מתקשים להירדם? מצאנו טריק שיעזור לכם לצלול לשנת לילה

אם אתם מסתובבים במיטה מצד לצד ושינה לא באה, גילינו שיטה שבטוח לא חשבתם עליה • כל מה שאתם צריכים זה להוריד את הטמפרטורה של החדר ולהקפיא את הכרית • איך זה עובד בדיוק?

אילוסטרציה. צילום: GettyImages

אם אתם נאבקים עם השינה וניסיתם כל מיני שיטות שלא עזרו לכם, כמו להחשיך את החדר, לא לאכול בלילה ולא לשתות מים, אז הנה אופציה שעובדת מצוין ושאולי עוד לא ניסיתם.

על פי הנוירולוג והמומחה לשינה, ד"ר כריס ווינטר, "שמירה על חדר קריר בלילה משפיעה משמעותית על יכולת ההירדמות שלנו".

בשיחה עם ה"דיילי מייל" ציין המומחה הבריטי כי מומלץ לשמור על רמת טמפרטורה שבין 15-20 מעלות בחדר שבו אנו ישנים. זאת בניגוד לטמפרטורה הממוצעת הרגילה של בתים שעומדת על בין 24-27 מעלות.

ווינטר ציין כי אצל אנשים רבים כפות הרגליים מציצות מתוך השמיכה כשהם מתעוררים בבוקר, והסיבה לכך היא הניסיון של הגוף לווסת את הטמפרטורה שלו.

ויסות הטמפרטורה בזמן השינה, צילום: Getty Images

"לפני שאנחנו נרדמים טמפרטורות הגוף שלנו יורדת. עם השינה הטמפרטורה שלנו יורדת באופן מהיר עוד יותר. במידה ואתם מתקשים להירדם, שמירה על חדר קריר תסייע לגוף להיכנס לתוך מצב של שינה".

מנגד, חדר שינה חם גורם לגוף להישאר ער ועלולה לפגועה בשנת ה-REM של הגוף, זהו שלב בו המוח נכנס לתוך שנת חלום. חוסר בסוג זה של שינה מקשה על הקימה בבוקר.

ד"ר  ווינטר ציין כי אם אנחנו רגילים ללכת לישון בחדר שהטמפרטורה בו היא של 21 מעלות, אז כדאי להתחיל לפעול להורדת הטמפרטורה לרמה של 19 מעלות למשך מספר ימים ולראות כיצד השינוי הזה משפיע עלינו. 

שיטה נוספת שלדבריו מסייעת לרבים מהמטופלים שלו היא לשמור את ציפית הכרית במקפיא עד זמן השינה. "אם הראש שלך חווה תחושה של קרירות אז גם שאר הגוף שלך מרגיש ככה. אני לא זוכר מטופל אחד שלי שהורדת הטמפרטורה בחדר או קירור הציפית לא עזרו לו".

בתוך כך מחקר שפורסם בכתב העת Diabetes, מצא כי שינה בחדר שהטמפרטורה בו היא 19 מעלות מגבירה את חילוף החומרים בגוף. מחקר נוסף מצא כי שינה בחדר קריר מפיגה מתחים וחרדה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר