לפני ואחרי: מהפך מדהים בדירת פנטהאוז

קירות הפנים של הפנטהאוז נהרסו, ובמקומם נבנו חללים בחלוקה חדשה, בהתאמה לצרכי המשפחה • כך זה נראה מקרוב

דירת פנטהאוז שעברה שיפוץ מן היסוד

עיצוב פנים: ענת רגב
הנכס: דירת פנטהאוז בת 6 חדרים
מיקום: חולון
תקציב: כ-750 אלף שקלים
שטח: 200 מ"ר
ריצוף, חיפוי וכלים סניטריים: אלוני
צילום: אלעד גונן

דירת הפנטהאוז הייתה מיושנת, והדרישה המרכזית הייתה להפוך אותה מדירת כוכים חשוכה לדירה מרווחת עם כמות גדולה של אור טבעי שישטוף את חלליה.

במקור, חלל המגורים והכניסה היו בשני מפלסים שביניהם שתי מדרגות. המטבח היה תחום בקירות, החלונות היו קטנים והפרוזדור שבין החדרים היה ארוך חשוך.

במהלך השיפוץ תוכננו הכניסה וחלל מגורים במפלס אחד, המטבח נפתח לחלל המרכזי, והפרוזדור קוצר. לבעלי הבית היה חשוב ליצור בית נעים, הרמוני ומזמין. בעל הבית הוא איש הייטק שמצייר כתחביב, ויצירותיו נבחרו לתלות במספר נקודות בבית.

כך תוכנן המייקאובר

פלטת הגוונים: פלטה ניטרלית של שמנת, גראז'ים (אפורים חמים) וצבעי חול עם נקודות צבע מדודות.

פלטת החומרים: שימוש ניכר בטקסטיל שמעניק לחללים הרבה רוך וחמימות - וילונות, כריות, שטיחים ומערכת הישיבה. בנוסף, נעשה שימוש בעץ מלא, גימורי מטאל, ריצופים שהתבססו על גרניט פורצלן ופרקט ושימוש במראות זכוכית.

הסלון

הסלון לפני השיפוץ,
הסלון אחרי השיפוץ,

חלל המגורים הונמך בהנמכת גבס לצורך שילוב תאורה שקועה וסמויה לאורך הוויטרינות. על הקיר שמול מערכת הישיבה נתלה מסך טלוויזיה ומוקם מזנון עץ באורך ארבעה מטר, עשוי עץ טבעי.

מערכת הישיבה המרכזית ניצבת במרכז החלל ויוצרת מקום אינטימי להתכנסות משפחתית. שילוב הכריות בגוונים רכים ועמוקים נערך בהשראת הציורים בחלל. שטיח גדול תוחם את אזור הסלון, ותורם אף הוא לאווירה האינטימית והחמימה.

הסלון מדגיש את הפתיחה לחלל אחד גדול ורחב, בזכות התכנון ובחירת החומרים. בעת השיפוץ תוכננה מערכת ויטרינות רחבות שמאפשרות לאור טבעי לשטוף את חללי הפנים רוב שעות היום. שילוב הטקסטיל בחלל, אבזור משלים וצמחיה ירוקה הם בבחינת נקודות צבע ששוברות את הגוונים הניטרליים שמאפיינים את פלטת הגוונים המרכזית.

המטבח

המטבח לפני השיפוץ היה סגור בתוך חדר,
המטבח אחרי השיפוץ נפתח ואוחד עם חלל המגורים המרכזי,

עיצוב המטבח כחלל פתוח שמתחבר לסלון, יצר מראה רחב ידיים. הגדלת החלון לכל אורך משטח העבודה אפשר כניסת אור טבעי. אי גדול שתוכנן במרכז המטבח משמש גם לישיבה לארוחות משפחתיות קלות וגם לעבודה ואחסון.

בחלקו השני של המטבח תוכננו ארונות אחסון גבוהים שמשמשים כארונות מזווה. המקרר בקו אפס עם הארונות חופה באותו חיפוי שנבחר לחזית הארונות, ליצירת מראה אחיד. החיפוי הוא חיפוי נאנו שחור גרפיט מט, שמונע מראה של מריחות לכלוך וטביעות אצבע. פינת החיבור בין שתי צלעות המטבח נוצלה לפינה פתוחה מעץ, בה מוקם בר המים.

פינת האוכל

פינת אוכל עם שולחן נפתח שמאפשר לארח מספר רב של סועדים,

בפינת האוכל ויטרינה שפונה למרפסת ומסייעת גם היא למלא את הבית באור. וילון מבד עשיר, בעל מידת שקיפות, יוצר סוג של פילטר לקרני האור שמגיעות מבחוץ.

נישה בה שולב ארון אחסון דקורטיבי מעניקה מענה פונקציונלי לאחסון כלי אוכל והגשה, ובה בעת מוסיפה צבע ועניין.

כיסאות פינת האוכל בגוון אקווה עמוק וגוף תאורה תלוי בגווני נחושת במרכז החלל מעניקים נקודות מדודות של צבע.

חלל הסטודיו

חדר שתוכנן כחלל סטודיו וכחדר אורחים,

במהלך השיפוץ תוכנן חדר שמהווה את הסטודיו של בעל הבית, בו הוא מצייר. ריצוף החדר בפרקט פישבון תלת שכבתי מכניס אליו מידה רבה של חום. בחדר מוקמה בנוסף מיטה נפתחת לשעה שמגיעים אורחים.

חדרי הרחצה

חדר הרחצה אחרי השיפוץ משלב חומריות מעניינת וקווים נקיים,

חללי הרחצה חופו באריחי גרניט פורצלן בדומה לשאר חלקי הבית, ולריצוף נבחרו אריחים מעוטרים. על רקע האריחים המונוכרומטיים, מוקמו שידה וארון שירות עשויים שניהם עץ מלא בקווים ישרים. המפגש בין החומרים יוצר עניין ומאזן את מראה החלל.

חדר ילדה מתבגרת

אחרי השיפוץ- חדר מאוורר, רחב ונעים לשהות,

החדר לפני השיפוץ היה צבוע בגוון שהכביד על המראה. המראה היה מיושן, חנוק ולא יצר סביבה נעימה לשהות. החדר לאחר השיפוץ בעל מראה נעים ומזמין, ושומר על מראה מאוורר ורחב ועם זאת בעל אופי חמים. על התחושה החמימה אחראים פרקט הפישבון התלת שכבתי ושימוש ניכר בטקטסיל בגוונים פסטליים. המראה שעל אחת מדלתות ארון ההזזה תורמת למראה חלל רחב יותר מכפי מידותיו.

חדר המאסטר

חדר המאסטר לפני השיפוץ,
החדר לאחר השיפוץ הפך לסוויטה רחב ידיים עם מרפסת פרטית,

ליחידת המאסטר מרפסת נפרדת עם יציאה פרטית. במהלך השיפוץ בוטלו החלון והדלת, ובמקומם תוכננה ויטרינה רחבת ממדים עם וילון פשתני בגוון אפרפר.

המיטה והשידות מעור טבעי בגוון אפור בהיר. בצידי המיטה שני גופי תאורה תלויים המיועדים לקריאה, ואת הקיר שבגב המיטה מקשטת יצירה של בעל הבית שמתאימה בגווניה לצבעים שמאפיינים את החלל. ארון הבגדים תוכנן כארון רחף, שמאפשר פתיחה קלה, והוא משלב זכוכית בגוון לבן מט לאורך כל הקיר.

פרוזדור מעבר

שטח פרוזדור המעבר לחדרים נוצל לתכנון ארון אחסון גדול שחלקו נותר פתוח למיקום פריטים דקורטיביים וצמחיה. ארון בגוון גראז' בצביעה בתנור ללא ידיות, יצר מראה נקי ושקט עיצובי. פתיחת דלתות הארון היא פתיחה בנגיעה. בפרוזדור נבחרו יצירות אמנות נוספות של בעל הדירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר