חשוב מאוד להיות מודעים למילים שאתם בוחרים. צילום: נוצר באמצעות בינה מלאכותית CHAT GPT

7 דברים שלא כדאי לומר אם אתם רוצים שייקחו אתכם ברצינות בעבודה

כמה מילים לא נכונות יכולות לפגוע בדרך שאחרים רואים אתכם - אז איך נוודא שזה לא יקרה? • הנה המשפטים שכדאי להימנע מהם כדי לשפר את יחסי העבודה ולחזק את האמינות שלכם

אם אתם רוצים שייקחו אתכם ברצינות בעבודה - הסוד הוא לא רק במה שאתם עושים, לפעמים זה גם במה שאתם אומרים. יש משפטים שיכולים לגרום לכם להיראות פחות מקצועיים או בטוחים בעצמכם, גם אם זאת לא הכוונה.

אז איך נוודא שזה לא יקרה? הנה המשפטים שכדאי להימנע מהם כדי לשפר את יחסי העבודה ולחזק את האמינות שלכם במקום העבודה.

1. "אני אנסה"

להגיד "אני אנסה" יכול לגרום לכם להיראות לא מחויבים או חסרי ביטחון ביכולות שלכם. זה עלול להישמע כאילו אתם מכינים תירוץ מראש למקרה שלא תצליחו להשלים את המשימה. במקום זאת, השתמשו בשפה שמבטאת מחויבות, כמו "אני אעשה" או "אני יכול/ה". השינוי הקטן הזה בניסוח יכול להעביר ביטחון ויחס יזום.

השתמשו בשפה שמבטאת מחויבות, צילום: גטי אימג'ס

כשאתם מתחייבים בצורה ברורה למשימות, זה מראה שאתם לוקחים אחריות על התחומים שלכם. העמיתים והמנהלים שלכם כנראה יעריכו גישה ישירה כזו. אם אתם לא בטוחים איך להמשיך, עדיף לשאול שאלות או לבקש הדרכה מאשר להיראות מהוססים. בדרך הזו אתם מראים יוזמה ונכונות ללמוד.

2. "זה לא התפקיד שלי"

כשאתם אומרים "זה לא התפקיד שלי" אתם עלולים להיראות לא גמישים או לא מוכנים לעזור. בסביבת עבודה קבוצתית, חיוני להראות שאתם מוכנים לתרום איפה שצריך. במקום לסרב למשימה בצורה ישירה, נסו להבין את המצב ולמצוא דרך לתרום. אתם יכולים לנצל את זה כהזדמנות להרחיב את מערך הכישורים שלכם או לחזק את הקשרים עם עמיתים לעבודה.

להיות מועילים לא אומר שאתם חייבים לקחת על עצמכם יותר ממה שאתם יכולים להתמודד איתו. זה בסדר גמור לדון בעומס העבודה הנוכחי שלכם ולתעדף משימות עם המנהל שלכם. ביטוי המגבלות שלכם תוך כדי שאתם מראים נכונות לתרום - יכול לבנות אמון וכבוד.

3. "אני יודע/ת"

להגיב עם "אני יודע" במהלך שיחה יכול להישמע מזלזל או יהיר. זה עלול לתת לאחרים אות שאתם לא פתוחים לפידבק או לפרספקטיבות חדשות. במקום זאת, שקלו להגיב בפתיחות, כמו "זה מעניין" או "תודה על התובנה הזו". זה מראה נכונות ללמוד ולהתחבר עם העמיתים שלכם.

הראו נכונות ללמוד ולהתחבר עם העמיתים שלכם., צילום: נוצר באמצעות בינה מלאכותית GROK

על ידי כך שאתם מראים קבלה, אתם יוצרים סביבה שבה אחרים מרגישים נשמעים ומוערכים. זה יכול להוביל לדיונים יותר פרודוקטיביים ליחסי עבודה חזקים יותר. גם אם אתם כבר מכירים את המידע שמשתפים איתכם, הכרה בו בנימוס יכולה להראות כבוד לתרומה של האדם השני.

4. "סליחה, אבל..."

