טפט, וילון ושטיח: הממ"דים הכי מעוצבים שמצאנו

יש ממ"דים שמהווים חדרי שינה לילדים ואפילו כאלו שההורים מבקשים ליצור בתוכם את חלל השינה שלהם או משרד ביתי • אספנו מספר מרחבים מוגנים שיוכלו לספק לכם השראה לבית הפרטי שלכם

קיר טפט בממ"ד, סטודיו טולה, צילום: מאור מויאל. צילום: מאור מויאל

אם רק היו ממציאים ממ"ד שאינו מגושם. נדמה שזאת תפילה של רבים. 

יש מי שמראש מתייחס אל הממ"ד כאל מחסן, אבל אז בשעת הצורך, קשה מאוד לפנות אותו ולהכשירו לשהות שעלולה להיות ממושכת. אחרים מבקשים להתייחס אליו מראש כאל אזור מגורים ופעילות, כך שתמיד יהיה מוכן לאירוח והגנה על כל חברי המשפחה וביום יום יהווה מקום מנוצל.

כניסה מוסתרת לממ"ד, אדריכל מושיק חדידה, צילום: עודד סמדר

יש ממ"דים שמהווים חדרי שינה לילדים ואפילו כאלו שההורים מבקשים ליצור בתוכם את חלל השינה שלהם, באופן שמקשה לחשוב שמדובר בממ"ד מגושם. יש מי שמתכנן את הממ"ד כמשרד ביתי ומי שהופך את החלל למרחב משפחתי שמשלב מרבצים כייפיים ומסך טלוויזיה.

אחד הטיפים החשובים ביותר הוא להתייחס לממ"ד כחדר רגיל לגמרי, לא רק ברמה הפונקציונאלי אלא גם ברמה העיצובית - לא לפחד לצבוע קירות בגוונים מעניינים או לקבוע על אחד מהם טפט צבעוני עם הדפסים משמחים ובכך לייצר קירות כח שימשכו אליהם את תשומת הלב. אם הממ"ד הוא חדר ילדים, אפשר לחפות את הקירות באלמנטים נוספים בהתאמה לתחביבים ולאהבות של הילד – כמו קירות שמזכירים קירות טיפוס או מידוף מעניין להניח עליו אוספים של הילד.

חדר שינה ופינת עבודה, הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר
חדר עבודה, סטודיו טולה, צילום: מאור מויאל

טיפ נוסף הם הווילונות. וילון דקורטיבי יסתיר את מראהו המגושם של חלון הממ"ד. הווילון יכול להיות עם הדפסים שמתאימים לחדרי ילדים או וילון אלגנטי יותר שיתאים להורים - תלוי מי ישתמש בממ"ד ולאיזה צורך.

חדר שינה ופינת עבודה, עיצוב מירב סואד / צילום: בן רוטשטיין, באדיבות אלפינה תאורה

מרבץ משפחתי ופינת עבודה, עיצוב קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק

עקב אכילס של הממ"ד הוא הדלת, היא כל כך מגושמת ובמקרים רבים מחבלת במראה. יש אדריכלים שיצרו פתרון עם חיפוי חיצוני, בדומה לדלתות נסתרות רגילות - מבחוץ מתקבל מראה של קיר מחופה, אך למעשה, חלק ממנו הופך לדלת שמובילה אל הממ"ד. הדלת המזויינת, צמודה לקיר, ורק בשעת הצורך סוגרים אותה. באופן הזה נמנע המראה הגס ונהנה מקו עיצובי מוקפד.

קיר כח במראה גלובוס, תכנון ועיצוב שירלי דן, צילום: שי אדם
אלמנטים מעולמות הטיפוס, סטודיו טולה, צילום: מאור מויאל

חלל שינה מטופח, עיצוב שושה גולן / צילום: אבי קאבלו, באדיבות אלפינה תאורה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר