הסמל האנטישמי המושמץ ביותר בהיסטוריה רוסס אמש (שלישי) על שלט חוצות במרכז תל אביב. באופן אירוני מאוד, השלט, חלק מקמפיין של רשת הסופרמרקטים am:pm, קורא דווקא לסובלנות ולהכלה בדרך מתוחכמת, בעוד סלוגן הקמפיין המתנוסס על השלטים הוא: "אם אף אחד לא השחית את השלט הזה, סימן שהתקדמנו". ובכן, מישהו לא התאפק ובכל זאת השחית, ושימוש בצלב קרס במרכז תל אביב מעיד כי ככל הנראה לא התקדמנו כל כך, בלשון המעטה.
במשך מספר ימים עשה הקמפיין של רשת am:pm "רעש חיובי", זאת עד אשר האירוניה והוונדליסטים המקומיים זקפו את ראשם המכוער. הקמפיין, שעלה בעיר תל אביב בלבד לקראת חגיגות הגאווה שמתקיימות לאורך חודש יוני ובפרט בשבוע בו מתקיים מצעד הגאווה, עשה הדים מחוץ לעיר בשל הרעיון המתוחכם שעומד מאחוריו, שפשט לרשתות החברתיות וזכה ברוב המקרים לתשואות.
אירוניה על אירוניה
בצירוף מקרים מוזר, פורסם היום בעיתון "ישראל היום" מאמר של המומחה לאסטרטגיה ולשיווק אבי זיתן, שמחמיא לקמפיין המעניין והמסקרן. המאמר, שנכתב בטרם האירוע הוונדליסטי בתל אביב, מובא כאן כלשונו.
"סימן שהתקדמנו"
בעוד מפרסמים מסוימים נוהגים לעיתים לה עלות קמפיינים פרובוקטיביים כדי שיושחתו, ודווקא הוונדליזם יציב אותם בשיח וייצור יח"צ למותג, רשת הסופרמרקטים העירונית am:pm יצאה במסר מתוחכם, במסגרת הקמפיין השנתי של הרשת לקראת המצעד. במרכז הקמפיין צילומים של זוגות עם האמירה: "אם אף אחד לא השחית את הפוסטר הזה, סימן שהתקדמנו". בהנהלת הרשת העדיפו להעלות תמונות סולידיות של זוגות מה קהילה - זוגות אמיתיים עם אהבה כנה. הקמפיין לא נועד לפגוע באף אחת או אחד, אלא לכבד את לקוחות הרשת באשר הם, כחלק מחוויית השירות האורבנית, התוססת, הדינמית והצעירה שהרשת מעניקה ללקוחותיה 24/7.
הרשת מקפידה זה שנים לשקף את ההוויה התל אביבית הפלורליסטית והמכילה בשפה הפרסומית שלה, ומודעת היטב לעובדה שלעיתים המסרים מעוררים שיח ציבורי. הקמפיין החדש הוא דו גמה מוצלחת לקריאייטיב שמציג בצורה נכונה ומעניינת מסר רלוונטי, בהתאמה לאופי האירוע ולקהל המטרה.
השילוב של פרסום חוצות, הנתפס כמדיה מסור תית, עם קריאייטיב בועט ועכשווי, מושך תשומת לב מקהל רב, מחוץ לת"א ומחוץ לקהילת הלהט"ב. הבחירה בפרסום החוצות העירוני של JCDecaux בציר מצעד הגאווה, יצרו תהודה משמעותית גם במדיה החברתית, שם נוצר ספין אוף לפרסום עצמו ושיח ציבורי ללא מימון נוסף.
לאחרונה הרחיבה am:pm את נוכחותה גם מחוץ לגוש דן, עם 54 סניפים ברחבי הארץ, אבל הקמפיין לרגל מצעד הגאווה שיתקיים בת"א הועלה בשילוט חוצות בעיר בלבד. האם היציאה מהעיר תאפשר לרשת להמשיך בקו הפרסומי הנוכחי? ימים יגידו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו