איש העסקים לאונרד לאודר, בנה של אסתי לאודר ומי שעמד בראש אימפריית הביוטי העולמית, הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 92.
במשך כמעט 40 שנות ניהול החברה הניו יורקית שנוסדה על ידי הוריו, לאודר פיקח על השקה או רכישה של מותגים כמו קליניק, אוודה, מאק קוסמטיקס, טום פורד ביוטי, בובי בראון, ג'ו מאלון לונדון ולה מר. הוא הנפיק את החברה לציבור בשנת 1995.

לאונרד לאודר // רויטרס
לאודר טבע את הרעיון שמכירות שפתונים יכולות לשמש כאינדיקטור כלכלי אנטי-מחזורי, משום שנשים פונות לקוסמטיקה זולה כאשר אינן יכולות להרשות לעצמן בגדים ומותרות יקרות אחרות - מה שקרוי עד היום "מדד הליפסטיק" והפך לאחד הביטויים השגורים בתעשיית הביוטי.
כאשר לאודר הצטרף לחברה המשפחתית בשנת 1958, ההכנסות השנתיות היו כ-800 אלף דולרים, לדבריו. בשנת 2009, השנה שבה פרש מתפקידו כיו"ר, הן עברו את רף 7.3 מיליארד הדולרים.
עם השנים, חברת אסתי לאודר הפכה לתאגיד ענק והחלה למכור מוצרים של יותר מ-25 מותגים בולטים של קרמי פנים, איפור, בשמים ושמפו ביותר מ-150 מדינות. סוד אחד להצלחה, אמר לאודר לקהל בבית הספר למנהל עסקים של סטנפורד בשנת 2004, היה שמירה על הפרדה בין המותגים השונים תחת תאגיד אסתי לאודר - מה שגרם להם להתחרות זה בזה.
חברת אסתי לאודר צמחה מהיזמות המוקדמת של אמו של לאודר, אסתי לאודר, בתם של מהגרים יהודים ממזרח אירופה. החל משנות ה-30, היא מכרה קרמי לחות וקונסילרים שדודה, כימאי, לימד אותה להכין.
הוא הפך לכוח מניע מאחורי ההתרחבות הבינלאומית של החברה, החל מפתיחת דלפק בחנות הכלבו הרודס בלונדון בשנת 1960. לאודר ייחס לאימו את הבידול של המותג שלה ממתחרים מושרשים יותר באותה תקופה, כמו אליזבת הארדן, רבלון והלנה רובינשטיין, בכך שביססה אותו כמותג שנמכר רק בחנויות הכלבו היוקרתיות ביותר בעולם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו