יובל דיין סירבה ללחוץ את ידו של ביידן: "נשארתי נאמנה לערכיי"

מבוכה בטקס בבית הנשיא • הזמרת, ששומרת נגיעה, שרה יחד עם רן דנקר • נשיא ארה"ב ביקש ללחוץ את ידה, אך היא קדה קידה • לאחר המקרה היא אמרה: "דאגתי להודיע מספר פעמים שאני שומרת נגיעה, לא רציתי לפגוע" • הרב סתיו: "היא לא נהגה כראוי כי היא ביישה אותו"

יובל דיין סירבה ללחוץ את ידו של ביידן: "נשארתי נאמנה לערכיי"

הזמרת יובל דיין, שחזרה בתשובה לאחר מסע אישי שעשתה בשנים האחרונות, לא לחצה את ידו המושטת של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בטקס הענקת עיטור הנשיא היום (חמישי) בית הנשיא.

דיין הופיעה בפני הנשיא האמריקאי ונשיא המדינה יצחק הרצוג ולאחר השיר שביצעה עם רן דנקר "לו יהי" קם אליה נשיא ארה"ב שהתרגש מהשיר וביקש ללחוץ את ידה. דיין סירבה ללחוץ את ידו ודנקר שעמד לצדה אמר לנשיא ביידן: "היא לא תיגע בך, היא דתייה".

ביידן מבקש ללחוץ את ידה של דיין, שמסרבת, צילום: פייסבוק נשיא המדינה
"אני כל כך מתרגשת מהמעמד ומהזכות שניתנה לי", כתבה דיין בחשבון הפייסבוק שלה. "בשבוע האחרון במהלך ההכנות לטקס דאגתי להודיע מספר פעמים לכל מי שרק אפשר מטעם בית הנשיא שאני שומרת נגיעה. לא הייתה לי חלילה כל כוונה לפגוע אלא אך ורק לייצג את המדינה שלנו בכבוד ולהישאר נאמנה לערכים שלי כבחורה דתייה. תודה על כל התגובות המרגשות, והמון אהבה". 

דיין שחררה בחודש שעבר שיר בשם "אשדודית באליטה". "עוד אחת שחזרה בתשובה בגלל ההצלחה / שומרת על עצמי נקייה / עובדת מרוויחה / רק לא להשתגע / כי זה מתעתע / מאפס למאה מול כל המדינה", היא שרה בסינגל החדש.

"בכתיבת המילים קיבלתי אומץ לדבר בפתיחות על המסע שלי בעשר השנים האחרונות", מספרת הזמרת. "על הילדות באשדוד, דרך הפרסום ועד החזרה בתשובה. השיר קיבל לחן קליל וקצבי, ומספר את הסיפור בצורה כנה ושמחה", היא מסבירה. "רביד וישי הם שני יוצרים אדירים, שהכי סיקרנו אותי בתקופה האחרונה, ואכן העבודה אתם הייתה חוויה עצומה, נהניתי מכל רגע".

יובל דיין, צילום: אורן בן חקון

הרב דוד סתיו, רב העיר שהם ויו"ר רבני צהר בתשובה לשאלת "ישראל היום" כיצד הייתה צריכה יובל דיין לנהוג: "יש בזה מחלוקת בין הפוסקים. יש פוסקים שסוברים שמכיוון שזה אסור ללחוץ את ידו, היא נהגה כמו שצריך. יש פוסקים שסוברים שזה לא נחשב למגע של חיבה, ואפילו אם כן זה רק איסור מדרבנן. ומכיוון שזה עלול לפגוע בכבודו של האדם, כבוד הבריות דוחה לא תעשה שבתורה, ולכן היא לא נהגה כראוי כי היא ביישה אותו. הייתי פוסק שוודאי צריך ללחוץ יד, בגלל כבוד הבריות. לא הייתי מושיט יד, אבל כן הייתי לוחץ לו היו מושיטים לי".

חנן גרינווד סייע בהכנת הידיעה

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר