קמפיין גיוס כספים לבקבוק יין הוא לא דבר ששומעים עליו בכל יום. עם זאת, למה לא, בעצם? אם אנחנו מזמינים בגדים אונליין, שולחים הזמנות לאמזון ואפילו עורכים את הקניות השבועיות של המזון ברשת - למה לא לקנות יין ישירות מהיקב, ועוד במחיר מופחת?
נכון, שום יקב ישראלי לא עשה את זה לפני יקב "לה פורה בלאנש", ובוודאי לא השיק את עצמו לראשונה ברשת - אבל תמיד יש ראשון שמעז, ולרוב הוא גם זה שגורף את כל הקופה. יעקב בריס, צעיר אנרגטי שהתמחה בשיווק באינטרנט בחו"ל, הצטרף לא מכבר לצוות הניהול של יקב "לה פורה בלאנש" ("היער הלבן" בצרפתית), ומייד רתם לצורך כך את יכולותיו וניסיונו.
לאחרונה הם עלו בקמפיין לגיוס כספים שמטרתו להקים את מרכז המבקרים המיועד של היקב, שמעתיק את משכנו ליישוב יתיר, ועל הדרך גם לערוך היכרות עם היינות ועם המותג תוך הענקת תשורות לתומכים, ועוד. האמת? התרשמנו.
אם כך, מי הם האנשים שמאחורי היקב? מתברר שמדובר בשותפות של ברונו דרמון ומנחם לבני, שצירפו משקיעים מחו"ל. דרמון, יינן שגדל בפריז, למד שם את סודות הייננות והתמחה בשיטות המסורתיות של ייצור היין באזור בורגונדי ובקורסיקה. הוא עלה לישראל, לא לפני שהשתלם וייצר יין גם באוסטרליה ובאיטליה, וצבר גם כאן בארץ ניסיון נוסף ביקבי אפרת (כיום יקב טפרברג), ואף שימש במשך שבע שנים חלק מהצוות המקצועי שהקים את יקב יתיר.
לבני הוא מהנדס מכונות שעמד בראש החממה הטכנולוגית של קריית ארבע והיה בעליו של "יקב לבני", אך הפסיק את הפעילות לפני כשנתיים, ויחד הם צירפו קבוצת משקיעים מחו"ל.
השם הצרפתי שניתן ליקב קצת קשה להגייה ראשונית בעברית, אבל זוהי שפת האם של ברונו ויעקב, וזה הסגנון הבינלאומי שהם רוצים לנכס ליקב. הוא מבטא בעצם את נוף הפסגות המושלג המאפיין בשיא החורף את יער יתיר, הנושק ליקב.
הכרם המרכזי שממנו היקב קולט ענבים נקרא "שדה כלב", והוא חלק מחווה חקלאית הממוקמת מדרום־מזרח לחברון (בגובה כ־900 מטרים), שנרכשה על ידי יהודים כבר בשנות ה־30 של המאה הקודמת. בכרם זה גדלים כבר 25 שנים בהדליה מיוחדת (Y) ענבי קברנה סוביניון, שיראז, פטי־ורדו וגם פינו נואר ייחודי, ואילו את שאר הזנים הם קולטים מכרמים מרוחקים יותר.
לטובת המיתוג המהודר והצחור הם נעזרו בסטודיו של אנני שלבי, שכבר עיצבה תוויות וסמלילים של כמה יקבים בארץ ובחו"ל. כחלק מתוכנית השקת היקב הוחלט, כאמור, על שיווק של יינות הבציר הראשון במסגרת הקמפיין הדיגיטלי בלבד, ובמחירים הנמוכים ריאלית בכ־%30%-25 ממחירם העתידי, שחוסכים את המרווחים הקמעונאיים (חנויות היין, המשווקים והמוכרנים).
אין לי ספק שבשנים הבאות, כשכמויות הייצור של היקב יגדלו (ולפי אנשי היקב, הם עתידים להכפיל ולשלש את הכמויות בתוך שנתיים), הם יהיו חייבים לצרף את חנויות היין כערוץ שיווקי נוסף, דבר הצפוי להעלות את מחיר היינות. אבל עבור היכרות ראשונית, האפשרות לנסות מוצר פרימיום חדש במחיר מופחת היא לא רעה בכלל - במיוחד כשהיין מגיע עד הבית עם שליח. ואחרי כל זה, אתם בטח שואלים איך היין - אז הנה הרשמים שלנו.
רשמי טעימה

תלפיות לבן 2018, יקב לה פורה בלאנש – בסדרת הבסיס "תלפיות" נמצא היין הלבן היחיד של היקב (בינתיים. צפויים בהמשך נוספים) המבוסס על ענבי ויוניה (80%) יחד עם שנין בלאן (20%) שגדלו בכרם ננה המדברי (מצפה רמון).
היין בעל גוון זהוב בהיר, ויש לו ארומת פריחה אביבית רעננה עם פירותיות של אפרסק לבן ומנגו, לצד טעמי שקד ירוק וסיומת אגוזית משהו. הוא שמנוני במידה ומהנה ביותר. נהדר (89 שקלים. מחיר היכרות בקמפיין - 55 שקלים).
דביר פינו נואר 2017, יקב לה פורה בלאנש - הופק מ־100% ענבי פינו נואר מכרם שדה כלב, והתיישן כ־12 חודשים בחביות צרפתיות ללא סינון. אין מה לצפות לפינו "צרפתי" קלאסי - זה יין אחר לגמרי, ארץ־ישראלי, בעל גוון סגול עוצמתי (בניגוד לצבע החיוור המאפיין את הצרפתי המקביל) וניחוח טרי של יער אחרי הגשם, אוכמניות סגולות ומעט טבק.
בטעימה הוא חומצי וטוב, ומתווספים בו טעמי רימון ווניל. לקנות ולשמור עוד שנה לפחות (110 שקלים. מחיר היכרות בקמפיין - 70 שקלים).
דביר קברנה שיראז מרלו 2017, יקב לה פורה בלאנש - ממסך שהופק משילוב ענבי קברנה סוביניון (45%), שיראז (33%) והשלמה של מרלו (22%). הוא שכשך 12 חודשים בעץ צרפתי ואמריקני, רובו חדש, וגם הוא לא עבר סינון. ליין צבע בורדו־אדום בוהק וניחוחות פטל שחור ודובדבן לצד פלפל שחור. עם הזמן בכוס מתפתחים גם מאפייני סיגרים ועשן. יין אלגנטי מאוד, שגם במחיר המלא שלו מעניק תמורה מלאה לכסף - על אחת כמה וכמה עכשיו, כשהוא במבצע (130 שקלים. מחיר היכרות בקמפיין - 85 שקלים).
יער לבנון 2016, יקב לה פורה בלאנש – יין הדגל של היקב נוצר מהנוזל הראשוני של ענבי קברנה סוביניון שתססו כגרגירים שלמים, והתיישן 24 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקניות. צבעו בורדו־סגול כהה מאוד, כמעט שחור. הוא בעל ארומה אינטנסיבית של גרגירי יער שחורים ושוקולד מריר בלגי, לצד פלפל ירוק טרי, רוזמרין ופריחת לבנדר. עשיר, קטיפתי ובעל נוכחות רחבה, אבל מצליח לשמור על ריסון ולא נגרר לבשלות יתר. אהבנו מאוד! (250 שקלים. מחיר היכרות בקמפיין - 190 שקלים).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו