נחשון הר-צבי | צילום: באדיבות המשפחה

"דיברנו על מונדיאל ונכדים, אחרי שעתיים הוא נפטר": נחשון הר־צבי הוא הגבר שנפטר בבילינסון בעת צנתור

הר־צבי נפטר תוך כדי צנתור בעקבות תקלה במכשיר הרנטגן, שלא אפשרה לרופאים לראות מה קורה בגופו ולהמשיך את הטיפול • בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט בבית החולים על הקמת ועדת בדיקה • בנו: "יש לנו ציפייה ודרישה אחת - להגיע לחקר האמת"

"אהב את החיים ורצה לטרוף אותם": נחשון הר־צבי, בן 78, הוא הגבר שנפטר אתמול (רביעי)  בביה"ח בילינסון בפתח תקווה במהלך פעולת צנתור לב מורכבת. זאת לאחר שמערכת הרנטגן, המאפשרת את שיקוף כלי הדם למצנתרים, חדלה לעבוד. הר־צבי, שנטמן היום, הותיר שלוש בנות ובן ושמונה נכדים.

נחשון הר צבי בן ה-78 מהוד השרון נפטר בעקבות תקלה במכשיר הרנטגן בבילינסון // צילום: שמואל בוכריס

במהלך פעולת צנתור שגרתית בביה"ח בילינסון מערכת הרנטגן פסקה מלעבוד. הר־צבי נותר עם הציוד המשמש לצנתור בתוך גופו, והמצנתרים לא יכלו להמשיך בצנתור בלי לראות מה קורה בתוך הגוף, ונוסף על כך, לא יכלו למשוך את הציוד החוצה.

תוקם ועדת בדיקה, ביה"ח בילינסון, צילום: יהושע יוסף

בנו של נחשון, גל, סיפר על אביו: "הוא יליד הארץ, דור שביעי בישראל. נולד בקיבוץ בית השיטה ועבר בגיל מוקדם לאיילת השחר. הוא התגייס לצה"ל והשתחרר בדרגת סא"ל, בשירותו פיקד על גדוד צנחנים וגדוד שריון והשתתף כמעט בכל מערכות ישראל. 

"אף אחד לא ראה את זה מגיע ולא חשב שיכול לקרות משהו כזה. אבא שלי עבר צנתור לפני 11 שנים, ומאז היה עושה בדיקות מאמץ תקופתיות והכל היה תקין. בבדיקת המאמץ האחרונה הוא שיתף את הרופא שהוא רוצה לטוס לטיול להודו. הרופא אמר לו שיש צורך בטיפול, והם החליטו לדחות את הנסיעה עד לאחר הצנתור.

"תכנן טיול גדול עם בת הזוג", נחשון הר־צבי, צילום: באדיבות המשפחה

"ליוויתי אותו בבוקר הצנתור. הייתי איתו עד שנכנס לטיפול. הוא היה במצב רוח מצוין. דיברנו על מונדיאל ונכדים ועד כמה הוא אוהב את החיים ונהנה. אף אחד לא דמיין ששעתיים אחר כך כבר לא יהיה בין החיים. ראינו שהזמן מתארך וזה כמעט שעתיים והתחיל להרגיש קצת מוזר, ואז קיבלנו טלפון שנבוא. חשבנו שאומרים לנו 'בואו תראו אותו', אבל במקום לראות אותו הכניסו אותנו לחדר צדדי והקרדיולוג אמר שקרה אסון, ושמכונת הרנטגן קרסה בחלק הכי קריטי של ההליך.

"הוא אמר שהכל עבר כמעט בשלום, אך ברגעים האחרונים של ההליך הייתה תקלה במכונה. הרופא היה נסער, על סף דמעות, ולקח את זה מאוד קשה וליבי יוצא אליו. אמרו לנו שהם עושים 5,000 צנתורים בשנה, ושזה אירוע נדיר ושתוקם ועדה.

"יש לנו ציפייה ודרישה אחת - להגיע לחקר האמת. מצפים שתוקם ועדה בהשתתפות משרד הבריאות ושהעניין ייבדק ברצינות. אנחנו מבינים שהמכונה היתה מקולקלת לפני כשבועיים ושעברה טיפול. אנחנו מאמינים שזה לא מקרי, ושכנראה משהו בטיפול לא היה כשורה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו