לא הכל נוצץ: מה עומד מאחורי עסקת המיליארדים של היילי ביבר?

שבוע לאחר מכירת הענק של מותג הביוטי "Rhode", שיצרה המשפיענית, הדוגמנית ואשת העסקים - רצות שמועות רבות בנוגע לסיבת המכירה האמיתית • ייתכן שהעסקה לא נולדה רק מתוך שאיפה להתרחב - והשמועות מצביעות על הבעל ג'סטין ביבר

היילי ביבר. צילום: רויטרס

בשבוע שעבר היילי ביבר מכרה את מותג הביוטי שלה "רוד" (Rhode) בעסקה שמוערכת במיליארד דולר לחברת הענק e.l.f Beauty. שלוש שנים בלבד אחרי שהשיקה את מותג הטיפוח עם שלושה מוצרים בסיסיים ועם חזון של "פשטות יוקרתית", היילי מכרה אותו באחת העסקאות הגדולות שנראו בתעשיית הביוטי בשנים האחרונות.

אבל לפני שאתם מריעים להיילי על עוד מהלך מבריק של יזמות נשית, כדאי לעצור ולשאול: למה בעצם עכשיו? למה למכור מותג שצומח בקצב מסחרר עם הכנסות של יותר מ-200 מיליון דולר בשנה אחת בלבד? התשובה, כמו תמיד בהוליווד, מורכבת הרבה יותר.

היילי ביבר והשפתון של Rhode // פרטי

מה כוללת העסקה הנוצצת?

המותג Rhode נולד ב-2022 והפך בן רגע ללהיט ויראלי בעיקר בזכות 55 מיליון העוקבים של היילי באינסטגרם, אבל גם בזכות מוצרים כמו ה-Peptide Lip Treatment שהפכו לאובססיה של דור ה-Z, מה שהביא את ענקית הביוטי e.l.f, שמזוהה עם מחירים נגישים, להבין את הפוטנציאל העסקי העצום ולקפוץ על ההזדמנות לרכוש את המותג.

העסקה כוללת 600 מיליון דולר במזומן, 200 מיליון דולר במניות, וכן תמורה נוספת של 200 מיליון דולר המבוססת על צמיחת המותג העתידית במהלך שלוש שנים, כשהיילי עצמה לא חתכה את הקשרים שלה לחלוטין עם המותג ותישאר בתפקיד מפתח כמנהלת הקריאייטיב הראשית וראש החדשנות.

מותג הטיפוח של היילי ביבר Rhode, צילום: צילום מסך

האמת מאחורי המכירה?

בעולם שבו כל פוסט באינסטגרם עטוף בפילטרים, גם האקזיט של היילי עטוף בנרטיב נוצץ: "יזמת מצליחה, מוכרת מותג שכבש את הרשת ועוברת לכבוש את עולם האופנה". בפועל, ייתכן שהעסקה הזו לא נולדה רק מתוך שאיפה להתרחב או "להגשים חלום חדש". היא נולדה מהמצוקה המשפחתית - משבר כלכלי, שמועות על נישואים מתפוררים ובעל אחד שמסתבך שוב ושוב.

על פי דיווחים שמסתובבים ברשת, ייתכן שהסיבה האמיתית למכירה היא כאמור לא רק הכסף. מקורבים להיילי טוענים שהעסקה נועדה לפנות עבורה את כל הזמן והאנרגיה כדי להתמסר לפרויקט הבא - מותג האופנה החדש "SKYLRK", שיצר בעלה ג'סטין ביבר. למרות זאת, בשנה האחרונה נדמה כי ביבר בתקופה בעייתית - כשברקע רצות שמועות על חובות של מיליונים, ביטול סיבוב הופעות, ניתוק מהמנהלים והחברים הכי קרובים ואינסוף רכילויות על משברים אישיים.

לפי הדיווחים, היילי עומדת מאחורי הקלעים של SKYLRK ואחראית על האסטרטגיה היצירתית, הפיתוח וההייפ, וכמובן שגם כאן התזמון לא מקרי: ג'סטין נפרד לא מזמן מהמותג Drew House, הסתכסך עם המנהל הוותיק שלו סקוטר בראון, שקע בחובות של מיליונים, נכנס לסרטים בגלל המשפט של פאף דאדי והקשר שלו אליו בעבר, ומסתמן בגדול שהוא במצוקה אמיתית וצריך דחיפה רצינית מבחינה תדמיתית וכלכלית.

ג'סטין והיילי ביבר, צילום: רויטרס

האם זו הצלת חירום או צעד גאוני?

אי אפשר להתעלם מהשמועות: האם היילי מכרה את Rhode כדי להציל את ג'סטין מהתמוטטות כלכלית? הדוקו החדש "?What Happened to Justin Bieber" של אתר TMZ טוען שג'סטין היה כאמור קרוב לקריסה כלכלית בעקבות חובות עתק, ביטול הופעות, והסתבכויות עם בראון, עד שנאלץ למכור את הקטלוג המוזיקלי שלו ב-200 מיליון דולר - טענות שהנציגים שלו מכחישים אבל האש כבר בוערת ברשתות.

האם היילי ראתה את הספינה שוקעת והחליטה לקפוץ ממנה עם מזוודה מלאה מזומנים או שמא מדובר במהלך מחושב של יזמת שמבינה שצריך למכור בשיא ולנצל את המומנטום כדי להמציא את עצמה מחדש?

מנסה להציחל את בעלה? ג'סטין והיילי ביבר, צילום: EPA

הכוח האמיתי: שליטה בנרטיב

כך או כך, היילי הוכיחה לכל המצקצקים שפיללו לקריסתה, שהיא לא רק פנים יפות או "אשתו של". היא בנתה מותג, מכרה אותו בזמן המושלם והשאירה לעצמה דלת פתוחה לכל פרויקט עתידי, בין אם זה להציל את ג'סטין, לפתח את SKYLRK או פשוט להמשיך להוכיח לכל הציניקנים שהיא הרבה יותר מהקלישאה של נפו בייבי. במקום שבו רוב הסלבס מסתפקים בקמפיין או שניים, היילי ביבר בנתה אימפריה ולא מתנצלת על זה לרגע. היא לא רק עשתה עסקת ענק, היא פיצחה את הקוד של עידן הסלבס החדש: איך למכור את הסיפור הנכון בדיוק כשהמציאות מאחורי הקלעים מתפרקת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר