מפתיע: הטנור המפורסם בביצוע בלתי נשכח לתפילה היהודית

פרננדו דה לה מורה קיבל את פרס ירושלים מטעם ההסתדרות הציונית העולמית • בטקס שנערך במקסיקו סיטי הוא שר את התפילה לשלום המדינה • צפו

., צילום: Isaac Ajzen - DiarioJudio.com

בעוד ששורת אומנים מעבר לים, כדוגמת הזמר רוג'ר ווטרס והשחקנית סוזן סרנדון, מרבים לתקוף את ישראל, הזמר-טנור המקסיקני הבינלאומי פרננדו דה לה מורה ניצב לצדה בכל הזדמנות. על פעילותו הוא קיבל השבוע פרס הוקרה מיוחד נציגי המדינה והקהילה היהודית במקסיקו ובמהלך האירוע בחר לשיר לא פחות מאשר את התפילה לשלום המדינה.

הטנור המפורסם שר את התפילה לשלום המדינה // צילום: ההסתדרות הציונית העולמית

דה לה מורה (58), שהופיע בתיאטראות ואולמות גדולים ברחבי העולם לצד מנצחים מוכרים כמו זובין מהטה, ריקרדו מוטי ואחרים, קיבל את פרס ירושלים לשנת 2022 מטעם ההסתדרות הציונית העולמית. בטקס שנערך במקסיקו סיטי, בשיתוף הפדרציה הציונית במקסיקו וקהילת בית אל, הוא בחר לשיר בעברית את התפילה הנאמרת בכל שבת בבתי הכנסת בארץ ובעולם.

את אות ההוקרה הוא קיבל מידי ראש המחלקה לארגון וקשר עם ישראלים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית גוסטי יהושע-ברוורמן, נשיא הפדרציה הציונית במקסיקו מואיס מיטרני, נציגי הקהילה המקומית ושגריר ישראל במקסיקו צבי טל.

לדה לה מורה יש קשר אמיץ עם מדינת ישראל והעם היהודי. בשנות ה-80 הוא למד במכון הישראלי לאמנות ווקאלית בתל אביב והופיע בקונצרטים רבים ברחבי הארץ. במהלך השנים, גם כאשר התפרסם והופיע מעל במות האופרה הגדולות בעולם הוא המשיך להפגין את חיבתו לשפה העברית, שר את "ירושלים של זהב" מתורגם לספרדית ו"אבינו מלכינו" בעברית, ושיבח את הקהילה היהודית במקסיקו.

., צילום: Isaac Ajzen - DiarioJudio.com

הטנור המקסיקני גם מרבה לדבר בשבחם של ערכי העם היהודי בצורה פומבית. באחד מראיונותיו בעבר בעולם אמר בין השאר כי "אם אתה רוצה להיות מישהו שבאמת עוזר לאחרים, תסתכל אל הקהילה היהודית".

גוסטי יהושע-ברוורמן ציינה כי "הפרס הוענק למר דה לה מורה על תמיכה בלתי מסויגת, מעל כל במה אפשרית, בקהילה היהודית ובמדינת ישראל. דה לה מורה מצטרף לשורה ארוכה של אישים בעולם, בהם נשיאים וראשי מדינות, שתרמו בעשייתם תרומה ייחודית לחיזוק הקהילה היהודית והקשר עם מדינת ישראל. בימים בהם גלים עכורים של שנאת ישראל ויהודים שוטף את העולם קולוהצלול הוא משב רוח מרענן ומעודד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר