סופית: טוהר שמו של הרב אליהו בקשי דורון ז"ל

בית המשפט העליון דחה את בקשת המדינה, ולא יקיים דיון חוזר בעניין ביטול הרשעת הרב הראשי לשעבר • הנשיאה אסתר חיות: "דיון נוסף בשאלות עקרוניות על גבו של מנוח שהרשעתו בוטלה מעורר תחושת אי נוחות"

אליהו בקשי דורון ז"ל, צילום: עומר מסינגר

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות קבעה היום (ראשון) כי לא יתקיים דיון נוסף בבקשת המדינה סביב עניינו של הרב אליהו בקשי דורון ז"ל, ובכך טוהר שמו באופן סופי. את המשפחה ייצג עוה"ד ירון קוסטליץ ממשרד קוסטליץ ושות'.

"הנסיבות הייחודיות של המקרה שלפנינו אינן מצדיקות קיום דיון נוסף בפסק הדין", כתבה הנשיאה חיות. "השאלה אם ניתן לקיים דיון נוסף בעניינו של נאשם שנפטר בנסיבות שבהן בני משפחתו ביקשו, אינה שאלה פשוטה וניתן למצוא בה פנים לכאן ולכאן. אכן, דיון נוסף בשאלות עקרוניות על גבו של מנוח שהרשעתו בוטלה בערעור מעורר על פניו תחושת אי נוחות רבה... תמיכה נוספת למסקנה זו ניתן למצוא בעובדה שההשלכות המעשיות של פסק הדין מצומצמות למדי... בכך אין, כמובן, כדי לשלול את האפשרות כי בנסיבות אחרות ובהתאם לניסיון שייצבר, ניתן יהיה בעתיד לשוב ולהידרש להכלה שנקבעה בפסק הדין".

נשיאת העליון אסתר חיות, צילום: אורן בן חקון

כנגד הרב בקשי דורון, שהיה הרב הראשי, הוגש כתב אישום בדצמבר 2012 כחלק מפרשת "תיק הרבנים" באשמת קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ומתן עדות כוזבת. הפרקליטות טענה כי בזמן שהיה הרב הראשי אישר להעניק תעודות הסמכה לרבנות למאות אנשי מערכת הביטחון בלי שהיו מתאימים לכך בתמורה להטבות כספיות.

בית משפט המחוזי בירושלים הרשיע אותו במאי 2017 בעבירות של קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מתן תעודה כוזבת ומרמה והפרת אמונים וגזר עליו 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס של רבע מיליון שקלים.

שנה לאחר פטירתו, במאי 2021 קיבל בית המשפט העליון את ערעור משפחתו של הרב, וקבע כי בשל מצבו הרפואי בזמן שבו התנהל המשפט הוא לא היה כשיר לעמוד לדין, וכך בוטלה הרשעתו והקנס שנגזר עליו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר