מנציחה סטריאוטיפים שליליים, אילוסטרציה. צילום: Istock

קולגייט-פאלמוליב מסתבכת: פרסומת ירדה מהאוויר אחרי תלונות על גזענות

רשות תקני הפרסום של בריטניה קבעה כי הפרסומת כללה סטריאוטיפ גזעי ומרמזת שעור לבן עדיף על עור שחור • קולגייט-פאלמוליב טענה שהפרסום נועד להציג "לפני ואחרי" ולסמן שהוא מתאים לכל סוגי העור

רשות תקני הפרסום של בריטניה אסרה פרסומת טלוויזיה בריטית לג'ל רחצה Sanex, לאחר שקבעה כי ניתן לפרש אותה כאילו היא מרמזת שעור לבן עדיף על עור שחור וכי היא מעבירה סטריאוטיפ גזעי, כך לפי News18.

"מצאנו כי הפרסומת כללה סטריאוטיפ גזעי, ולכן הייתה עלולה לעורר עלבון חמור", אמר הרגולטור. הרשות פעלה לאחר שקיבלה תלונות מצופים שלפיהן הפרסומת מנציחה סטריאוטיפים שליליים לגבי אנשים עם גוון עור כהה בכך שהיא מציעה שעור שחור הוא בעיה ועור לבן עדיף.

הפרסומת, ששודרה לראשונה ביוני 2025, הציגה שתי דוגמניות שחורות הסובלות מעור יבש ומגרד שהוצג כבעייתי, בעוד דוגמנית לבנה הופיעה עם עור חלק לאחר שימוש ב-Sanex, לפי 20 Minutes.

"למי שמתגרדים יומם וליל. למי שעורם מתייבש אפילו במגע של מים", אמר הקריין בפרסומת. "ההקלה יכולה להיות פשוטה כמו מקלחת”, אמר הקריין.

הפרסומת קידמה "קומפלקס חומצות אמינו מוגן בפטנט” עבור "תחושת לחות ל-24 שעות” והראתה אישה לבנה מתקלחת, בעוד שסצנות נפרדות הראו אישה שחורה עם סימני גרד אדומים ואישה נוספת המכוסה בחומר סדוק דמוי חימר.

קולגייט-פלמוליב, בעלת מותג Sanex, מסרה לרגולטורים כי הצגת דוגמניות מרקעים וגווני עור שונים משקפת מחויבות לגיוון ונועדה להציג תרחישי “לפני ואחרי” המדגימים שהמוצר מתאים לכל סוגי העור, ולא לבצע השוואה על בסיס גזעי.

"קמפיין הפרסום שלנו נועד להדגיש כיצד הסדרה החדשה שלנו מיטיבה עם בריאות העור, ללא קשר לסוג העור”, אמרה החברה, והוסיפה שלקחה “לתשומת לבה” את ההחלטה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...