להתנצל לפני הצגת הדעה שלכם יכול לפגוע בסמכות ובביטחון שלכם. זה מרמז שאתם מטילים ספק בתוקף של נקודת המבט שלכם או שאתם מתכוננים לתגובה שלילית. במקום זאת, הציגו את המחשבות שלכם בביטחון מבלי לפתוח עם התנצלות. אתם יכולים לומר "אני חושב/ת שכדאי לשקול..." או "הפרספקטיבה שלי היא..." בדרך הזו אתם מעבירים את הרעיונות שלכם בצורה ברורה ובביטחון.

כמובן, יש זמנים שבהם התנצלות מתבקשת, במיוחד אם טעיתם או פגעתם במישהו בלי כוונה. במקרים כאלה, התנצלות כנה מתאימה והכרחית. אולם, שימוש ב"סליחה" כמבוא רגיל יכול להחליש את השפעת המסר שלכם.

5. "זה לא הוגן"

להתלונן ש"זה לא הוגן" יכול לגרום לכם להיראות לא בוגרים או לא מסוגלים להתמודד עם אתגרי העבודה. לכל עבודה יש חלק מהעוולות שלה, ואיך שאתם מתמודדים איתן יכול להגדיר את המוניטין המקצועי שלכם. במקום להתלונן, התמקדו במציאת דרך בונה לטפל בחששות שלכם. נסו לדון בנושא עם מנהל/ת או להציע פתרונות שיכולים לשפר את המצב.

לטפל בבעיות בצורה מקצועית מראה שאתם מתמקדים בפתרונות ומחויבים לשיפור סביבת העבודה. כולם מתמודדים עם אתגרים בעבודה, אבל איך שאתם מגיבים מגדיר את האופי שלכם. דברו למען עצמכם, אבל עשו זאת בחוכמה, תוך התמקדות בעובדות ובפתרונות אפשריים.

תקשורת אפקטיבית במקום העבודה היא מיומנות שניתן לפתח, צילום: נוצר באמצעות בינה מלאכותית - No more copyright

6. "אין לי זמן"

לומר "אין לי זמן" יכול לרמז על ניהול זמן לקוי או על חוסר נכונות לקחת אחריות. למרות שחשוב לנהל את עומס העבודה שלכם, הדרך בה אתם מתקשרים על זה חשובה. במקום לומר ישירות שאתם לא יכולים לעשות משהו, נסו לדון בסדרי העדיפויות הנוכחיים שלכם ולנהל משא ומתן על לוחות זמנים.

כשאתם מתקשרים על הזמינות שלכם בשקיפות, זה יכול לפתוח את הדלת לשיחות יותר בונות על עומס העבודה וסדרי העדיפויות. זה מראה שאתם אחראיים לגבי ההתחייבויות שלכם במקום פשוט להימנע מהן. הגישה הזו יכולה גם לעזור בפיתוח סביבת עבודה יותר שיתופית.

7. "תמיד עשו את זה ככה"

להסתמך על מסורת מבלי להטיל ספק ברלוונטיות שלה יכול לגרום לכם להיראות שאתם מתנגדים לשינוי. למרות שחשוב לכבד תהליכים מבוססים, חדשנות לעתים קרובות דורשת אתגור הסטטוס קוו. במקום להסתמך רק על נהלי העבר, הציעו לחקור גישות חדשות כשזה מתאים. זה יכול להדגים את הנכונות שלכם להסתגל ולהשתפר.

עידוד חדשנות לא אומר לזרוק את כל מה שישן. מדובר על הערכת תהליכים קיימים וקביעה אם יש דרכים טובות יותר להשיג מטרות. הצעת חלופות יכולה להראות את היוזמה שלכם ואת הנכונות שלכם לתרום לצמיחה של הארגון. זה גם מאותת לאחרים שאתם הוגים קדימה שלא מפחדים לאמץ שינוי.

זכרו: תקשורת אפקטיבית במקום העבודה היא מיומנות שניתן לפתח. על ידי הימנעות מהביטויים האלה והחלפתם בחלופות יותר מקצועיות ובוטחות, תוכלו לבנות מוניטין חזק יותר ולהשיג הצלחה רבה יותר בקריירה שלכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...