"מנצל את ההסתדרות הרפואית לקידום תפיסת עולמו הפוליטית": אנשי רפואה נגד פרופ' ציון חגי

כ-400 רופאים החברים בהסתדרות הרפואית ביקשו מהיו"ר למשוך את העתירה נגד חוק צמצום עילת הסבירות, ולהחזיר את הכספים שהושקעו לצורכי הפגנות • על אף שרוב החברים תמכו במאבק, הרופאים המתנגדים טוענים: "אין בהצהרה זו הסכמה להוציא סכומי עתק להסעות להפגנות, הוצאות משפטיות לבג"ץ וכו' • הרופאים אף מאיימים להגיש תביעה אישית נגד פרופ' חגי להשבת הכסף

פרופ' ציון חגי. צילום: אורן כהן

קבוצת רופאים החברים בהסתדרות הרפואית ביקשו היום (שני) מיו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, למשוך את העתירה לבג"ץ שהגיש הארגון נגד החוק לצמצום עילת הסבירות ולהחזיר כספים שהוציא ארגון הרופאים לטובת השתתפות בהפגנות.

מחאת הרופאים בבית חולים רמב"ם \\ קרדיט: הרצי שפירא

הפונים, ובראשם ד"ר בעז קלוש וד"ר יובל מרוז מבית החולים הדסה עין-כרם, ועוד כ-400-300 רופאים ורופאות החברים בהסתדרות הרפואית טוענים כלפי פרופ' חגי כי הוא מנצל את ההסתדרות הרפואית לצורך "קידום תפיסת עולמו הפוליטית".

לטענתם, למרות שכמעט 90% מהרופאים והרופאות בארגון חתמו על הצהרה לפיה מערכת בריאות איתנה חייבת להסמך על משטר דמוקרטי ומערכת משפט חזקה, אין בכך הסכמה לפעולות מחאה. לטענת הרופאים המתנגדים, הארגון היה מעורב בהשבתת מערכת הבריאות "אין בהצהרה זו הסכמה להוציא סכומי עתק להסעות להפגנות, הוצאות משפטיות לבג"ץ וכן הלאה".

הפגנת הרופאים במחאה נגד הרפורמה המשפטית, צילום: הרצי שפירא

לטענת הרופאים בדיון על שביתת הרופאים בבית הדין לעבודה נקבע שהשביתה אינה "מחאה" או "כלכלית" ולכן מדובר בשביתה פוליטית. "ההסתדרות הרפואית אינה ארגון פוליטי ואין חבריה מוכנים שתעשה על גבם הון פוליטי". מציינים הרופאים באמצעות עו"ד צבי גוטוטר.

הם מבקשים מפרופ' חגי שלא להגיש את העתירה נגד חוק צמצום עילת הסבירות ולהשיב לקופת הארגון את הכסף עבור השתתפות הפגנות והכנת העתירה. הרופאים מאיימים להגיש תביעה אישית נגד פרופ' חגי להשבת הכסף.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר