הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, נפטר מקורונה

הרב הראשי הספרדי לשעבר בין השנים 1993 ל-2003, שסבל ממחלות רקע, אושפז השבוע בביה"ח שערי צדק לאחר שאובחן בקורונה • לווייתו תיערך הבוקר

הרב אליהו בקשי דורון // צילום: עומר מסינגר

הרב הראשי לשעבר, אליהו בקשי דורון, נפטר בבית החולים שערי צדק בירושלים לאחר שחלה בקורונה. הרב בן ה-79 אושפז לפני ימים אחדים בבית החולים במצב קל, אך נמצא בסיכון מכיוון שהוא סובל ממחלות רקע - והערב חלה הידרדרות חמורה במצבו עד שלבסוף נאלצו רופאיו לקבוע את מותו.

לווייתו של הרב תיערך בבית ההלוויות הספרדי בגבעת שאול בשעה 10:30, בנוכחות ילדיו וגדולי ישראל. המשטרה והמשפחה מבקשים מהציבור בכל לשון של בקשה לא להגיע להלוויה ולשמור על כל כללי משרד הבריאות.

הרב בקשי דורון, שנולד בשנת 1941, היה הרב הראשי הספרדי בין השנים 1993–2003. לפני כן, בשנת 1970 מונה לרב שכונות רמת הנשיא ורמת יוסף בבת ים. בשנת 1972 מונה לרב הראשי הספרדי של העיר. כמו כן, הוא היה הרב הראשי של העיר חיפה, שם כיהן ברבנות במשך 18 שנים. בחירתו בשנת 1993 לתפקיד "הראשון לציון" נעשתה בתמיכת הרב עובדיה יוסף.

עוד בנושא:

• הרב הראשי לשעבר בקשי דורון חלה בקורונה

• בגלל הקורונה: ברכת כהנים מצומצמת בכותל המערבי

• העיתונות היהודית בחו"ל נכנעת לקורונה

לאחר שיצא לגמלאות, הקים הרב את ישיבת "בנין אב" בירושלים ועמד בראשה. במהלך השנים, שימש הרב כחבר נשיאות מכון ירושלים, היה בין החברים בארגון ידידי בית החולים רמב"ם ונמנה על הנהלת קרן לב"י. 

באוגוסט 2017 נגזרו עליו 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 250 אלף שקלים לאחר שהורשע, בין היתר, בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הפרת אמונים ומתן תעודה כוזבת במסגרת "תיק הרבנים". הרב הורשע בכך שנתן את אישורו להעניק למאות אנשים במערכת הביטחון תעודות הסמכה לרבנות - למרות שלא היו זכאים להן. התעודות זיכו את בעליהן בהטבות שכר של אלפי שקלים.

הרב בקשי דורון // צילום: קונטקט
הרב בקשי דורון // צילום: קונטקט

יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, ספד לו בטוויטר: "‏ברוך דיין האמת. מתאבל מרה על פטירת הרב הראשי, הראשון לציון, הרב אליהו בקשי דורון. הרב בקשי דורון, היה תלמיד חכם ענק, מורה דרך לרבים בעם ישראל ופטירתו היא מכה גדולה. כאב גדול מאד, אבדה גדולה לעם ישראל. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון, נפתלי בנט, מסר לאחר ההודעה על פטירת הרב בקשי דורון: "הרב היה איש חסד ונתינה, שפעל רבות לקירוב לבבות בעם ישראל. מוסדות בנין אב ודבי אליהו שהקים מסמלים את מורשתו, מורשת של אהבת העם והתורה. בשמי ובשם מערכת הביטחון, אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחה בשעה קשה זו. עם ישראל כולו מחבק אתכם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר