אישה עולה על משקל. צילום: Getty Images

משתמשים באוזמפיק או סקסנדה כדי לרדת במשקל? יש לנו חדשות עבורכם

לפי מחקר חדש, כמעט 20% מאלו שהפסיקו להשתמש בתרופה לסוכרת, שהפכה פופולרית בקרב אלו שמנסים להשיל ממשקלם, עלו את כולו בחזרה בשנה שלאחר הפסקת השימוש בה • אולם יש גם בשורות טובות: כמה הצליחו לשמור על משקלם הנמוך או אפילו לרדת בעת הפסקת ההזרקה?

למרות שזריקת האוזמפיק נחשבת בעיני רבים כגביע הקדוש של עולם הדיאטות (ולא מעט סלבס החלו להשתמש בה בחודשים האחרונים), מחקר חדש מגלה כי כ-20% מהמטופלים בתרופה לא מצליחים לשמור על המשקל שהורידו בזכותה שנה לאחר שהחלו להשתמש בה.

על פי המחקר, שפורסם ב-Epic Research, כמות של 17.7% מהמשתמשים באוזמפיק וב-Wegovy, שבמקור משמשות כתרופות לטיפול בסוכרת, העלו את כל המשקל שהורידו בזכות התרופה – ואף יותר מכך – לאחר שהפסיקו להשתמש בה. המחקר בדק 20,274 נבדקים, שכל אחד מהם הוריד לפחות 2.2 ק"ג במהלך השימוש בתרופה, במשך השנה שאחרי הפסקת השימוש בתרופות האלו. 56.2% נשארו באותו משקל בשנה הזו, או שהצליחו לרדת במשקלם למרות שהפסיקו את השימוש בתרופה.

תוצאות מפתיעות. אוזמפיק, צילום: רויטרס

מתוך 17,733 מטופלים בלירגלוטייד (סקסנדה), שירדו לפחות 2.2 קילוגרמים ממשקלים בזמן הטיפול התרופתי, 18.7% עלו בחזרה את כל הקילוגרמים שהשילו או אפילו מעבר לכך בתקופה שבה הפסיקו להזריק לעצמם. עם זאת, 55.7% מהמטופלים נותרו בערך באותו משקל שבו היו בזמן הפסקת התרופה, או שהמשיכו לרדת במשקל למרות הפסקת הטיפול.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו