בעולם מסתבכים: איך בנט מחזיק את הכיפה על הראש?

פיסת הבד על ראשו של ראש הממשלה מעוררת עניין גדול ברשת • קבלו את הרעיונות שהציעו הגולשים, וגם את התשובה האמיתית

נפתלי בנט והכיפה, צילום: אורן בן חקון
השאלה שהכי מטרידה את העולם היהודי בשבועיים האחרונים, היא כנראה לא מה שחשבתם - מדובר בתהייה כיצד הכיפה של נפתלי בנט נשארת מחוברת לראש שלו, שעוררה שיחות ודיונים רבים ברשת.
 
זה התחיל מהמאמר של סוכנות הידיעות היהודית JTA, שהעלתה ידיעה עם הכותרת החדשותית החשובה: "איך הכיפה של נפתלי בנט לא נופלת לו מהראש הקירח, ולמה זה משנה", ובה נכתב "הוא גם קירח, מה שאומר שהשיטות המוכרות של סיכות וקליפסים ממתכת לא יכולות להועיל לו".
בהמשך חושפים בכתבה שראש הממשלה משתמש בדבק מיוחד שהמציא נהג אוטובוס תל אביבי בשם חיים לוין, דבק היפואלרגני דו-צדדי, שנקרא "שומר כיפה" (באנגלית זה יותר חמוד: "כיפה קיפר"), שמאפשר לחתיכת הבד להידבק גם לראש חסר שיער. אם זה מעניין אתכם, תדעו שחבילה של 40 מדבקות נמכרת ב-40 שקלים כולל משלוח. 
 
"זה היה ביום כיפור", סיפר לוין חובש הכיפה בכתבה, "כשכולם בבית הכנסת כרעו והשתחוו, וראיתי שבין 20 ל-30 אחוזים הפילו את הכיפה על הרצפה. הבנתי שאני צריך למצוא רעיון כדי שהכיפה תוכל להישאר על הראש". מקור מקורב לבנט אישר ל-JTA שראש הממשלה אכן משתמש בדבק הזה, ולוין סיפר שבנט הזמין אצלו חבילה חדשה לפני מספר שבועות.
 
ברשתות החברתיות, לעומת זאת, לא התעניינו בהסברים - והעדיפו להעלות השערות אחרות. אחת המגיבות בטוויטר טענה "זה נס", גולש אחר תהה: "מה, רק לי יש בראש כוס יניקה שמחזיקה את הכיפה? חשבתי שלכל היהודים יש כזו". וגולש נוסף הציע שייתכן שמדובר בדבק טיק טק.
 
מונחת יפה מאחורה. נפתלי בנט והכיפה,
 
הדיונים המלומדים לא נעצרו כאן. אחת הגולשות העלתה רעיון נוסף: "כשרקדנו בחתונה הדבקנו את התכשיטים עלינו בדבק דו צדדי כדי שלא יפלו. ההכרח הוא אבי ההמצאות". כאמור, היא לא רחוקה מהאמת.
 
אבל לא רק בטוויטר ובאתרי חדשות עסקו בשאלה הבוערת הזו. גם באתר השאלות ותשובות quora הועלתה התהייה, כשגולש אחד התרגש ממנה וכתב: "איזו שאלה טובה, זו גם הבעיה שלי ואני לא ראש מדינה או מנהיג מפלגת ימין. בימים שאני לובש את הכיפה אני חושש שהיא תיפול לי, אבל האמת היא שכיפות בנויות כך שברוב המקרים, אם אין ממש רוח חזקה, הן צמודות לראש שלנו היטב".
 
גולש אחר הגיב: "אני לא יודע איך בנט עושה את זה, אבל זו שאלה שרבים מהציבור שלנו מתמודדים איתה", וצירף תמונה עם כיפה של דבק דו צדדי שמסבירה את הפתרון שלו לנושא.
 
דיון ער בנושא וגם שיתופים מתקיימים בעמוד הפייסבוק של ה-JTA, שם אחד הגולשים העלה רעיון: במקום כיפות קטנות שימו כיפה בוכרית, היא מתאימה הרבה יותר ולא נופלת". גולש אחר הציע פתרון משודרג משלו, שבכלל לא מצריך דבק דו צדדי: "אם אתה מרטיב את הכיפה ושם אותה על הראש, הצד הרטוב מחבר אותה לראש שלך גם כשהיא מתייבשת". שווה בדיקה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר