כפיר זר, שקיבל תרומת ריאה מדור זימל ז"ל, מתחיל לנשום בכוחות עצמו

לוחם השריון מתאושש בהצלחה מהניתוח המורכב • במפגש מרגש הודתה משפחתו למשפחת החלל: "כפיר שלח את כולנו להלוויה של דור וביקש שנכבד אותו"

כפיר זר. צילום: באדיבות המשפחה

שבועיים וחצי לאחר השתלת הריאות שעבר, לוחם השריון כפיר זר (23) מתאושש ואף מצליח לנשום ללא סיוע מכונת הנשמה למשך מספר שעות כל יום. כפיר זר נפצע קשה בתחילת דצמבר, כאשר טיל נ"ט פגע בטנק שלו בעזה. ולאחר כחמישה חודשים שבהם היה עם פגיעה ריאתית קשה, קיבל תרומת ריאות ממשפחתו של החייל דור זימל ז"ל, שנפצע אנושות מפגיעת כטב"מ בגבול הצפון ומת מפצעיו.

שלשום נפגשו שתי המשפחות, משפחת זימל וארוסתו של דור ומשפחת זר, עדיין ללא כפיר שמאושפז בטיפול נמרץ בשיבא וביקשו להודות על תרומת הריאות: "כפיר משתפר ברוך השם והוא בכיוון טוב", אומר אביו יוסי זר. "הוציאו לו בימים האחרונים את מכונת ההנשמה למשך מספר שעות כל פעם והוא נושם בכוחות עצמו, אך עדיין עם תמיכה. הוא בדרך לגמילה מהנשמה ומקווים שיעבור בקרוב לשיקום נשימתי ומשם לשיקום פיזי, כי פרט לפגיעה בריאות הוא סבל גם מכוויות ופגיעה בידיים וברגליים".

החייל כפיר זר בבית החולים מתאושש לאחר הניתוח, צילום: באדיבות המשפחה

כאמור השבוע נפגשו שתי המשפחות. "כפיר שלח את כולנו להלוויה של דור זימל וביקש שנכבד אותו וכולנו, כל המשפחה, האחים ואשתו הלכנו לנחם בשבעה ולהיפגש עם המשפחה. שלשום היינו אצלם לפגישה נוספת, אנו לומדים להכיר את משפחה השורשית והערכית הזו שבה גדל דור זימל. הבנו שכפיר קיבל מתנה מאד יקרה והוא שומר עליה. סיפרנו להם על הפגיעה הקשה של כפיר ועל התהליך של חמישה חודשים שבו יש עליות וירידות, ועל כך שכפיר היה בין חיים למוות בגלל פטריה ניצל בזכות טיפול בתא לחץ. חמישה חודשים מאתגרים השכם וערב". עוד אמר האב "זה היה מפגש נטו, להכיר תודה. גם כפיר ירצה לפגוש אות ולבוא אישית להודות להם".

יוסי זר סיפר עוד כי "אנחנו מכירים את תחושת הוקרת התודה הזו משני הצדדים. מירה, אמא של כפיר תרמה בעצמה כליה לחולה לפני שלוש שנים. היינו בצד הנותן והיום אנחנו בצד המקבל. אנו יודעים בדיוק מה התחושות בצד השני".

מסע הלוויתו של רס"ן דור זימל ז"ל, צילום: ללא קרדיט

כפיר, נשוי ואב לילדה, תושב שדרות, היה טען טנק ונפצע בחודש דצמבר בעקבות פגיעה בטנק שלו. הוא סבל מכוויות בגפיים, שאיפת עשן ופגיעת הדף. הוא אושפז תחילה במצב קשה בסורוקה ובהמשך סבל מזיהום פטרייתי בכוויות ואושפז במשך שלושה חודשים באסף הרופא שם טופל בתא לחץ בבית החולים.

לאורך כל התקופה הזו היה מונשם בעקבות הפגיעה הקשה בריאותיו כאשר באפריל בעקבות הידרדרות נוספת בתפקוד הריאות שלו חובר למכשיר אקמו, המחליף את פעילות הריאות. כאשר בסוף אפריל עבר את השתלת הריאות והיה לחייל השני בישראל שעובר השתלת ריאות בעקבות אי תפקוד הריאות בשל פגיעת הדף. וייתכן שגם השני בעולם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר