ניאון, לא מה שחשבתם: ההצהרה האופנתית הכי בולטת של הקיץ

צבעי הניאון הפכו השנה לטרנד-על שאין מותג שמכבד את עצמו ולא שילב את הפריטים הזרחניים בקולקציות שלו • מה גרם לו להתעצם השנה, איך משלבים את הצבעים בדרך הטובה ביותר ומה יעשו מי שבכל זאת יעדיפו מראה עדין יותר?

צעירה הולכת ברחוב, צילום: Getty Images

למרות שראינו אותו כבר לפני שנה ושנתיים, נדמה שטרנד הניאון צבר תאוצה והתפוצץ דווקא השנה. אי אפשר להימנע מלראות פריטים בצבעים הזרחניים באתרים ובחלונות הראווה, ונדמה שאם לא הוספתם לפחות אקססורי ניאוני אחד ללוק שלכם, אתם תקועים בעבר – ולא בשנות השמונים.

כי כן, טרנד הניאון הוא בהחלט חזרה בוטה לתקופה הזאת, שמשולבת עם ג'קטים גבריים וכריות כתפיים. מה שלפני שנתיים היה נחשב כאיסור אופנה חמור, הפך כיום לדבר שכל פאשניסטה שמתהדרת במעודכנותה חייבת להחזיק בארון הבגדים שלה.

תיק מיני של FURLA (1,570 שקלים), סווטש ארט (379 שקלים) ומשקפי שמש של ורסצ'ה (749 שקלים), צילום: יחסי ציבור ויח"צ חו"ל

אייטיז בכל הכוח

"טרנד הניאון התחיל בתקופת הקורונה", מספרת שני פדר, חוקרת טרנדים ויוצרת תוכן בנושא הטרנדים, "כולם היו בבתים, הייתה תקופה מאוד אפורה ואנשים רצו להרגיש טוב, אז ראינו את ההתחזקות של הצבע הוורוד. עכשיו הטרנד כבר נמצא בכל מקום – ומזכיר מאוד את האופנה בתקופת האייטיז.

"הצבעים האלה גם עוברים טוב מאוד במרחב הווירטואלי, הניאון מצטלם נהדר, והטיקטוק והסרטונים ברשתות החברתיות שכבשו את המדיה גרמו לעלייה נוספת באהדת הקהל לצבעים האלה".

כמה זמן הטרנד הזה יישאר איתנו?
"אני מאמינה שעוד שנתיים הוא יירגע. עכשיו מתחיל להירגע קצת בבתי האופנה הגדולים, ועד שזה יגיע לארץ ייקח קצת זמן".

מה הכללים ליצירת לוק ניאוני?
"אפשר 'בלוק' מונוכרומטי שיוצר מראה באותו צבע, ואפשר גם לשלב – בגד ירוק עם נעליים ורודות, וזה עובד במיוחד למי שרוצה להיות שונה. מי שמעדיף רגוע, יכול לשלב עם נעליים שקופות, או להוסיף אקססורי בלבד, או למשל תיק ונעליים באותו צבע זרחני, למרות שאני הייתי משלבת אקססורי, איפור וביגוד ניאוני ביחד – זה הקטע של הטרנד, לתת חיים, ללכת בגדול ועם הצהרה".

נעל של UGG (להשיג באתר Shoes Online ב-439 שקלים), טבעת קרן אור משובצת זרקונים לבנים ואופל של מיכל נגרין (695 שקלים), סאקוני לגברים (1,099 שקלים) ופלטת צלליות של ריק נסטי ואיל מקיאג' (239 שקלים), צילום: יחסי ציבור ויח"צ חו"ל

סיבה למסיבה

לגישת ה"אין באמת חוקים באופנה" מצטרפת גם עמית מזרחי, מעצבת אופנה ראשית במשביר: "אפשר לשלב הרבה פריטי ניאון בלוק אחד, אפשר לבחור פריט אחד למראה סולידי, הכל שאלה של טעם אישי, השאלה כמה אתם רוצים להיות אמיצים".

מה לדעתך גרם לטרנד להתפוצץ דווקא עכשיו?
"כשטרנד מתפוצץ בצורה חזקה זה תמיד נגרם משילוב של סיבות. בקיץ 2021 הציג המעצב הראשי של בוטגה ונטה, דניאל לי, את הצבע 'בוטגה גרין' הכה מזוהה עם המותג. שילוב של מותג טרנדי בעליה מתמדת עם צבע בולט שכל כך מתאים לתקופה גרם להתפוצצות הצבע הירוק. בשנתיים האחרונות ראינו אותו אצל כל חברת אופנה מהירה כצבע מפתח, הטרנד חדר לאופנת ההמונים ולאופנת הרחוב, וכאשר טרנד כל כך משמעותי, רק טבעי שהוא יחזור מהרחוב בחזרה אל בתי האופנה הגבוהה ששואבים לא מעט השראה מאופנת הרחוב.

"הצבע הירוק של בוטגה נשאר בסביבה אך 'התחפש' לכבוד הקיץ הזה בתחפושת זרחנית במיוחד, וכך נולד לו ירוק הרעל הפלורסנטי, שנראה בין השאר בתצוגות של פנדי ובלנסיאגה. הוורוד הניאוני קיבל עדכון למג'נטה בוהקת ועדנה מחודשת לכבוד הקיץ ע"י חברת פנטון שהכריזה עליו כעל צבע השנה שלה, וכמובן בהשפעת הקולקציה הוורודה כולה של ולנטינו.

ואיך לא, הסרט 'ברבי' הסופר ניאוני וסופר מדובר בכיכובם של ריאן גוסלינג ומרגוט רובי, שצפוי לעלות בקיץ הקרוב, העלה את ההייפ סביב כל קשת צבעי הניאון באווירה קיצית ונוסטלגית במיוחד".

נעל מקולקציית H&M Innovation (ב-770 שקלםי), שעון Baby-G לנשים של קסיו לק (487 שקלים) לק של Essie (42 שקלים) ועיפרון של מאק (115 שקלים), צילום: יחסי ציבור ויח"צ חו"ל

יש צבעים שיתאימו יותר לבהירים או לכהים?
"אני נזהרת עם הגדרה של חוקיות מסוימת באופנה, כי כאמור היום כבר אין חוקים וכל הכיף הוא בלשבור את החוקים של פעם ולהבין מה אני אוהבת ללבוש ופשוט ללכת על זה. ובכל זאת, בעלי העור הבהיר ייהנו מצבעים רוויים כמו מג'נטה, אקווה וירוק דשא, בעוד שבעלי עור כהה יותר ייהנו מהגוון המחמיא של פסטלים בגרסת הניאון שלהם, כמו אפרסק, פיסטוק ותכלת". 

לסיכום, אם אתם רוצים לצאת בהצהרות אופנתיות גדולות בקיץ הקרוב, או אם נמאס לכם מהצבעים השלווים והסטנדרטיים, תוכלו בקלות למצוא פריטים בצבעים הנכונים של העונה, ואם אתם מעדיפים את המראה הרגוע יותר, גם שילוב של תיק, נעל או תכשיט בצבע ניאוני יכול להקפיץ את המראה כמה דרגות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר