"מודרות בחייהן ובמותן": תמונת הלוחמת ליה בן נון הושמטה מאתרים חרדיים

"בחדרי חרדים" ואתר "JDN" העלימו את פניה של החיילת שנהרגה בגבול מצרים • בטוויטר זעמו: "יגידו לנו שצריך לכבד את אורחות החיים של החרדים, זה נראה למישהו מכבד?" • יו"ר נעמת: "קוראת למנהיגי העולם החרדי - תגלו מנהיגות ותגנו את המהלך המבזה הזה"

"גיבורה, אף אחד לא ימחק את פניה". סמל ליה בן נון ז"ל. צילום: מתוך הפייסבוק של יו"ר נעמת

יממה אחרי הפיגוע בגבול מצרים, והרשתות גועשות בעקבות השמטת תמונתה של הלוחמת סמל ליה בן נון ז"ל מאתרים חרדיים. לצד התמונות של הלוחמים סמ"ר אורי יצחק אילוז ז"ל וסמ"ר אוהד דהן ז"ל, במקום שתופיע תמונה של ליה, מצאו לנכון באתר "בחדרי חרדים" ובאתר "JDN" - להציב תמונה של נר או שער.

"בושה": לאן נעלמה הלוחמת?, צילום: מתוך "בחדרי חרדים" ו-JDN

הדבר הוביל לזעם רב בקרב גולשים ובטוויטר געשו הרוחות: "לפני שהשר גולדקנופף נותן עצות מבצעיות, שידאג לכך שבאתרי חדשות חרדיים יפרסמו גם את התמונה של הלוחמת סמל ליה בן נון במקום גדר. פשוט חרפה". 

עוד נכתב: "יגידו לנו שצריך לכבד את אורחות החיים של החברה החרדית. זה נראה למישהו/י מכבד? תפסיקו למחוק נשים! בחייהן ובמותן!".

בעקבות כך, יו"ר נעמת, חגית פאר, קוראת לציבור לפרסם בפרופילים האישיים ברשתות החברתיות את תמונתה של סמל ליה בן נון ז״ל בתגובה למחיקתה מהאתרים החרדיים. ״זו לא היהדות שלנו, זו לא הישראליות שלנו, זו פגיעה בקודש הקודשים. חיילת צעירה שהגנה בגופה על הישראלים כולם, חילונים וחרדים, זוכה מעורכי האתר הזה ליחס מבזה והדרה. ואיפה נבחרי הציבור שיגנו באופן ברור את ההדרה המכוונת הזאת?"

"ממתי פניה של אישה הפכו מוקצות באופן קיצוני שכזה. אני קוראת למנהיגי העולם החרדי - תגלו מנהיגות ותגנו את המהלך המבזה הזה. לכל אדם יש אם ואחות ויש להן שמות ופנים", כך סיכמה.

תגובת JDN: "אנחנו בוחרים שלא להגיב".

תגובת "בחדרי חרדים" תובא לכשתתקבל.

השתתף בהכנת הידיעה: חנן גרינווד

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר