מתכון שהילדים עפים עליו: קציצות עם במבה של שחף שבתאי ובארי כהן

השפים, ששניהם בעלי רקע קרבי, חזרו במהלך המלחמה לשמור על הקיבוץ בצפון בו גדלו ולהתנדב בחקלאות • זה נתן להם השראה לכמה מתכונים שמתאימים בדיוק לתקופה • קבלו מתכון למנה טעימה ופשוטה להכנה, שעבורם היא זיכרון ילדות

קציצות בקר עם במבה. צילום: אייל מרגולין - ג'יני

"המנה הזאת היא זיכרון מבית הילדים - קציצות שהוגשו עם במבה לאחר שחזרנו מבית הספר", מספרים השפים שחף שבתאי שמוביל את מסעדת פופ אנד פופ ובארי כהן, סו שף בטאיזו של יובל בן נריה. "אפילו היו מכינים לנו סנדוויצ’ים של במבה ונקניק לבית ספר. הבמבה בתוך הקציצה במנה שיצרנו מרגישה כמו חמאת בוטנים".

שבתאי, שף עטור פרסים שבין השאר הוביל מסעדות ברחבי העולם, הוא גם קצין בצה"ל יוצא שייטת 13. לקראת יום שבת הארור, בתאריך 7 באוקטובר, הוא עוד הכין את האוכל למופע הגדול של ברונו מארס. ההופעה, כידוע, לא התקיימה וכל האוכל נתרם לתושבי הדרום המפונים, לחיילים ולתושבים. כאשר התחילה המתיחות הביטחונית גם בגליל העליון, הוא נסע מיד לקיבוץ עמיעד בו גדל כדי להתנדב בכיתת הכוננות, לשמור על היישוב ולהתנדב בחקלאות.

מימין: שחף שבתאי ובארי כהן מבשלים, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

"הגענו הנה, קיבלנו נשקים ואז אני רואה את בארי, הדור הצעיר כאן בקיבוץ", הוא מספר. "אמא שלו הייתה המטפלת שלי, יש לו רזומה עשיר כשף, הוא עבד במסעדת שילה, עכשיו הוא הסו שף של טאיזו". בארי כהן, שמשרת בגדס"ר נחל במילואים, הגיע גם הוא להתנדב במקום בו גדל. "הרבה אנשים בקיבוץ כבר התפנו", הם מספרים.

מה אתם עושים בחקלאות?

"יש עכשיו בקיבוץ אבוקדו ורימונים, הרבה עובדים פשוט עזבו ולא כולם מגיעים לעבודה בגלל המצב הרגיש. נורא כיף לנו להיזכר קצת ולהיות כאן בקיבוץ - קיבוץ זה הדבר הכי כיף בעולם".

בין שמירות בלילה, למטווחים ולקטיף, הם גם מצאו זמן לפתח עבורנו כמה מתכונים שמתאימים בדיוק לתקופה. אחד מהם הוא המתכון הזה לקציצות בקר עם במבה וטחינה - מתכון שהילדים פשוט יחטפו מהצלחת.

זיכרון ילדות מהקיבוץ, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

מתכון לקציצות במבה של השפים שחף שבתאי ובארי כהן

רכיבים

לקציצות -
200 גרם בשר בקר קצוץ או טחון
5 כפות חלב קוקוס
3 כפות רוטב ברביקיו
4 כפות קמח תופח
1 כפית אבקת אפייה
1 כפית מלח
קמצוץ כמון
1 כף שמן זית

להגשה -
שקית במבה
חצי כוס טחינה מוכנה
2 מלפפון ירוק

חותכים באמצע ושמים במבה, צילום: אייל מרגולין - ג'יני

אופן ההכנה

  1. במעבד מזון טוחנים את כל מרכיבי הקציצות למרקם חלק.
  2. מחממים שמן במחבת, מכדררים קציצות עגולות ושטוחות בקוטר של כ-4 ס״מ - הן יתפחו בטיגון.
  3. ממלאים כל קציצה בפרוסות מלפפון וכמה אצבעות במבה.
  4. מגישים עם טחינה.

בתיאבון!

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר