העונה החדשה של "הישרדות" רק החלה, וכבר אנחנו מזהים שורד אחד כמעניין במיוחד, ולא רק בגלל כישוריו על האי. סהר כהן, בן 27, גדל בנהריה והוא בעלים של מותג אופנה חברתי - השילוב האהוב עלינו. ניצלנו את ההזדמנות וישבנו איתו לשיחה על אופנה.
"עברתי בין הרבה מסגרות בחיי. מחטיבות ביניים שונות, לפנימייה צבאית, ומשם לשירות קרבי של שנים בקצין לוחם בגולני", הוא מספר.

התחיל כקצין לוחם בגולני. סהר כהן, צילום: לינור צל גוזלן
אז איך הגעת לעולם האופנה?
"עולם האופנה הגיע אליי אחרי שאמא שלי ענת, שהייתה הדבר הכי קרוב אליי בעולם – נפטרה מסרטן. הקמתי את 'טיקי' (tiki - taking care.), בכוונה לעשות גיוס תרומות מכובד ולתמוך בעמותות שליוו את המשפחה שלי בתקופת המחלה. התחלנו מכובעים, ומהר מאוד הבאז הביא אותי לפתח את 'טיקי' כמותג אופנה על כל המשתמע מכך".
כשמסתכלים על תמונות של סהר ברשתות החברתיות וגם בהישרדות, המחשבה הראשונה היא לא שמדובר בבעלים של מותג אופנה. אפשר לומר שזה הדבר האחרון שאפשר לקשר אליו כשרואים את הסטייל האישי שלו.
"אני אוהב בייסיק, לובש ספורט אלגנט ביום יום שלי, אבל תמיד אהבתי והתחברתי לעולמות הסטריט והגלישה", הוא מסביר.
על המותג שלו הוא מספר: "את 'טיקי' הקמתי מהחוויה האישית שלי מהמחלה - דודה שלי שנפטרה כשהייתי ילד, אחי שחלה והחלים פעמיים, ולבסוף אמא שלי שגם נפטרה מהמחלה. התחלנו מכובעים, זו הייתה הצלחה אדירה, וכבר מהרגעים הראשונים של המותג הבנתי שיש כאן משהו. התחלנו לייצר מוצרים בעצמנו, ומהר מאוד הבנו שיש עוד מקום להשפעה משמעותית על החיים של חולי הסרטן. היום, תהליך העיצוב משלב בתוכו את הסיפורים האמיתיים של החולים והמחלימים מהמחלה".

עיצובים של חולים ומחלימים מסרטן. מותג האופנה "טיקי", צילום: אייל אפרתי
אז מה התהליך לעיצוב המוצרים?
"אנחנו מקיימים מספר מפגשים עם חולה או מחלים מסרטן, ועוזרים לו להפוך את הסיפור שלו לכדי עיצוב, שהופך למוצר אופנתי שנמכר באתר. בדרך הזאת, אנחנו גם מעלים את המודעות למחלה, גם עוזרים לאותו אדם לעבור תהליך משמעותי, וגם מעבירים חלק מהרווחים כתרומה לעמותות שתומכות חולי סרטן. זה מצב שבו כל הצדדים יוצאים מורווחים", הוא מסביר. "העמותה העיקרית שאנחנו תורמים לה היא 'מחוברים פלוס', שמלווה חולים, ותומכת במותג שלנו. זאת זכות ענקית לקחת חלק במאבק הזה", הוא מוסיף.

בגדים עם ערך מוסף. מותג האופנה "טיקי", צילום: אייל אפרתי
מי הלקוחות של המותג?
"כולם! המותג הוא מותג יוניסקס שמדבר לכל הקהלים, יש לנו מגוון רחב של מוצרים שיכולים להתאים לכל אחד ואחת. העולמות שאפשר לראות שמתחברים אלינו יותר הם באמת צעירים שאוהבים סטריט וגלישה".
ומה החלום הגדול שלך?
"הייתי רוצה שהמותג יתבסס בארץ ובעולם, ושבכל בית יכירו אותו. אני אוהב יזמות אימפקט, ואני חושב שעולם האופנה הוא דרך מדהימה להעביר את המסרים האלה - ללבוש משהו, זה לייצג משהו. ההנאה הכי גדולה שלי היא לראות לקוחות שלנו שלא מכירים אותי, לשאול אותם על המוצר ולראות את ההתרגשות שלהם כשהם מספרים עליו." הוא מסכם.
