"יצירת סרטונים כדרך לאיוורור רגשות"

ציפי קרליק בליווי עמותת ער"ן מציגים את "דרופ אימפקט", הפלטפורה שתאפשר לכם להתמודד עם הטראומה ולספר את הסיפור שלכם • "ככל שאני מספר יותר לאנשים, אני מרגיש יותר טוב - זה מקל עליי" • ונטילציה לרגשות: בניית סרטון תוך התמקדות בתחושות על ידי שאלות מנחות, "לא כל תיעוד עצמי עוזר אם אין הנחייה ואין ליווי" • וגם, כיצד הסרטונים תורמים למאמץ ההסברתי

הרשימה - במאית ועורכת: מולי לנדסמן

בימים אלה עלתה לאוויר "דרופ אימפקט" - פלטפורמה חברתית ליצירת סרטונים שמאפשרים לציבור לספר את הסיפור שלהם ולפרוק רגשות, בצורה מודרכת ומבוקרת.  "אנשים צריכים שיקשיבו להם בפן רגשי", משתפות עו"סיות שליוו את מוסרי העדויות מהמסיבה ומהעוטף בשבת השחורה. "הרבה מהתגובות של מי שהיה באותה שבת דיברו על השיתוף,  'ככל שאני מספר יותר לאנשים, לחברים, אני מרגיש יותר טוב, זה מקל עליי'".

לאור הקולות שעלו, ציפי קרליק- בימאית דוקו וקבוצה של יוצרי קולנוע, אנשי תוכנה, אנשי עיצוב, נוצרה הפלטפורה. "הייתה הרבה מחשבה שהוקדשה לנוער, מתוך הכרה כי כלי ביטוי מרכזי של הנוער כיום הוא הוידאו" מסבירה קרליק. "הרעיון היה לאפשר יצירת סרטונים ככלי ביטוי וכדרך לאיוורור רגשות ועיבוד רגשי בצורה ממוקדת, נגישה ומהירה". הפלטפורה מלווה על ידי אנשי מקצוע טיפוליים שהעמידו את כלי העריכה והליווי למשפחות, להסברה, ולארגונים שזקוקים לכלי הזה בתקופה זו. 

הפלטפורמה החברתית שהוקמה לאור המצוקה הרגשית הרבה בה מצוי ציבור רחב, מאפשרת לאנשים לספר את הסיפור האישי שלהם. "צילום של סרטים שהוא מלווה ומכוון ע"י שאלות מנחות יכול לדמות כלי תרפותי עבור יוצר הסרט ומי שמשתמש בו ככלי לעיבוד רגשי". מסבירה פרופ' רבקה תובל- משיח פסיכולוגית קלינית אוניברסיטת בר אילן. "לא כל תיעוד עצמי עוזר אם אין הנחייה ואין ליווי". באתר הוטמע חייגן לקו הסיוע החם של ער"ן ולינק המאפשר להיכנס לאתר ולקבל סיוע אנונימי גם דרך המילה הכתובה בצ'אט בווטסאפ.

הפלטפורמה היא חינמית כאשר כל גורמי המקצוע שהתגייסו להקימו, עושים זאת בהתנדבות וללא כוונת רווח, בתקופת המלחמה. הצד הטכנולוגי נעשה בשיתוף ארגון Code for Israel, תנועת המתנדבים של ההייטק הישראלי, שחיברו מטעמם מפתחים להרמת הפלטפורמה הטכנולוגית. 

קישור לפלטפורמה בו ניתן למצוא סרטונים שכבר עלו.

Www.dropimpact.co.il  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר