הסערה החדשה של קניה ווסט: בעלי המניות של אדידס תובעים את החברה

המשקיעים טוענים כי ענקית בגדי הספורט לא הצליחה למזער את חשיפתם לסיכון לאחר שההערות האנטישמיות של הראפר והמעצב הובילו לירידה חדה במחיר המניה • בינתיים הפסידה החברה כ-600 מיליון יורו מביטול החוזה

קניה ווסט, ב-2019.צילום: איי.אף.פי.

השם של קניה ווסט עולה שוב לכותרות, אבל הפעם לא מכיוון גרושתו קים קרדשיאן.

אחרי ביטול השותפות בין אדידס לקניה ווסט הגיעה התביעה. בעלי המניות של אדידס הגישו תביעה ייצוגית על מותג ייזי של קניה ווסט ואדידס. המשקיעים טוענים כי ענקית בגדי הספורט ידעה על ההתנהגות הבעייתית של קניה ווסט כבר לפני שנים. עוד טוענים בעלי המניות כי אדידס לא הצליחה לצמצם את ההפסדים הכספיים שלהם או לנקוט באמצעי זהירות כדי למזער את חשיפתם לסיכון, לאחר שהתנהגותו הבלתי סדירה וההערות הפוגעניות של המעצב והראפר הביאו אותו ואת המותג ייזי לצניחה חדה והפסדים. 

"אנו דוחים על הסף את הטענות המופרכות הללו", נמסר על ידי אדידס בתגובה לתביעה, שהוסיפה כי החברה "תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על עצמה". 

כזכור, ענקית בגדי הספורט סיימה את שיתוף הפעולה שלה עם קניה ווסט באוקטובר האחרון וזאת לאחר ששיבח את אדולף היטלר והנאצים בראיון ב-Infowars. ווסט יצא באמירות אנטישמיות גם בראיון ברשת פוקס ואף בחשבון הטוויטר שלו. 

אדידס הפסידה עד כה כ-600 מיליון יורו כתוצאה מביטול השותפות, וחשפה כי ההפסדים עלולים להגיע ללמעלה ממיליארד יורו על כל מוצרי ייזי שלא נמכרו. אך אמרה כי "אדידס לא יכולה לסבול אנטישמיות או כל סוג אחר של שנאה. ההערות והפעולות האחרונות של ווסט היו בלתי מקובלות, מלאות שנאה ומסוכנות, והן מפרות את ערכי החברה".

התובעים טוענים כי הנהלת אדידס ידעה על התנהגותה של ווסט עוד טרם התבטא בפומבי בצורה אנטישמית. מאז ביטול השותפות אדידס פתחה מאז בעצמה בחקירה לאחר דיווחים כי ווסט יצר "סביבה רעילה" בחברה, הראה לעובדים תמונות של גרושתו קים קרדשיאן וצעק על עובדות.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר