גוצ'י. צילום: AFP

עסקת מיליארדים: הבעלים של גוצ'י נפרד מאימפריית הבשמים

תאגיד קרינג, המחזיק במותגים כמו גוצ'י, בלנסיאגה וסאן לורן, מכר את עסקי הביוטי שלו תמורת 4.6 מיליארד דולר לתאגיד היופי לוריאל • הצעד מגיע לאחר האטה בביקוש ובמכירות של גוצ'י

תאגיד קרינג, הבעלים של גוצ'י, סאן לורן, בלנסיאגה ומותגים נוספים, הודיע אמש (ראשון) כי הסכים למכור את עסקי היופי שלו ללוריאל תמורת 4 מיליארד יורו (4.66 מיליארד דולר ו-15.44 מיליארד שקלים), בשינוי משמעותי באסטרטגיה של המנכ"ל החדש לוקה דה מאו, שפועל בנחישות כדי להתמודד עם החובות של קבוצת היוקרה.

במסגרת העסקה, ענקית היופי הצרפתית לוריאל תרכוש את קו הבשמים Creed של קרינג, כמו גם זכויות לפיתוח בשמים ומוצרי יופי תחת מותגי האופנה של קרינג - גוצ'י, בוטגה ונטה ובלנסיאגה - במסגרת רישיון בלעדי ל-50 שנה.

לוריאל רוכשת את הזכויות לפיתוח הבשמים של גוצ'י / יחצ

הרישיון לבשמי גוצ'י מוחזק כיום על ידי תאגיד Coty, שמכר לא מזמן גם את מותג הטיפוח SKKN By Kim בחזרה לקים קרדשיאן, והעסקה החדשה ל-50 שנה עם לוריאל תתחיל כשהוא יפוג, וזה צפוי להיות ב-2028 לפי אנליסטים.

המכירה היא צעד משמעותי לקראת הפחתת החובות של קרינג, שעמדו על 9.5 מיליארד יורו בסוף יוני, מה שעורר דאגה בקרב משקיעים.

מנכ"ל קרינג, לוקה דה מאו, צילום: רויטרס

קרינג הקימה את עסקי היופי שלה ב-2023 לאחר שרכשה את יצרנית הבשמים Creed תמורת 3.5 מיליארד יורו במאמץ לגוון ולהפחית את התלות שלה במותג גוצ'י, שמהווה את רוב הרווחים שלה. אבל הקבוצה התקשתה להרחיב את העסק, ורשמה הפסד תפעולי של 60 מיליון יורו במחצית הראשונה של השנה.

החברה גם נאבקת בירידה בצמיחה במותג הגדול ביותר שלה גוצ'י, שנפגע קשה מהאטה בביקוש בשוק הסיני המרכזי. ההכנסות של גוצ'י ברבעון האחרון שדווח השנה, הגבירו את הלחץ על קרינג.

האטה במכירות החברה. קולקציית סתיו-חורף 2026 של גוצ'י, צילום: רויטרס

החברה דחתה לאחרונה תוכנית לרכוש באופן מלא את מותג האופנה האיטלקי ולנטינו, ושואפת למכור נתחים בנדל"ן שלה כדי להפחית את חובות החברה.

לוריאל, אחת השחקניות הגדולות בעולם בתחום הקוסמטיקה והיופי, כבר מייצרת בשמים מצליחים תחת התווית של סאן לורן, שבבעלות קרינג, לאחר שרכשה את הזכויות למוצרי היופי של בית האופנה מקרינג תמורת 1.15 מיליארד יורו ב-2008. 

לוריאל עומדת בפני מספר רכישות, צילום: רויטרס

העסקה לרכישת מחלקת הביוטי של קרינג תהיה הגדולה ביותר של לוריאל עד כה, גדולה יותר מרכישת המותג האוסטרלי Aesop תמורת 2.5 מיליארד דולר ב-2023. הרכישה צפויה להסתיים במחצית הראשונה של 2026.

לוריאל, שאמרה שיש "שפע" של רכישות שנבחנות השנה, גם הייתה ברשימת החברות שיקבלו העדפה לרכישת בית האופנה ארמני, לאחר שדווח ברויטרס כי מעצב העל המנוח ביקש מיורשיו בצוואתו למכור את בית האופנה הנושא את שמו, לאחת משלוש חברות: לוריאל, EssilorLuxottica או תאגיד LVMH, המחזיק במותגי העל לואי ויטון, דיור, פנדי ועוד. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...