האמת היא שהבגדים שאנחנו לובשים עוזרים לנו לסמן את עצמנו מול החברה, נותנים לסובבים אותנו מושג עלינו. האם הכוח נמצא אצלנו? בהחלט כן, כל אחד ואחת יכולים ללבוש מה שבא להם ולסמן את עצמם איך שהם רואים לנכון ולשחק עם זה.

יש לציין כי באתר הישראלי לא מוצג הפרסום. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר