פנינה ברמת השרון: כך נראה הבית של ציפי רומנו אחרי שיפוץ מטורף

אשת יחסי הציבור כוכבת "מחוברים" ופליטת "האח הגדול" קנתה בית צמוד קרקע בשכונת מורשה, ושיפצה אותו מהיסוד • התוצאה מרהיבה

הכניסה לבית לפני השיפוץ

אשת יחסי הציבור והבעלים ומנכ"ל רומנו גרופ, ציפי רומנו, שזכורה לכם ודאי מ"מחוברים" ומה"אח הגדול", קנתה נכס ישן ושיפצה אותו כתחנה ראשונה במסלול החדש שלה לאחר הפרידה מבת זוגה לשעבר, רימה.

הנכס שרכשה היה נכס ישן בשכונת מורשה ברמת השרון, מי שנחשבה עד לפני כעשור לחצר האחורית של רמת השרון, הופכת לאזור נדל"ני מתפתח ואטרקטיבי.

תכנון ועיצוב פנים: אילת שבו
הנכס: בית צמוד קרקע
מיקום: מורשה, רמת השרון
תקציב: כ-1,500,000 שקל
שטח: פנים: 100 מ"ר, חוץ: 250 מ"ר
צילום: שי אפשטיין

רומנו בחרה להפוך את חלום השיפוץ לסדרת דוקו ריאליטי, אותה העלתה ביוטיוב וברשתות החברתיות, מה שאפשר לעקוב אחר התקדמות התהליך ובחירת החומרים. את השיפוץ תכננה וניהלה המתכננת והמעצבת אילת שבו, שיחד עם רומנו, בחרו בקו מינימליסטי, אך עם זאת ביתי וחמים. רומנו מתגוררת בבית החדש עם בת זוגה נועה משש ושני ילדיה, רומאו וג'וליאן.

הכניסה לבית לפני השיפוץ,
הכניסה לבית אחרי השיפוץ,

לא הכל היה פשוט מההתחלה

רומנו ושבו הכירו אחת את השנייה לעומק תוך כדי תהליך התכנון. החברות שהתפתחה ביניהן מאוחר יותר, עברה תקופת הסתגלות לא פשוטה. בראשית הדרך התגלה קושי בהגדרת פלטת החומרים והבנת אופי הבית. כל אחת יצרה לעצמה חזון על פי תפיסת עולמה, מה שיצר קשיים והתנגשויות. תוך כדי תהליך הן מצאו את העמק השווה, ואם לשפוט על פי התוצאה הסופית, אין ספק שהשילוב ביניהן עשה טוב לבית המחודש.

כך תוכנן המייקאובר

פלטת הגוונים

הרעיון היה ליצור בית שמתבסס על פלטת צבעים מונוכרומטית בדגש על צבעוניות בהירה בקווים נקיים, בסגנון מינימליסטי אך עם זאת חמים, כזה שיוצר תחושה של בית שנעים לשהות בו.

הכניסה לבית

שער כניסה לבן מקבל את פני הנכנסים. מיד אחריו שביל מרוצף אבן מוביל אל הכניסה. השטח שלפני הכניסה הוא סוג של שטח חוץ אלטרנטיבי נוסף. באזור הזה ממוקמת היום פינה שמשלבת מערכת ישיבה, כורסאות ושמשיה. בסוף שביל האבנים ובסמוך לפינת הישיבה, ממוקמת דלת הכניסה לבית. דלת לבנה שמרמזת על המחכה בפנים.

כניסה ישנה ומוזנחת,
אחרי השיפוץ - דלת לבנה בעלת קווים ישרים מרמזת על הממתין בפנים,

המטבח

המטבח נגלה לעין מיד עם הכניסה לבית. מטבח לבן נקי שאת שני חלקי האי שלו מחברת יחידת זכוכית שיוצרת מראה של גשר שקוף, שמדגיש קו מינימליסטי. בגב האי, מערך ארונות מרצפה עד תקרה, שמכילים פתרונות אחסון רבים ומסתירים את פינת ההכנה.

המטבח לפני השיפוץ,
המטבח אחרי השיפוץ,

הסלון

הסלון שממוקם כהמשך למטבח, משלב מערכת ישיבה רחבה שמזמינה השתרעות בגוון חום מוקה, וצופה אל הגן המטופח שבחוץ. על אף השאיפה למינימליזם, הבית רחוק ממראה מוזיאלי סטרילי, ומשרה תחושה של חיים.

מערך חלונות פיווט שנפתחים על צירם, יוצר חיבור מרהיב בין פנים לחוץ. חלל המגורים כולו מרוצף פרקט פיבון שאחראי על יצירת המראה החם והביתי.

הסלון לפני השיפוץ,

הסלון אחרי השיפוץ

פינת האוכל

פינת האוכל ממוקמת מול המטבח ובמהלך היום היא מהווה סוג של שולחן משרדי. אולי זה מה שמכונה היום פינה היברידית, כזו שמשרתת כמה פונקציות בזמנים שונים של היום. פינת האוכל בגוונים כהים, השולחן מחופה משטח במראה אבן שחורה עם גידים לבנים. חלון שפונה אל שטחי החוץ בחזית מכניס אור טבעי ומאפשר להביט אל שטחי הכניסה המטופחים. החלון המקורי היה ישן עם חלוקות רבות, ולאחר השיפוץ נקבע חלון בעל מראה נקי שמאפשר ליותר שטחי חוץ להשתרבב פנימה.

פינת האוכל ממוקדמת מול המטבח ובמהלך היום היא מווה סוג של שולחן משרדי,

שטחי החוץ

אפשר לומר ששטחי החוץ בביתה של רומנו הם סוג של חלל נוסף בבית. מדובר בשני שטחים נפרדים, אחד הוא הגינה אליה יוצאים מהסלון, ובהמשך שלו, במיקום מוגבה מעט, ממוקם שטח נוסף שמיועד לאירוח, בו ממוקמים מטבח חוץ ואבזור משלים לאירוח.

המרפסת ושטחי החוץ לפני השיפוץ,
שטחי החוץ בנויים משני חלקים שונים שמחוברים ביניהם,

חדר המאסטר

דלתות זכוכית בחדר המאסטר מאפשרות להביט אל חלל רחצה מחופה אריחים במראה שיש לבן מגויד אפור. חדר השינה בחלקו השני פונה אל הגן שבחוץ. החדר עצמו בעל מראה נעים ומזמין, מאופיין בצבעוניות רכה ומרגיעה.

דלתות זכוכית בחדר המאסטר מאפשרות להביט אל חלל רחצה מחופה אריחים במראה שיש לבן מגויד אפור,

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר