קיבלה עשרות אלפי שקלים במרמה: הרופאה שאיבדה את רישיונה לשש שנים

לאחר שהורשעה במרמה ובהפרת אמונים, משרד הבריאות התלה לשש שנים את רישיונה של ד"ר אירנה בלוך • לפי ההחלטה, היא ניצלה את תפקידה בוועדות רפואיות, הפנתה נבדקים לקליניקה פרטית וקיבלה לכיסה עשרות אלפי שקלים

רופאה ומטופלת בקופת חולים (אילוסטרציה). צילום: freepik

משרד הבריאות שלל לשש שנים את רישיונה של ד"ר אירנה בלוך (74), מומחית לנוירולוגיה ולשעבר מנהלת היחידה הנוירולוגית בבית החולים העמק, לאחר שהורשעה במרמה ובהפרת אמונים וכן בהתנהגות שאינה הולמת רופא, במסגרת פרשת שחיתות בוועדות רפואיות שבהן שירתה וקיבלה לכיסה עשרות אלפי שקלים.

צילום: אלינור שירקני-קופמן

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, הממונה על החלטות שיפוטיות ומשמעתיות במשרד הבריאות קיבל את החלטת ועדת המשמעת של משרד הבריאות בעניינה והורה על התליית רשיונה של ד"ר בלוך.

ועדת המשמעת של משרד הבריאות ציינה כי בלוך פעלה במסגרת תפקידה כחברה בוועדת הניידות של משרד הבריאות במחוז הצפון, ועדה שתפקידה לתת אחוזי נכות, בשנת 2018, וניצלה את מעמדה הרפואי והציבורי לצורך קידום אינטרסים כספיים תוך ניגוד עניינים חמור.

השופט אמנון סטרשנוב. קיבל את החלטת ועדת המשמעת, צילום: דודי ועקנין

מהחלטה עולה כי בלוך קשרה קשר עם אדם בשם פאיז, אשר תיווך בין נבדקים לבין הוועדה הרפואית. במסגרת הקשר, נבדקים הופנו אליה לקליניקה פרטית, שם העניקה להם אבחונים רפואיים והערכות מוקדמות לגבי אחוזי הנכות הצפויים בוועדה, תמורת תשלום של כ־1,000 שקלים לכל ביקור. לאחר מכן, לפי המתואר, הופיעה בפני הוועדה שבה כיהנה בעצמה, דנה בעניינם של אותם נבדקים מבלי לדווח על ההיכרות המוקדמת, ואף העבירה מידע פנימי על תוצאת הדיון לאותו מתווך בשם פאיז, בניגוד לנהלים.

בגין פרשה זו קיבלה בלוך לכיסה סכום כולל של כ־72 אלף שקלים.
בנוסף יוחסה לה פרשה נוספת, שבמסגרתה פעלה מול גורם אחר בשם אחמד, אשר העביר לה שמות של נבדקים טרם הופעתם בפני הוועדה. גם במקרה זה, כך לפי ההחלטה, קיבלה תשלום של כ־1,000 שקלים עבור כל נבדק, והצטבר לסכום נוסף של כ־64 אלף שקלים.

ההליך הפלילי בעניינה הסתיים בהרשעתה בבית משפט השלום בנצרת, לאחר שהודתה במיוחס לה בעבירות של מרמה והפרת אמונים. נגזרו עליה שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי.
ועדת המשמעת קבעה כי במעשיה דבק קלון וכי הם פוגעים באמון הציבור ובטוהר המידות של מקצוע הרפואה. עם זאת, נשקלו גם נסיבות מקלות ובהן גילה המתקדם, הבעת החרטה והיעדר עבר משמעתי קודם.

בסופו של דבר אימצה הוועדה את ההמלצה להטיל על ד"ר בלוך עונש משמעתי חמור של התליית רישיון לעסוק ברפואה למשך שש שנים, בניכוי תקופת התליה מנהלית קודמת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר