מחאת הרופאים: "במצב של משבר חוקתי, ניאלץ לא להתייצב לעבודה"

במטה "החלוקים הלבנים" הודיעו כי במקרה שהממשלה לא תמלא אחר פסיקת בג"ץ - רופאים לא יגיעו לבתי החולים והמרפאות • אתמול הודיעו ראשי הקואליציה כי אין בסמכות בית המשפט העליון לבקר חוקי יסוד

לא היו משביתים את הרפואה הפרטית, מחאת הרופאים . צילום: קוקו

קבוצת המחאה במערכת הבריאות נגד הרפורמה ("החלוקים הלבנים") הודיעה כי ישבתו מעבודתם במקרה שהממשלה לא תקיים פסיקה של בית המשפט העליון. הסוגיה עלתה בעקבות הדיונים בעתירה נגד חוק הנבצרות וצמצום עילת הסבירות, אתמול הודיעו ראשי הקואליציה כי "אין לבית המשפט סמכות לבטל חוקי יסוד".

בהודעת החלוקים הלבנים נכתב כי "ברור שאם ראש הממשלה ושריו לא יקיימו את פסיקתו של ביהמ״ש במכוון, או ייתנו לעובדי הציבור הוראות הסותרות את הפסיקה, אזי הם מובילים ממשלה עבריינית ודיקטטורית אשר איבדה את הלגיטימיות שלה, ואין לציית לה. לפי הצהרות ראש הממשלה ושריו, הם מתכוונים להפר את החוק", כתבו בהודעתם.

צעדת הרופאים מגשר המיתרים // חדשות ישראל היום

בהמשך לכך, הם הבהירו כי "כי במצב זה של משבר חוקתי, ניאלץ לא להתייצב לעבודה עד אשר הממשלה תחזור לכבד את פסיקות בית המשפט העליון. האחריות על השיבושים במערכת הבריאות תוטל כולה על ראש הממשלה ושריו שהובילו לכך". עוד הוסיפו, כי הם קוראים להסתדרות הרפואית והכללית להצטף למהלך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר