צעירה בת 26 ממוסקבה בשם קארינה מכרה את נשמתה תמורת 100,000 רובל (1,180 דולר) כדי לקנות בובות לבובו וכרטיס להופעה של הזמרת הרוסייה נדז'דה קדישבה. תמונות של החוזה וקבלה על התשלום הופצו ברשתות החברתיות ברוסיה, והמסמך נחתם בדם.
הפרשה החלה כבדיחה של מומחה לשיווק בשם דמיטרי, שפרסם הצעה פיקטיבית לרכישת נשמה אנושית בחשבון המדיה החברתית שלו. קארינה הגיבה, קיבלה את ההסכם וחתמה על המסמך.
דמיטרי שיתף את קבלת התשלום ותמונה של קארינה מחזיקה את החוזה, כאשר פרטיה האישיים מוסתרים. "הרגע קניתי את הנשמה הראשונה שלי. ההסכם נחתם בדם", אמר דמיטרי.
ערוץ הטלגרם Mash חשף את המקרה ודיווח כי קארינה לא הראתה דאגה רבה לגבי ההשלכות, ואמרה כי על הבעלים החדש להחליט מה לעשות עם הנשמה. דמיטרי ציין כי הפוסט נכתב בהומור שחור.
"קארינה באמת מכרה את נשמתה ובחרה ברע", אמרה הכנסייה האורתודוקסית הרוסית, שהזהירה כי מעשים כאלה עלולים להוביל ל"נפילות מוסריות ואישיות, מחלות, סבל ואפילו מוות". "לכו לכנסייה, לפני שיהיה מאוחר מדי", הוסיפה הכנסייה.
בובות הלבובו הסיניות שהוצגו לראשונה ב-2019 זוכות לביקוש כה גדול עד שחנויות רבות ברחבי העולם נאלצו להפסיק את המכירות. Pop Mart, החברה שעומדת מאחורי הבובות, החלה להיסחר בבורסת הונג קונג ב-2020, ושווי השוק של החברה עלה בכמעט 600% בשנה האחרונה.
