האישה שטעמה הכל: ריטה גולדשטיין מגיעה למדור "פה גדול"

המדור ה(עדיין) חדש מארח את עיתונאית האוכל ומנחת הטלוויזיה, שממש לא מתכוונת להתנצל על אהבת המתוקים שלה, אבל יש גם איזה עניין דווקא עם לבבות דקל משימורים • ולא, היא עדיין לא התאוששה מהפעם ההיא שטעמה את הפרי הנחשב להכי מסריח בעולם

מדור "פה גדול" עם ריטה גולדשטיין // גרפיקה: גלעד דיסטלמן

אתם עוקבים אחריהן ואחריהם ברשתות החברתיות בלי הפסקה, מבלים בהופעות שלהם, קונים קולקציות אופנה שלהן, מחקים ומכינים מתכונים שיצרו, או, לגמרי בצדק, סתם נהנים לספק את יצר המציצנות אחר אורח החיים המסקרן והצבעוני שלהם. אבל מה עם האוכל?

לכתבות הקודמות:
"פה גדול" עם גל זהבי
"פה גדול" עם עז תלם
"פה גדול עם אליטה אופק

בדיוק למשבצת הזאת נכנס מדור "פה גדול", המדור ששואל את הבלוגרים והמפורסמים את כל השאלות הקלות והכבדות על ההרגלים הקולינריים שלהם: מה הם לא יאכלו בחיים, איפה יהיו מוכנים לאכול כל החיים, ואיזה ירק בחיים לא ייכנס אליהם הביתה.

האורחת הפעם, כמו שבטח כבר ראיתם, היא ריטה גולדשטיין. האישה שטעמה (כמעט) הכל. אם אתם חושבים שבגלל שהיא מדברת וכותבת כל כך הרבה על אוכל, שום דבר עליה ועל ההרגלים הקולינריים שלה לא יפיל אתכם מהכיסא. כנראה שתופתעו. לא מאמינים לי? תקראו.

View this post on Instagram

A post shared by Rita Goldstein (@goldrita)

נתחיל מהבייסיק: מה את הכי אוהבת לאכול?
אני באמת אוהבת הכל, זה קצת מצחיק להגיד. יש לי פינה חמה בלב לירקות ולפירות, אבל עוד פינה חמה גם לג'אנק.

זה הכל!
זה ממש הכל. בבית אנחנו אוהבים לאכול אסיאתי ואיטלקי.

מה לא תאכלי בחיים?
אני אוהבת לטעום הכל, ויצא לי לטעום באמת דברים הזויים. מהפרי הכי מסריח בעולם ועד נמלים, קמח ועוגיות מחגבים. אבל אני שונאת שומר.

מה היית מוכנה לאכול כל יום עד סוף ימייך?
סלט ירקות קצוץ דק, מלא שמן זית ולימון.

משהו שאת מתה לנסות ולא ניסית.
כל פרי חדש ומעניין שלא ניסיתי. נורא מאכזב אותי שאין פה בארץ את הכל, אני חייבת לנסות כמה שיותר פירות.

המטבח האהוב עלייך?
איטלקי, יפני וגם מה שמוגדר פה בשנים האחרונות כים תיכוני. בניגוד לחוקיות של היפנים והאיטלקים, אצלנו, בגלל שאנחנו צעירים, אין חוקים ויש כאן המון השפעה מכל העולם. תמיד מעניין ומפתיע פה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Rita Goldstein (@goldrita)

חמש המסעדות האהובות עלייך?
בשנתיים האחרונות אני מאוד אוהבת לאכול מחוץ לתל אביב, מאז שעזבתי אותה. אני מאוד אוהבת את הסצנה הקולינרית בחיפה, בעיקר את "מעיין הבירה" ו"פיצה נאופוליטן". "ביסטרו מיכאל" היא אחת המסעדות הכי מעניינות שיש היום. "נומי" בעמק חפר גם, עושים מטבח חכם ומהמם. ואמנם תל אביב, אבל בטשון. טעים, לא יקר, מקום שכיף לחזור אליו.

שף שמעריצה ומדוע?
אני מאוד אוהבת אנשים חכמים ובעלי ידע. תמיד כשאני נפגשת עם חיים כהן ויובל בן נריה, אני יוצאת משכילה. הם עושים דברים מתוך מחשבה. יובל הוא דקדקן שאין כמותו, אחד האנשים הכי חכמים ומוכשרים שפגשתי. חיים כהן - ידו בכל בקולינריה הישראלית. יש גם את אנה שפירו ומיכל בוטון (עמיתה בייקרי), שעושות חיל עם עסק מדהים משלהן. אין הרבה נשים שהן גם הצד האקטיבי וגם הצד הניהולי. הן ראויות להערכה, כי הן עזבו משהו הרבה יותר קל ופשוט לטובת מלחמה על הדרך שלהן.

מה אוכלים אצלך בארוחת שישי?
המשפחה של בן זוגי היא טבעונית, אז תמיד זו ארוחה טבעונית כל פעם מנישה אחרת. אצל המשפחה שלי זה תמיד דגים בכל וריאציה אפשרית. תמיד יש שם גם תפוחי אדמה. אם זה רק שנינו, הכל פתוח. בכל פעם בא לנו משהו אחר, איזה פרויקט לקחת על עצמנו, לפעמים בקטע קצת אובסס. אבל תמיד יהיה יין.

ג'אנק פוד או מסעדות?
בשנים האחרונות אני הרבה יותר מעדיפה מסעדות "פושט" על פני כאלה של לשבת שעתיים וחצי. אין לי סבלנות לזה. זה לא בהכרח מוגדר כג'אנק, אבל כן יש הרבה שטויות בתפקיד שלנו: חטיפים, גלידות, מטוגנים וכו'.

פיצה או המבורגר?
פיצה. אני באמת חושבת שזה באמת מאכל משכמו ומעלה.

הגילטי פלז'ר שלך.
אני ממש אוהבת כל מה שקשור למתוקים. אני אוהבת גלידות מאוד, מאפים, קינוחים עם קרמים. באמת, כל מתוק אני אוהבת. לא חושבת שזה גילטי פלז'ר, ובטח לא מתנצלת על זה. בכל יום אני אוכלת קינוח כלשהו, אבל משתדלת שזה יהיה כמה שיותר איכותי, לפחות. אני מכורה גם לסניידרס, והכי מוזר – אני מכורה ללבבות דקל בשימורים. תמיד יש לי בבית, תמיד!

מי המתכונאי המועדף עלייך? זה שתמיד תחפשי מתכונים שלו ראשונה?
אם אני בוחרת להכין משהו, אני תמיד לוקחת כמה מתכונים של כמה אנשים ועושה מזה מיקס. אחד מהם תמיד יהיה עז תלם, כי יש לו רמת בקיאות מאוד גבוהה. הוא תמיד מסביר טוב ונכון על התהליך הכימי.

היעד הקולינרי הכי שווה שהיית בו?
מקסיקו מדהימה, אנשים ממעיטים בערכה. זה אחד המקומות הכי טעימים וורסטיליים שיש בעולם הזה. מקום מדהים. מקסיקו סיטי עיר פצצה, וואחקה אחד המקומות הכי מיוחדים בעולם עם המזקל הכי טוב שתיתקל בו בחיים, והקקאו מדהים. ויפן היא יפן - ליגה אחרת.

וזה שעוד לא היית בו?
לפני הקורונה הייתי אמורה לטוס לסינגפור, וזה לא קרה בסוף. יש שם השפעות מהמון מדינות. כרגע היעד שאני הכי רוצה להגיע אליו זה הוואי.

מה הדבר שהכי הצטערת שאכלת?
הפרי המסריח בעולם. ברגע שזה נכנס לי לפה, זה היה ארומה של גופרית נוראית. נוכחות שנשארה איתי כמה זמן קדימה, זה היה קשה מאוד.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Rita Goldstein (@goldrita)

בית קפה אהוב?
קפה "מאה" בתל אביב

אלכוהול שאף פעם לא תסרבי לו?
יש יותר מדי. אני מאוד אוהבת יינות, ורמוטים טובים.

סוג יין מועדף?
אחד מיצרני היין הכי מעניינים בישראל זה יעקב אוריה. שמות כל כך יפים בעברית וגם הטעמים.

בר אהוב?
"המנזר", חד-משמעית.

אוכל רחוב שאת הכי אוהבת?
כבר אמרתי פיצה בשאלות הקודמות, אבל אני באמת אוהבת הכל.

משלוחים - כן או לא?
בטח שכן, אבל הרבה פחות. קודם כל כי אין הרבה אופציות איפה שאני גרה (אזור עמק חפר), וגם כי זה נורא מזהם. מבאס להזמין משהו, ולדעת שהוא כרוך בבזבוז של מלא פלסטיק.

מוכנה לעמוד בתור בשביל אוכל?
בחו"ל תמיד. יש שם את התחושה שאם לא תעמוד בתור עכשיו, כנראה לא תזכה לאכול את זה בכלל. ביפן נגיד, תמיד יש שם תור לכל דבר טוב. בארץ יש לי תמיד את התחושה שאם אני אבוא ביום אחר ובשעה יותר נוחה, אז לא אצטרך לעמוד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר