עד שימצאו אהבה: הצצה ל-5 דירות של רווקים וגרושים

חדר שינה כמפלט מיום עמוס, סלון בהשראת מלון בוטיק וחדר רחצה שקוף • הם מחפשים אהבה אבל לא מוותרים עד אז על חללי מגורים נוטפי סטייל

השחור מאזן את פלטת הגוונים החומה. עיצוב: דורית וינברן. צילום: מיכאל תקוה

זוגות רבים חוגגים הערב (רביעי) את ולנטיין ברחבי העולם. אנחנו בחרנו להעניק לכם הצצה לחמישה פרוייקטים של רווקים ורווקות, גרושים וגרושות, שעדיין מחפשים את החצי השני שלהם, אבל עד אז מציגים חיים בשיא הסטייל, ובכלל זה השקעה בבית הפרטי שלהם. 

חדר השינה עוצב כמפלט

תכנון ועיצוב: דורית וינברן. 

הדיירת: אשת נדל"ן גרושה ושני ילדיה. 

דירה אורבנית ברמת השרון בת 130 מ"ר ועוד 24 מ"ר מרפסת. הדיירת היא גרושה בשנות ה-40, עוסקת בתחום הנדל"ן, שמתגוררת בדירה עם שני ילדיה המתבגרים. הדירה נרכשה מקבלן בשלב מאוחר של הפרוייקט ודרשה התאמות. מעצבת הפנים דורית וינברן היתה אמונה על התכנון והעיצוב החדשים של הדירה. הקונספט שנבחר היה שילוב הרמוני של חם וקר. שילוב של רכיבים מנוגדים, צבעים חמים וקרים, ועבודת סטיילינג ובחירת אמנות שהשלימו את המראה. הפרוייקט עוצב בקו מודרני-חמים.

מרפסת כייפית ורחבה לבילוי. עיצוב: דורית וינברן, צילום: מיכאל תקוה

סקלת הצבעים והחומרים רכים ונעימים, מבוססים על צבעי אדמה, כאשר הצבע השחור שולב כתוספת במספר מוקדים ציבוריים: מטבח, ספרייה, מזנון, וכן בגופי התאורה.

בקשה מיוחדת של הלקוחה: הלקוחה בקשה לעצב את חדר השינה כמפלט. פלטת הגוונים של החלל הזה מבוססת על צבעים בהירים, שפע רב של טקסטיל ומוטיבים מעט כפריים.

עיצוב חדר השינה כמפלט. עיצוב: דורית וינברן, צילום: מיכאל תקוה

הרווק שמכין את הבית לאישה ולילדים העתידיים

אדריכלות ועיצוב: שירלי דן.

הדייר: מפקח בנייה, רווק בן 44.                                                        

דירה של רווק בן 44, מפקח בנייה, שעובד בצמוד עם האדריכלית שירלי דן בניהול הפרוייקטים שלה. הבית היה אמור להיות להשקעה בלבד, אך הוא התאהב בבית והחליט לגור בו. הבית במושב בשרון, בנוי על מגרש בן רבע דונם, שכולל מרתף, קומת קרקע וקומה נוספת. לבית 8 חדרים, מוכן למשפחה המורחבת שתגיע.

הסלון עוצב בהשראת מלון בוטיק. תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם
סוויטת השינה בצבעוניות של אפור-שחור ולבן. תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם

הרעיון הוא שהבית בסופו של דבר ישמש את המשפחה העתידית. הבית מודרני, חמים ונעים ומאופיין בהרבה מאוד גוונים של שחור ועץ. חזיתות אירופאיות, פנים מודרני, צעיר וחמים. סוויטת הרווק מספקת תחושה של מלון בוטיק. הסוויטה מאופיינת בסקלה של גווני אפור-שחור ולבן, ומשלבת טקסטיל. עוד בקומה, מקלחת ילדים שממוקמת בין שני חדרים, חדר עבודה, וחדר ילדים נוסף, שמשמש כחדר אורחים ובו גם חדר רחצה.

בקשה מיוחדת של הלקוח: להכין את הבית לזמן שהסטטוס האישי ישתנה. הדרישה היתה בית שישרת בעתיד גם את אשתו והילדים.

הבית תוכנן לסיטואציה עתידית בה ייכנסו לבית אישה וילדים. תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם

שחזור חווית הנעורים

עיצוב ותכנון: נדיה רוייטבלט, NR DESIGN. 

הדיירת: גרושה, אם לארבעה ילדים. 

גרושה עם ארבעת ילדיה הקטנים רכשה דירת קבלן חדשה בהוד השרון, לאחר גירושיה. בקשתה היתה לבית בסגנון כפרי עם הרבה צבע ושמחה. הדירה בת 120 מ"ר שופעת הפתעות ססגוניות – קיר כוח בגוון צהוב פסטלי בסלון, ולצידו מערכות ישיבה בצבעוניות נעימה. בעלת הבית אוהבת במיוחד את הצבע הירוק, שבא לידי ביטוי בטפט ירקרק עם אלמנטים בוטניים במבואת הבית, ספה קטיפתית ירוקה, וכריות נוי עם נגיעות הגוון. המטבח רגוע- לבן עם נגיעות פליז ופחם, עומד בקונרס לצבעוניות השופעת בחלל הציבורי. סוויטת חדר השינה חמה ונעימה, משלבת טפט קטיפתי עם טקסטורה, וילון עשיר שמתכתב עם הטפט, שפע של כריות נוי, בצבעוניות רכה והומוגנית.

בקשה  מיוחדת של הלקוחה: הלקוחה רצתה להרגיש שוב את חוויית הנעורים ותחושת החופש. הצבעוניות שבולטת בחללי הבית, היא חלק ממילוי הבקשה.  

קיר כוח בגוון צהוב פסטלי בסלון, לצידו מערכות ישיבה בצבעוניות נעימה. עיצוב: נדיה רוייטבלט NR DESIGN, צילום: גדעון לוין
קיר בחיפוי טפט עם אלמנטים מהטבע במבואת הכניסה. עיצוב: נדיה רוייטבלט NR DESIGN, צילום: גדעון לוין

ביחד אבל לחוד

תכנון ועיצוב: צביה קזיוף.

הדיירים: אב אלמן ובנו. 

דירה ייחודית המתפרשת על שטח של 240 מ"ר השבה מתגוררים אב אלמן, ובנו. השניים החליטו על מעבר מהבירה הירושלמית לתל אביב. הבקשה המרכזית היתה ליצור נקודות ממשק, לצד הקפדה על הפרדה כך שלכל אחד יהיה מרחב פרטי משלו.

החלק העיקרי של האב בגודל של 135 מ"ר, ומן העבר השני, יחידה נוספת שבה מתגורר הבן, בגודל 55 מ"ר. לשניים מרפסת משותפת בגודל 23 מ"ר. אתגר תכנוני נוסף היה צורתו המעוגלת של חלל המגורים וחדר השינה, אותו פתרה המעצבת באמצעות בחירות ריהוט מוקפדת ואלמנטים מקוריים שעוצבו במיוחד והותאמו לחלל.

חלל מגורים בגווני אדמה חמימים. תכנון ועיצוב: צביה קזיוף, צילום: עמית גושר

חדר השינה קיבל טוויסט עם חדר רחצה עגול ופתוח בגב המיטה, שיצר מראה של מעין אקווריום במרכז החלל שבשילוב הנוף הפתוח לים יוצר חווית רחצה ייחודית. יחידת אמבט עומדת, מוקמה במרכז החדר. השירותים הוסתרו באופן אלגנטי בהמשך לארון הבגדים.

בקשה מיוחדת של הלקוח: לחלוק את הדירה עם בנו. להרגיש ביחד, אבל כל אחד לחוד.

חדר רחצה עגול ופתוח בגב המיטה, יוצר מראה של מעין אקווריום במרכז החלל. תכנון ועיצוב: צביה קזיוף, צילום: עמית גושר

המחיצה השקופה

תכנון ועיצוב: קרן גנס.

הדייר: דירת רווק תל אביבית, 30 מ"ר.

דירה תל אביבית ישנה שנרכשה על ידי גבר רווק. הדירה היתה קודרת וחשוכה, מחולקת להרבה חללים קטנים, ומרפסת מוארכת סגורה, עם עמוד שקיבל את פני הנכנסים.

חלל פתוח עם מחיצה שקופה ששומרת על המראה, צילום: אסף פינצ'וק

המטרה היתה קודם כל לפתוח את החלל. העמוד בכניסה שימש בעברו למערכת הסקה, ולא היתה כל בעיה להורידו. המחשבה היתה ליצור OPEN SPACE, להכניס את המרפסת לתוך הדירה, שתהיה לאורך הסלון והמטבח. כך שהחלל יישטף באור. בתכנון החדש הופרד חדר השינה מהחלל הציבורי באמצעות דלתות זכוכית, ובמהלך היום החדר נפתח והופך להיות חלק מהחלל הפתוח.

בקשה מיוחדת של הלקוח: בקשת הלוח היתה לחדר שינה אינטימי שניתן יהיה להפרידו משאר הדירה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר